Bokker achter het topic: Chasingmood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Bokker achter het topic: Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 13:25

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding

Chasingmood is sinds kort weer helemaal actief met portretten tekenen. Het plezier er in is ook in terug te vinden in haar topic. Wij waren nieuwsgierig naar de persoon achter het topic, hoe zij hierop gekomen is en nog veel meer.

Voor de mensen die jou nog niet kennen, stel jezelf eens voor.
Ik ben Amke, 19 jaar oud. Ik woon nog thuis samen met mijn 2 honden, paard, pony, en ezel.
Ik heb tekenen altijd heel erg leuk gevonden. Ik heb het mezelf aangeleerd door veel naar andere artiesten te kijken en natuurlijk heel veel te oefenen. Helaas heb ik nog nooit een cursus o.i.d gevolgd maar dit lijkt me wel heel leuk om een keer te doen!

Hoe ben je begonnen met digitaal tekenen? Wat trok jou aan bijvoorbeeld?
Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden voor het eerst kennis gemaakt met digitaal tekenen. Daarvoor was ik mij niet echt bewust van het bestaan ervan. Ik deed de opleiding fotografie, en we hadden hier een tekentablet voor nodig (voor het nabewerken in photoshop).Dit heeft voor mij de doorslag gegeven om het digitaal tekenen ook eens te proberen. En geloof me, ik was echt niet meteen goed hoor _O- het was heel erg wennen na altijd op papier gewerkt te hebben. In het begin probeerde ik meer dieren te tekenen (omdat ik dit op papier ook vaker deed), maar al gauw merkte ik dat ik mensen leuker vond.

Waarom is de keuze gevallen op portretten van mensen?
Hoe schattig en mooi dieren ook zijn, ze zijn wel een beetje hetzelfde allemaal. De ogen zijn wel verschillend, maar verder is het dan gewoon duizenden haartjes tekenen. Mensen hebben allemaal stuk voor stuk een ander gezicht, met een andere uitdrukking. Dit geeft veel meer diversiteit en uitdaging.

Wat vind je momenteel het moeilijkste onderdeel om te tekenen?
Haren! Zeker weten :j Soms smokkel ik ook wel een beetje door de persoon een muts op te geven of gewoon de foto/tekening te ''croppen'' _O- En dan met name krullen, steil haar is nog wel te doen, maar krullen pff :n

Hoe lang ben je gemiddeld bezig met één zo'n portret?
Dit ligt heel erg aan de kwaliteit van de voorbeeldfoto en of er veel details in zitten. Maar gemiddeld zal het zo rond de 8 uur per portret liggen. Ik teken vaak in fases van 2 uur, voordat ik het zat word. :+ Dus 2 uur ogen, neus, mond, 2 uur voor de rest van het gezicht en tanden mochten die zichtbaar zijn. 2 uur voor het haar en 2 uur voor de finishing touches en achtergrond. Maar er zitten ook tekeningen tussen waar ik in 2 ''sessies'' klaar was (dus ongeveer 4 uur) of juist 5 ''sessies'' dus meer dan 10 uur.

Heb je nog bepaalde doelen qua tekenen?
Zoals er in mijn topic al op gewezen werd, zou ik graag nog beter huid textuur willen leren tekenen. Dit ontbreekt nu nog vaak, op wat sproetjes na. Tot nu toe heb ik nog een hele lijst aan beroemdheden die ik graag zou tekenen, maar het lijkt me ook wel leuk om hier en daar een opdrachtje te gaan doen.
Een doel/droom is wel dat ik een keer een tekening aan diegene kan geven die er op staat (een van de acteurs/zangers die ik heb getekend dus). In mei ga ik een poging wagen bij een concert van een van mijn tekening''modellen''. <<) *\o/*

Is er nog wat anders wat je graag kwijt wilt?
Tips zijn altijd welkom! Aanvragen ook! Wil je mijn tekeningen up to date volgen? (ik post niet alles op bokt) dan kun je mij volgen op instagram op @avh.art (get that self promo :+ :)) )

SoleroLove

Berichten: 507
Geregistreerd: 19-05-13

Re: Bokker achter het topic: Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:30

Yeah amke!

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Bokker achter het topic: Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:02

Goedzo Amke! :o

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:54

Wat een talent heb je toch!!

Ik ben nog steeds onwijs blij met de tekening van mijn cavia's, zo realistisch <3

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Bokker achter het topic: Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:00

Go Amke! :D