Boete voor gevaarlijk rijgedrag waardoor paard op hol sloeg

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Froukje
Forever young

Berichten: 10828
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:25

Shirley schreef:
Beetje overtrokken?

Misschien werd het arme beest wel bang van het geschreeuw van die vriend...
En een ongeval?
Iemand kukelt van een dravend paard de sloot in.

Zo kun je het ook lezen ;)

Een combine hoor je meestal wel aankomen.
Vriend had het paard ook even de berm in kunnen leiden en vast kunnen houden.

Mijn gedachte.

Daarbij weet je wanneer het oogsttijd is, als je paard daar niet tegen kan kun je daar zelf ook een beetje rekening mee houden door niet de weg op te gaan. Zoiets duurt gemiddeld maar een week of 2.

Die van mij naait er het liefst ook tussen uit (en dat gaat wel wat harder dan in draf..) als we iets groters dan een auto tegen komen. Maar dan pas ik het rijden daar gewoon op aan door een route te kiezen waar ik ze weinig tegen kom of ik ga de weg gewoon niet op.

Iedereen kan de boeren en loonwerkers wel de schuld geven maar met zelf wat aanpassen houden we het allemaal een stuk gezelliger op de weg.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.


Froukje
Forever young

Berichten: 10828
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:10

Feit is gewoon dat er heel veel ruiters rond rijden in het verkeer die geen flauw idee hebben hoe ze zich moeten gedragen.

Je bent gewoon bestuurder, gedraag je daar dan ook naar.
Als je je auto of trekker niet onder controle hebt hoor je niet op de weg, blijf dan ook gewoon thuis als je je paard niet onder controle hebt.

Maar nee, als het om paarden gaat moet iedereen zich ineens stil houden en alles accepteren.
Ja doei! Dan snap ik wel dat er soms boeren zij die denken vlieg in de boom met je knol.

En er zullen hier echt 2 kanten aan het verhaal zitten, maar dat betekend ook dat niet alleen de boer hier de schuld heeft.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 02-12-16 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderde quote uit het bericht gehaald

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Froukje
Forever young

Berichten: 10828
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:45

spatter schreef:
Grappig dat zelfs paarden mensen de verkeersregels niet kennen.

Eigenlijk diep triest! |(

In de wet staat gewoon dat je moet afremmen en langzaam verkeer stapvoets moet passeren met ruime afstand.
Bij paarden ben je verplicht te stoppen als ze moeilijk doen en in Belgie zelfs je motor uit te doen.

Dat is toch te belachelijk voor woorden?

Wat heb je in godsnaam met je paard op de weg te zoeken als andere weggebruikers hun motor moeten uitzetten omdat je er anders half mee verongelukt?

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Froukje
Forever young

Berichten: 10828
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:23

bruintje123 schreef:
En mensen.

_/-\o_

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Big_Appie, Binck8, DJZ, IASCrawler, mirtedl, pol013, rosak en 26 bezoekers