Paardenpoep hindert badgasten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Paardenpoep hindert badgasten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 18:34

http://www.pzc.nl/CDA/regioportal/1,207 ... ID=1201407
PZC

Ruiters zijn verplicht uitwerpselen op Veerse stranden op te ruimen

VEERE - De Veerse stranden bij onder meer Vrouwenpolder, Oostkapelle en Dishoek hebben te kampen met paardenpoep. Op mooie zomerdagen worden de strandgangers daarmee geconfronteerd.

Paardeneigenaren zijn in de gemeente verplicht de poep op het strand op te ruimen. Deze regel blijkt in veel gevallen aan de laars te worden gelapt. Het gevolg is dat kleine kinderen er tijdens het spelen soms in trappen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 23:16

Maar wat verwachten ze dan?! Dat je een rugzakje en een schepje meeneemt en het daar in stopt?! Of even een kuiltje maken, drol erin en zand erover Haha!
Hondepoep is veel smeriger trouwens dan paardenpoep, honden zijn vleeseters.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 23:16

Het probleem is bij de gemeente Veere bekend, zegt woordvoerster L. van den Heuvel van de gemeente. In de Kwaliteitskring - een regelmatig zomeroverleg tussen politie, gemeente, Stichting Strandexploitatie Walcheren en meer instellingen - is de overlast van paardenpoep op het strand aan de orde geweest.
In de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente staat dat het tussen 1 juni en 1 september verboden is van 10.00 tot 18.00 uur op het strand te komen met één of meer paarden. Dat geldt niet voor de politie bij de uitoefening van opgedragen taken. Daarnaast staat in de verordening dat `de eigenaar of houder van een hond of een paard verplicht is te zorgen dat de hond of het paard zich niet van uitwerpselen ontdoet. Dat geldt onder meer op opengestelde, recreatieve gedeelten van de zeedijk, strand, duin, bos en andere natuurterreinen, speel- of ligweiden, in zee of op een ander voor recreatief gebruik bestemd terrein`. Als de eigenaar de uitwerpselen direct verwijdert, is hij niet strafbaar.
,,We hebben inmiddels alle maneges in de gemeente aangeschreven en hen hiervan op de hoogte gesteld``, zegt Van den Heuvel. ,,Aan het begin van het seizoen hebben we dit ook gemeld in de Veerse Krant die huis-aan-huis verspreid wordt. Aan handhavend optreden, zijn we nog niet toe gekomen. De prioriteit in de zomermaanden ligt bij andere zaken.``

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 07:29

Jezus, hoe wou je dat dan in hemelsnaam opruimen?? Daar mogen hun een oplossing voor verzinnen.. [Maar wat verwachten ze dan?! Dat je een rugzakje en een schepje meeneemt en het daar in stopt?! : margreet ]

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:52

en hoe moet je er voor zorgen dat je viervoeter niet poept op het strand? Er een kurk achter in stoppen? Of moet je afstappen met een schepje en emmertje om het op te doen? dat is toch allemaal niet praktisch, het zijn geen machines die je met een sleuteltje kunt afzetten! Deze regels zijn niet uitvoerbaar. Het is bij een aanspanning wel zo dat ze onder de staarten iets hangen dat de ontlasting opvangt, maar die kun je aan die stangen ophangen waar de paarden tussen staan. Ik vind het geen redelijke regels, want ze zijn niet uitvoerbaar.

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:33

Dat kan toch niet.. Ten 1e kan je er niet voor zorgen dat hij niet poept.. je kan niet tegen je paard zeggen van ja je mag hier niet poepen want dat mag hier niet. En een rugzakje met een schep erbij meenemen lukt ook niet! Dus hun mogen lekker zelf wat verzinnen..

