Pitbull Shetlander

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Pitbull Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 12:47

1. 'Pitbullpony Lucky sleurde me door het weiland'
Stad Groningen - vrijdag, 22 april 2005 07:57

groningen - Nu blijkt dat de bijtende pony Lucky uit Oosterhogebrug eerder al een jongen uit De Held ernstig verwondde, vinden de 11-jarige Lisa en haar moeder het tijd worden om ook hun verhaal te doen.

>> Lees verder

http://www.dvhn.nl/Index

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Pitbull Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:53

De kinderen zijn 11 jaar of ouder en die worden door een shetlander door de lucht geslingerd.
Ten eerste begeef je je op terrein waar je niet hoort ( deze twee staan er met een hek omheen ).
Degene welke dit heeft gedaan zal wel een hengstje zijn geweest en die doen wel eens graag even bijten ( zeker als hij er een merrie bij heeft ) Maar om nou te zeggen dat je als 11 jarige nergens meer heen kunt lijkt me sterk, je bent hun weiland ingelopen en kun je er na de waarschuwing ( bijten in de hand ) ook snel weer maken dat je weg komt.
Het verhaal komt op mij over als dat deze dieren de fout in gingen, nee je behoort niet zomaar in een weiland te stappen.
De gedachte zal wel zijn dat je dat wel kunt doen bij het wat kleinere soort paard, meestal zijn die vaker de klos wat betreft het 'aardige kindergedrag' naar dieren.
En paardjes in een weiland die vlak naast een basketbalveld ligt zal wel vaker met de jeugd te maken hebben gehad.
Leer mij de schatjes kennen ( de kids dus )
Oke nu wil ik graag de kant van de pony's horen Clown

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Pitbull Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:12

Ik zou het de omgekeerde wereld vinden als de pony werd afgemaakt Boos!
Die kinderen hadden er helemaal niks te zoeken, geen wonder dat die pony op een gegeven moment zijn terrein verdedigt. Hoe vaak hoor je geen verhalen van mensen die een volkomen onbekende op hun pony zien zitten, of laatst ook weer een eigenaar die in een leeg weiland kwam omdat wat meisjes vonden dat ze wel met die pony konden gaan wandelen?
Het is eerder een wonder dat het zo vaak goed gaat!

Vooral als het om de veiligheid van kinderen gaat lijkt alles wel geoorloofd op het moment, want die lieve kindertjes moeten ten koste van alles watjes kunnen worden Clown

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Pitbull Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:46

ik kan de rest van de teks niet vinden

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Pitbull Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 01:03

Bordje plaatsen: 'pas op voor de pony'