Monaco blijft in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Monaco blijft in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 13:24

http://www.bokt.nl
Ingezonden door bokkers Gabry en CalvinenGino

Monaco, één van de oudere paarden die afgelopen maandag executief geveild werd, zou in eerste instantie naar Teza Englefield in Engeland verhuizen. Echter, op haar Facebook maakt Englefield bekend Monaco weer verkocht te hebben. De gelukkige koper is niemand minder dan Gerco Schröder.

Eerder werd al bekend dat de gebroeders Schröder probeerden de kopers van de overige drie pensionado's (Montreal, Geneve en Monaco, Les Etoiles werd reeds aangeschaft door Ger Visser Jr.) te achterhalen. Englefield schrijft op haar Facebook dat haar groom teleurgesteld is dat ze nooit op een beroemd paard als Monaco zou kunnen zitten, maar dat Monaco nu tenminste samen blijft met de ruiter voor wie hij zoveel won. Monaco was volgens haar een droompaard om te bezitten, ook al was het slechts voor vier dagen en ze heeft niet lang hoeven nadenken over de verkoop aan Schröder.

Op de Facebookpagina van Englefield stromen de complimenten over haar handelswijze binnen. Ze wordt door deze beslissing al betiteld als heldin in de Nederlandse paardenwereld.

Gerelateerd nieuws:
[VN] Montreal naar Zangersheide om gekloond te worden
[VN] Glock koopt London en behoudt Schröder als ruiter - update
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 15-04-14 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Re: Monaco blijft in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:48

Fijn voor Gerco een een heel mooi gebaar van Englefield!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:34

Inderdaad, ik hoop dat hij de eigenaren van de overige oudere paarden ook nog kan traceren. Waarom heeft hij niet gewoon geboden op de veiling, vraag ik mij nog wel af? Maar daar zal wel een reden voor zijn.
Succes Gerco!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:39

Inderdaad een erg mooi gebaar!! +:)+

Lante: http://horses.nl/algemeen/oude-wesselin ... kaar-gaan/
Citaat:
“Dan hadden we wel een actie opgezet. Er waren veel mensen die dit financieel hadden willen ondersteunen, zodat die paarden met z’n vieren zouden kunnen blijven, zoals ze al vijf à zes jaar gezamenlijk van hun pensioen genieten. We hebben in mailcontact met verschillende bewindvoerders aangegeven dat we alles wilden doen om de groep samen te houden en een oude dag te gunnen. Vervolgens zijn wij dermate gerustgesteld dat we niet tot het laatst hebben mee geboden”, vertelt Oude Wesselink.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:43

Thanx, er is dus inderdaad een reden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:18

Dat siert englefield! Netjes hoor zo zie je maar weer dat er ook mensen zijn die veel om hun (dan wel pas aangekochte) dieren en medemens geven en niet enkel naar geld enz kijkt

Gerco super ben oprecht blij voor je op naar de andere "oudjes" hopelijk volgen de andere eigenaren het voorbeeld van Englefield

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:37

echt super, nu alleen Geneve nog schijnt dat hij naar Belgie is.

Kan er iemand een topic openen bv Alle Belgen opgelet of zoiets. Weet niet hoe dat moet

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:08

wat een mooi gebaar voor Gerco zeg.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:41

Mooi dag Monaco in NL van zijn pensioen kan genieten.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:38

Wat fijn, zou erg fijn zijn als Geneve er ook bij kan staan :j

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:49

En zo veranderd voor Schröder de nachtmerrie (woordgrapje :P ) toch nog in een soort sprookje! :)

Edit: hij heeft er nu 3 van de 4 oude van dagen toch?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:51

jobamara schreef:
Kan er iemand een topic openen bv Alle Belgen opgelet of zoiets. Weet niet hoe dat moet

Zij zullen wel weten waar die zit. Een topic daarvoor openen, heeft niet echt zin, denk ik :+ Als zij onderling niet overeen kunnen komen om Geneve over te kopen, dan is dat heel erg jammer, maar je kan helaas niemand dwingen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:54

Citaat:

Zij zullen wel weten waar die zit. Een topic daarvoor openen, heeft niet echt zin, denk ik Als zij onderling niet overeen kunnen komen om Geneve over te kopen, dan is dat heel erg jammer, maar je kan helaas niemand dwingen.
Citaat:

BVA auctions geeft om privacy redenen geen namen van kopers vrij. Alleen dat hij naar Belgie gaat.

En omdat er best veel bokkers uit Belgie komen dacht ik dat het misschien een goed idee was.
Zou toch tof zijn als ook Geneve kan blijven. Zangersheide heeft al aangegeven dat het klonen van Montreal niet perse bij hun hoeft te gebeuren.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:57

blijft montreal dan nog steeds in eigendom van zangersheide of krijgt de BWG stables Montreal

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 23:59

Het is niet omdat ze zogezegd geen namen vrijgeven, dat men achter de schermen niet weet wie de kopers zijn, ze hebben het tenslotte ook voor de andere paarden kunnen achterhalen vooraleer wij wisten welk paard aan wie verkocht was.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 00:13

ketaki : Zangersheide zal wel eigenaar blijven ivm klonen en eigenaarsrecht denk ik.

Tineke: Teza uit Engeland heeft zelf contact opgenomen door het artikel van Jaimy Oude Wesselink (voormalig groom van gebr. Schroder) wat ook op engelse sites te zien was.

http://horsesinternational.com/breeding ... nsionadas/
Laatst bijgewerkt door jobamara op 12-04-14 00:49, in het totaal 2 keer bewerkt

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 00:39

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:30

Mooi gebaar hoor..

Maar ik vind dat de groom van Gerco wel heeel erg naïef heeft gedacht over een executieverkoop. Belanghebbenden hebben belang bij het geld dat ze tegoed hebben. Niet bij waar die paarden terecht komen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:52

Is er al wat meer bekent over Geneve??

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:25

Helaas nog niet weet wel dat er contact is met de kopers, en dat ze zondag nog met z'n vieren waren.
Ik check iedere dag (zelfs meerdere malen) alle mogelijke sites. Als er iets bekend was zou het naar buiten komen, maar ik krijg de kriebels. Gun het Geneve zo. En ik ben blij dat ik een medestander heb die er ook nog aan denkt. Kreeg echt het gevoel dat er niemand meer aan dacht. Dus je maakt me blij.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 00:01

Ja, als je zo meeleeft wil je ook het einde van een gebeurtenis mee krijgen, goed of....
Liever natuurlijk een happy ending natuurlijk, wens je sterkte, als je er zo bij betrokken is het nog
erger. Vraag mij af wat een reden zou zijn om hem niet terug te verkopen, zeker als je er helemaal geen band mee hebt en weet dat hij het goed gaat krijgen....maar mens wegen zijn soms niet te doorgronden.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:04

*\o/* *\o/* Geneve blijft ook kijk maar op horses.nl

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:22

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:36