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:37

idd, die op de regering (of wie ist die da zegt) hebben zelf nog nooit paardgereden. zoals voorgaande al zegden, je kan je paard niks verbieden (zou het niet eens willen). Nu, op den duur zullen ze zelf wel merken dat dat niet gaat. Maar ergens hebben ze gelijk, het hindert de badgasten, maar hellup...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 10:40

Waarom zetten ze dan niet 'n stuk af speciaal voor ruiters? Alsof 't het eigendom van die badgasten is Boos! Het was al gezeik met honden en nu ook nog eens met paarden, als je je hond/paard 'n luier omdoet zou veel makkelijker zijn Tong uitsteken, maar dat is dan natuurlijk weer zielig...

prakje
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:39

waarom nu van paarden als het gebuurt en je kijkt 2 dagen verder is het al weer weg door de vogels laten ze eerst maar wat aan de honde poep doen nee de honden kunnen daar niks aan doen dat zijn de baasjes maar willen ze nu dat je met een schop uit gaat rijden en als het heeft gepoept om af te stappen en opteruimen ik vindt het gewoon van de zotte

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:42

prakje schreef:
maar willen ze nu dat je met een schop uit gaat rijden en als het heeft gepoept om af te stappen en opteruimen ik vindt het gewoon van de zotte


En voor paarden heb je heel wat grotere kakzakken dan voor honden nodig, waar moet je die dingen laten? Haha!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:27

Is het niet zo dat die poepzakken die ze bij het mennen gebruiken ook voor paarden kunnen gebruiken die niet zijn ingespannen? Ik dach nml van wel.
Nou ja, dan staat het natuurlijk nog stom maar goed Haha!

Gam die poept soms wel 4x in een uur als we buiten rijden. Straks ben ik drukker met op en afstappen en poep opruimen dan wat anders Gaaaap

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:31

Haha.. Nikita poept dus altijd een keer of 5 en als het spannend is loopt het d´r ook nog eens dun langs de benen, hoe krijg je dat dan netjes weg?? Knipoog

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:38

Nikita schreef:
Haha.. Nikita poept dus altijd een keer of 5 en als het spannend is loopt het d´r ook nog eens dun langs de benen, hoe krijg je dat dan netjes weg?? Knipoog


Neem 'n sopje mee en ga de korrels 1 voor 1 schrobben Extreme duivel Ach, ze hebben weer eens niet nagedacht bij hun uitspraak: 'Ruiters moeten de poep van hun paarden opruimen'
Of ze mogen niet op 'n bep. afstand van het water rijden, als het dan vloed wordt spoelt alles weg Haha! Maar als 't al vloed is kan dat natuurlijk niet Frusty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 12:52

Ik zie straks al paarden met luiers over het strand gaan, charming! grinnik. Laten die badgasten hun kinderen maar aanlijnen zolang ze nog niet kunnen zien waar wel en waar niet stront ligt.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 13:00

Desiree schreef:
Ik zie straks al paarden met luiers over het strand gaan, charming! grinnik. Laten die badgasten hun kinderen maar aanlijnen zolang ze nog niet kunnen zien waar wel en waar niet stront ligt.


Die kindjes schijten ook in de zee en dat is niet smerig? Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:57

Kais schreef:
Die kindjes schijten ook in de zee en dat is niet smerig? Boos!


Van dieren moeten mensen niets hebben, maar wat je allemaal wel niet moet verdragen van andersmans kinderen! Zullen we daar eens over beginnen!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 22:16

Jeetje, die gasten moeten niet zo zeuren anders zal ik ze de paardenpoep achterin hun str*t proppen (sorry hoor, maar ben beetje chagie vandaag)
Nog even en we moeten de paarden een luier om doen als we op buitenrit gaan Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:15

Die lui van de regering ofzo mogen een keer met me mee uit rijden... Kunnen ze zelf zien hoe leuk het dan is....

