Ex-topman Eurocommerce veroordeeld tot 3,5 jaar cel

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:23

Dus voor fraude en oplichting, die je honderden miljoenen euro's oplevert, krijg je maar 3,5 jaar?

fraai staaltje rechtspraak weer :n


En alleen de zoon meegenomen in zijn val???? En al die mensen die voor Eurocommerce werkten dan? Die zijn toch net zo goed meegenomen in zijn val, want die zijn hun baan kwijt geraakt door diezelfde fraude en oplichting van hun werkgever. En een gedeelte zal heus ondertussen weer een baan hebben, maar lang niet allemaal waarschijnlijk.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's


xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:02

precies Alex66
En idd, die hebben heus nog wel ergens een flink bedrag geparkeerd staan, die is echt niet arm als hij weer buiten staat.

@vur: nee, ik snap idd dat die opmerking op de uitspraak sloeg, maar vond het nogal respectloos naar al dat personeel toe die door Visser in de shit zijn geraakt. Waar een flink aantal waarschijnlijk nog lang niet uit zijn.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 17-12-16 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:04

dubbelpost

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 15:42

Die pluk-ze wetgeving levert ook helemaal niet zo veel op hoor; wordt met die wet maar een heel klein deel terug gewonnen en dan meestal juist bij kleinere criminelen; type kruimeldiefjes bij wijze van........van het kaliber waar Visser toe behoort, vangt de staat tot nu toe nog bot en hebben ze nauwelijks een euro uit die hoek weg kunnen trekken.
Bovendien; is toch logisch dat je al dat geld terug moet betalen? Is gewoonweg jammer dat die wet zo weinig oplevert bij vermogensdelicten.

Althans; een paar jaar terug was de situatie nog zo, maar gezien de daadkracht van deze regering vermoed ik dat de situatie niet verbetert is.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:53

Dat vind ik idd ook nog het ergste; niet eens spijt en berouw voor wat ze hebben aangericht. En dan ook nog in een slachtofferrol kruipen :r walgelijk gewoon.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:56

dat bedoelde ik dus idd.....die hele plukze wet is gewoon een zoethoudertje voor de burger en het grootste deel trapt erin en denkt dat de staat bakken naar binnen trekt bij die criminelen. De realiteit is echter dat er maar een fractie binnen komt

Ze weten het leuk te omschrijven in die wet waardoor het lijkt dat elke crimineel tot de laatste cent kan worden uitgekleed, terwijl de meeste criminelen allang een stap op die wet voor zijn en de staat gewoonweg niet aan dat geld komt.
Vandaar dat ik het ook een zoethoudertje noemt, want die hele wet is gewoon de welbekende dooie mus waarmee de burger (die wil dat de staat gestolen geld terug vordert....logisch natuurlijk) stil wordt gehouden.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:53

nou nou rustig maar, zou bijna denken dat je die wet zelf hebt ontwikkelt zo reageer je op je teentjes getrapt.
Begrijp me niet verkeerd; ik vind het geweldig dat die wet er is....maar daarom sluit ik mijn ogen nog niet voor het feit dat deze wet amper wat oplevert al denkt de gemiddelde burger van wel.

En dat mag hardop gezegd worden of niet.

En in die zin noem ik het inderdaad een zoethoudertje, puur omdat de uitwerking in de verste verte niet is wat het zou moeten zijn.

En nu maar tot 10 tellen en niet zo aangebrand reageren. Er is niks mis met kritisch zijn namelijk.

En je eerste alinea slaat al helemaal nergens op; nee joh ? Die criminelen geven niet zomaar hun bankgegevens...wow hey, dat houd ik nu echt niet zelf kunnen bedenken zeg / sarcasme mode off

Even serieus nu; nee, die criminelen gaan idd niet zomaar vrijwillig meewerken aan het kaalplukken...lijkt me vrij duidelijk.
Echter heeft de staat natuurlijk wel meer middelen tot zn beschikking om de jacht op crimineel geld te openen.


@BMHP; precies, helemaal met je laatste post eens

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

xxCYNNxx

Berichten: 5660
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Ex-topman Eurocommerce veroordeeld tot 3,5 jaar cel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:04

dan had je het idd wat scherper opgevat dan ik bedoelde, want ik bedoelde het zeer zeker niet in de zin van 'ze doen alsof ', maar meer in de zin van; het wordt allemaal heel positief gebracht, maar in werkelijkheid vallen de opbrengsten zwaar tegen.
Maar ik denk dat de staat (zeker de belastingdienst) echt wel hun best doen om criminele gelden te achterhalen....is alleen zo jammer dat dat bij lange na niet zo succesvol is als bedacht.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Vagabondo en 11 bezoekers