Dennis van den Brink winnaar winterse Grote Prijs Vragender

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Dennis van den Brink winnaar winterse Grote Prijs Vragender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 16:45

psclichtenvoorde
Springen

Afbeelding
Dennis van den Brink met Diabolo Foto: Wendy Scholten

Nadat Dennis van den Brink vorige week in Oudkarspel ook al de winnaar was, won hij zaterdagavond voor de tweede keer deze week ook de 1.40m Grote Prijs in Vragender. En dat met hetzelfde paard: de negenjarige Diabolo (Clinton x Chin Chin), die als veulen door zijn vader Teus van den Brink werd ontdekt.

De organisatie van het vierdaagse PSC Nieuwjaarsconcours had vrijdagavond een zwaar ei te leggen met de afgegeven Code Oranje vanwege ijzel en sneeuw, maar besloot de wedstrijd door te laten gaan. De parkeerplaats op Paardensportcentrum Lichtenvoorde werd sneeuw- en ijsvrij gemaakt, zodat de paarden niet uitgleden bij het op- en afladen. Wie toch besloot om de weg niet op te gaan, kon zich zonder inschrijfkosten afmelden.

De helft van de ingeschreven deelnemers kwam uiteindelijk nog aan de start. In de Grote Prijs kwamen 36 combinaties aan de start. 26 daarvan noteerden één springfout in het het parcours van Louis Konickx. Twaalf combinaties kwamen terug in de barrage. Dennis van den Brink, Kevin Gielen en Ester Blekkink zelfs met twee paarden ieder.

Dennis van den Brink zette als derde starter een tijd van 33.81 seconden neer door optimaal gebruik te maken van de zevenmijlspassen van Diabolo. Kevin Gielen bleef op de tweede plaats staan met Mine That Bird (v. Caretino) en werd ook nog eens vierde met Conja (v. Lucky Boy). Kars Bonhof, winnaar van de Grote Prijs van Jumping de Achterhoek, meldde zich deze avond als nummer drie op Zentos (v. Zento).

“Diabolo is misschien op de hindernissen zelf niet de snelste, hij heeft wel heel veel bloed”, vertelt Dennis van den Brink over zijn negenjarig springpaard die afgelopen jaar zijn eerste 1.45m parcours liep met stalruiter Mark van den Top. “Vorige week wonnen we ook, maar dat was een totaal andere wedstrijd. Toen ging ik als laatste in de barrage van start en was er nog niemand foutloos. Vanavond moest ik als derde naar binnen en moesten we echt voor de tijd gaan. Gelukkig zaten er veel lange lijnen in het parcours, dat past Diabolo wel.”

Dennis van den Brink had zijn zinnen op deze wedstrijd gezet met het oog op het internationaal concours volgend weekend in Drachten. “Het was op de weg wel echt gevaarlijk. Normaal rijd ik er vanuit Nijkerkerveen 1,5 uur over om in Vragender te komen, maar vanmiddag deed ik er 2 uur en een kwartier over. Ik heb echt heel langzaam gereden en dan gaat het wel, maar ik heb onderweg wel vier ongelukken gezien. Ik ben blij ik de paarden hier kon laten lopen. Alleen thuis trainen is ook niet wat, je wil toch ook op concours testen waar je staat.”

Prijswinnaars 1.40m Grote Prijs:
1. Dennis van den Brink, Diabolo (Clinton), 0/0-33.81
2. Kevin Gielen, Mine that Bird (Caretino), 0/0-34.00
3. Kars Bonhof, Zentos (Zento), 0/0-34.37
4. Kevin Gielen, Conja (Lucky Boy), 0/0-34.64
5. Steven Veldhuis, Duran Duran (Wietvot), 0/0-34.82
6. Monique Veldhuis, Éclair la Vie (Diarado), 0/0-35.18
7. Roelof Bril, Arlando (Harley VDL), 0/0-36.98

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca en 18 bezoekers

cron