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 21:41

sorry hoor maar wat moeten we dan doen
laat ze eerst maar eens iets doen aan al die hondenstront en al die ranzige kinderen die de zee vervuilen met hun schijt en zeik
ja sorry maar ik kan hier heel slecht tegen
de vogels bij het strand schijten toch ook
ja dan zullen ze zeker ook een soort tent over het strand plaatsen
ja sorry koop dat voor al die rotjong een bril zodat ze zien waar die stront ligt
en laat ze er maar een keer ,et hun bek in pleuren dan kijken ze de volgende keer wel uit
ja sorry dat ik zo boos doe maar door hun kunnen we straks nergens meer rijden

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 15:08

hahaha ik moest zo lachen toen ik dit stukje van de week in de pzc las ik kwam vroeger ook regelmatig op de deze stranden en nog weleens ik zie me zelf al lopen met van die papieren paardenpoep zakken xxl en een schepje hahaha

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 17:58

Lach er maar om. Hier is het precies hetzelfde. Je mag tussen 7 uur 's avonds en 7 uur 's ochtends op het strand komen, maar de ontlasting bij de strandopgangen moet je opruimen.
Ammehoela, denk je toch zeker niet dat ik van mijn paard stap, een kuil graaf met het schepje wat ik aan mijn zadel heb hangen om vervolgens daar de drol in te schuiven. Nee, dat zal niet goed zijn, want daar graaft een kindje dan weer in. Je moet het OP ruimen, weg ermee.
Dus draag ik braaf een emmertje in mijn rugzakje en neem de drol mee naar huis.
Zie je het al voor je?? Boos!

Maar goed, de badgast voor alles, die brengt natuurlijk geld in het laatje. Behoorlijke ruiterroutes... nee ho maar, dat is niet te realiseren. Lastig parket hoor, als je bijna 1 paard op iedere inwoner van het eiland hebt!
Veilige ruiterroute om van het ene dorp naar het andere te komen, nee is echt niet mogelijk. Ik denk dat ik me eerst maar eens aan laat rijden door een of andere auto voordat er enigszins iets doordringt in de botte koppen van de gemeente ambtenaren Boos!

Ohjee, liet ik me toch even gaan Haha! Het zit me nogal hoog, dat snappen jullie zeker wel?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:02

jantina schreef:
Lach er maar om. Hier is het precies hetzelfde. Je mag tussen 7 uur 's avonds en 7 uur 's ochtends op het strand komen, maar de ontlasting bij de strandopgangen moet je opruimen.
Ammehoela, denk je toch zeker niet dat ik van mijn paard stap, een kuil graaf met het schepje wat ik aan mijn zadel heb hangen om vervolgens daar de drol in te schuiven. Nee, dat zal niet goed zijn, want daar graaft een kindje dan weer in. Je moet het OP ruimen, weg ermee.
Dus draag ik braaf een emmertje in mijn rugzakje en neem de drol mee naar huis.
Zie je het al voor je?? Boos!

Maar goed, de badgast voor alles, die brengt natuurlijk geld in het laatje. Behoorlijke ruiterroutes... nee ho maar, dat is niet te realiseren. Lastig parket hoor, als je bijna 1 paard op iedere inwoner van het eiland hebt!
Veilige ruiterroute om van het ene dorp naar het andere te komen, nee is echt niet mogelijk. Ik denk dat ik me eerst maar eens aan laat rijden door een of andere auto voordat er enigszins iets doordringt in de botte koppen van de gemeente ambtenaren Boos!

Ohjee, liet ik me toch even gaan Haha! Het zit me nogal hoog, dat snappen jullie zeker wel?


Natuurlijk snappen wij dat, wij willen natuurlijk ook met de paardjes naar buiten Schijnheilig Maar als je nou eens kijkt hoeveel mensen er met paard zijn zal er toch wel wat winst zitten in ruiterroutes Verward En als ze dan op de helft van die rout ook 'n terrasje neerzetten en 'n souvenirwinkeltje/mini-ruitershopje zal dat toch ook wat opbrengen Haha! Maar ALS die routes er komen zal het wel E10,- per persoon kosten om er gebruik van te maken Boos! Dan bedenk je je ook wel als je met 'n hele groep komt en ook het vervoer nog moet regelen...

