Anna-Julia Kontio stopt met paardrijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Anna-Julia Kontio stopt met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 19:16

Bokt.nl / Facebook / equnews.nl / http://www.fei.org


De Finse springamazone Anna-Julia Kontio heeft aangekondigd te stoppen met paardrijden. Dat deelde zij mee via haar Facebookpagina. Een concrete reden voor de plotselinge beslissing is niet gegeven. De Engelse tekst luidde: "With sad feelings I have to announce that I have left Switzerland and quit riding. For the moment I wish not to be contacted in any way. Very big thank you to all of you who have supported me, can not thank you all enough!"

De 25-jarige amazone woonde in Zwitserland, met partner Martin Fuchs, maar zal weer naar Finland verhuizen.

Kontio is afkomstig uit een paardenfamilie. Haar beide ouders reden en haar moeder beheerde een eigen stal. Ze begon op 9-jarige leeftijd met wedstrijdspringen. Haar internationale debuut maakte ze in 2010, toen ze voor Finland startte in de Nations Cup. Vorige maand startte Kontio nog de CSI 5* in Lausanne met Fardon en Pacific des Essarts. In augustus dit jaar werd ze tweede bij de six bar in Sankt Moritz, in juli tweede bij de CSI 4* in Ascona en won ze de CSI 3* in Selvi di Val Gardena. Ze stond 93e op de wereldranglijst.

Update met extra informatie van Camilla_K: In de Finse tekst op Facebook meldt ze als reden "verandering in leefsituatie", lees: relatie met Martin is uit.
Verder kleine correctie - haar vader is geen ruiter maar de meest succesvolle pikeur van Scandinavië.

Urona447
Berichten: 2800
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:49

Zij heeft toch een eigen springstal in Elburg/Oosterwolde? Of ben ik nou helemaal in de war?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:53

Urona447 schreef:
Zij heeft toch een eigen springstal in Elburg/Oosterwolde? Of ben ik nou helemaal in de war?

Dat is Julia Jylas

Camilla_K
Berichten: 52
Geregistreerd: 26-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:59

In de Finse tekst op Facebook meldt ze als reden "verandering in leefsituatie", lees: relatie met Martin is uit.

Verder kleine correctie - haar vader is geen ruiter maar de meest succesvolle pikeur van Scandinavië.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:09

Camilla_K schreef:
In de Finse tekst op Facebook meldt ze als reden "verandering in leefsituatie", lees: relatie met Martin is uit.

Verder kleine correctie - haar vader is geen ruiter maar de meest succesvolle pikeur van Scandinavië.

ik zou dat niet te snel zeggen, misschien is het wast anders.

wellicht dat ze bv ook zwanger zou kunnen zijn oid. :o :o :o

Urona447
Berichten: 2800
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Anna-Julia Kontio stopt met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:11

Dank je Anne !

Camilla_K
Berichten: 52
Geregistreerd: 26-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:18


Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:00

Camilla_K schreef:
Ketaki, het is wel uit. Dat lees ik ook uit andere Finse bronnen.

Bijv: Scheiding zet stop op carrière van topamazone

ooh, dat heb ik dan nog niet gevonden.

wel zonde dat ze dan helemaal stopt.
kan ze niet bij een andere werkgever in de springsport blijven?

-O- -O- -O-