Henkie wint overtuigend hengstencompetitie Gelders paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Henkie wint overtuigend hengstencompetitie Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 09:39

bokt / kwpn
Afbeelding
Adelinde Cornelissen en Henkie Foto: aniek1985



Gisteren startte de Isah Hengstencompetitie in Ermelo met de gecombineerde klasse L/Z voor de Gelderse hengsten. Als eerste kwam Adelinde Cornelissen in de baan in de klasse L-dressuur met topfavoriet Henkie (v. Alexandro P). Juryvoorzitter Johan Hamminga sprak enthousiast over de verrichting van de vierjarige Henkie. “We hebben hier te maken met een bijzondere hengst, die over drie zeer goede basisgangen beschikt. De stap is heel zuiver, met goede tact en hij stapt goed van achter naar voren. De draf is expressief en met goede tact en afdruk, en ook in galop weet Henkie te overtuigen met zijn gedragenheid, zuiverheid en balans. In het geheel zou de aanleuning nog iets smakelijker mogen maar het was een heel goede verrichting van Henkie en Adelinde Cornelissen.” Adelinde en Henkie kwamen op een totaalscore van 87 punten.

De andere combinatie, Sabrina Melotti en Edmundo (v. Upperville) startte in de klasse Z-dressuur. De palominokleurige hengst scoorde goed met zijn galop, waarbij hij beter op het achterbeen bleef dan in draf, en het ritme bleef goed behouden in de oefeningen zoals schouderbinnenwaarts. Hij kwam op een totaal van 71 punten, waardoor Henkie de klasse overduidelijk gewonnen had.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Henkie wint overtuigende hengstencompetitie Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:53

Wat een topper is het ook.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:14

Leuke papa voor m'n toekomstige veulen <3

lisch

Berichten: 4649
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: Henkie wint overtuigend hengstencompetitie Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:38

Echt een super fijn paard! Verdiende punten

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:39

Ik vind 71 punten voor Edmundo niet echt veel, ik ken de hengst niet echt, maar het is niet een score om mee op te vallen zegmaar....

Wel een gave hengst Henkie ik ben benieuwd hoe hij het tussen de dressuurpaarden zou doen, ik denk heel niet verkeerd.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:22

Mer1980 schreef:
Ik vind 71 punten voor Edmundo niet echt veel, ik ken de hengst niet echt, maar het is niet een score om mee op te vallen zegmaar....

Wel een gave hengst Henkie ik ben benieuwd hoe hij het tussen de dressuurpaarden zou doen, ik denk heel niet verkeerd.


Van de zomer is hij 2e geworden in Ermelo bij de 4 jarige hengsten met 91%. Hij liep zijn jaargenoten uit de H jaargang bij de dressuurpaarden naar huis.

Dat was dus gewoon tussen de dressuurpaarden. :)

Een Duitse hengst was 1ste met 92%

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:33

Edmundo en Henkie zijn echt niet te vergelijken. Vorige keer haalde Edmundo 78 punten en dat was toen heel positief gepunt vond ik. :o

Edmundo vind ik voor de wagen beter tot zijn recht komen dan onder het zadel.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Henkie wint overtuigend hengstencompetitie Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:08

@NatasjavE: Oh dat is wel heel cool ;)

cobii: tsja edmundo spreekt mij ook echt niet aan, maargoed het zal wel een fijn gebruikspaard zijn oid.