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Altijd hetzelfde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 11:11

Weet je wat het allerergste is van dit probleem? Dat de toeristen denken het recht te hebben om te gaan zeuren.
Ik woon in Vlissingen en rijd redelijk vaak op het strand, ga er dan bij Dishoek op en rijd tot Zoutelande of andersom. Je mag zomers toch niet tussen 10 en 7 op het strand, en daarna ligt er bijna nooit iemand, 's nachts komt de vloed er over heen en het is weer weg

Daarna gaan we verder door het bos, maar er zit een stuk waar geen ruiterpad is. voor de camping langs: je wilt niet weten wat voor commentaar daar op komt, als je op het voetpad rijdt, mag het niet, als je op het fietspad rijdt mag het niet en als je op de weg rijdt wordt je voor gevaarlijk uit gemaakt. aaaargh

Over die poep op het strand, maar ook op straat ed. Vroeger was dat niet meer dan normaal. mensen vergeten wel eens dat vroeger alles te paard gedaan werd, dat onze samenleving gedeeltelijk dankzij paarden zo voortvarend is geworden. Die poep gaat behoorlijk snel weer vanzelf weg. Wij hebben de natuurlijke leefomgeving van alles om ons heen erg beperkt en dan zeuren we ook nog als die dieren hun behoefte doen op de plek waar wij willen lopen, maar waar moeten ze het anders doen?????

Ach, dit zal een eindeloze discussie worden, de regering vergeet dat er steeds meer mensen meer geld (denken) te hebben en dus eigen paarden hebben.

Baileys

Berichten: 544
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Koudekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 23:00

Hier word ik dus helemaal beroerd van. Wat een gezeik steeds over die paarden op de stranden. "Vroeger" mocht je van begin mei tot eind augustus tussen 10 en 18 niet op het strand. Nu mag je van 15 april tot 15 september van 9 tot 19 niet op het strand. Wacht je netjes tot 19 uur, lopen ze nog te zeiken en te schelden, stinkknol, schijtpaard blabla.
Paard struikelt over volle condooms, hondenkak en strontluiers van die (schijn)heilige badgasten en daar hoor je niemand over. En hun kinderen en honden luisteren nooit want die zwermen met bosjes om en achter je paard. Geeft dat paard dan een lel dan heb je 't nog gevreten ook want dan heb je een valse rotknol.
En hoe moet je in vredesnaam stront uit de zee opruimen? Met een zeefje ofzo?
Nog effe en we mogen helemaal niet meer op het strand. Hebben ze aan mij toch een verkeerde. Betaal me helemaal scheel aan allerhande heffingen van waterschap en dijkgeschot en een hoop andere shit omdat "we nu eenmaal in Zeeland wonen" en dan niet eens op het strand mogen zeker. Ja, doei!!!

(zo, dat lucht op)

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 03:21

Ach, laat je paard gewoon 10 keer over de hoop poep heenstappen, en die enorme platvoeten hebben alles onherkenbaar vermorzeld.
Vooral Vlissingen heeft natuurlijk een naam hoog te houden, die zijn al jaren ontzettend fanatiek met het geen-poep-op-de-stoep beleid in de oude binnenstad. De toerist wil uiteindelijk ook wat. Maar niet alleen het poep-beleid is bedenkelijk aan de Walcherse kust: ze mogen wel een hele reeks foeilelijke gebouwen op de boulevard neerzetten, (tja, de toerist...) terwijl bewoners van de weinige huizen op de boulevard in nieuwe plannen zien dat hun huis niet meer bestaat (tja, een groot hotel is veel belangrijker op die plaats!) Je ziet het, wonen aan de kust kan tegenwoordig alleen maar bij gratie van de tijdelijke bezoekers.