Paard London in beslag genomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard London in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:41

Er zijn al biedingen geweest voor London vanuit katar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:19

amykimmie schreef:
Er zijn al biedingen geweest voor London vanuit katar.

Katar? :? Qatar bedoel je denk ik :)
en dat zijn allemaal geruchten. Je moet direct alles voor waarheid aannemen omdat het in de Telegraaf staat.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:25

toch zal Qatar geen heel verkeerd gerucht zijn ... daar is EC California enkel maanden geleden ook naar verkocht
Feit is dat deze werelddelen ( Qatar, Saoudie ..etc) deze astronomische bedragen wel op tafel kunnen leggen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:36

besita schreef:
toch zal Qatar geen heel verkeerd gerucht zijn ... daar is EC California enkel maanden geleden ook naar verkocht
Feit is dat deze werelddelen ( Qatar, Saoudie ..etc) deze astronomische bedragen wel op tafel kunnen leggen

zou het koninklijke geval zich er ook mee bemoeien dan?

om desnoods de hengsten/topsportpaarden over te kopen? :) -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:40

Ja Qatar bedoel ik.
Denk dat er grote kans is dat london die kant op gaat, als het wel zo ver komt.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:09

@besita: Qatar (mag je ook als Katar schrijven hoor) is geen werelddeel maar een staat, een emiraat om precies te zijn. Met een sjeik als hoofd.

Golfstaten hebben veel oliedollars, daar kunnen wij in het westen niet meer tegenop. De arabieren hebben heel veel vastgoed in bijvoorbeeld London maar ook hier in Nederland hebben zij veel belangen.

We mogen nog blij zijn dat Totilas net over de grens woont.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:50

weet ik wel ...
vind het alleen maar goed voor de sport en de handel dat die landen er zijn bijgekomen ..en wees gerust : een EC California heeft het heus niet slechter dan een Totilas omdat ze naar Qatar is verkocht ipv Duitsland ..in tegendeel : die landen zijn bereid heel veel te investeren in goed materiaal en heel veel begeleiding ..dus daar maak ik me echt geen zorgen om
Tuurlijk zijn ze nog geen Beerbaum , Schrôder etc en is het jammer voor de NL sport ( of andere europese landen want ht gebeurd dagelijks dat goede paarden weggekocht worden ) en in het geval van London ook voor de fokkerij maar het is nu eenmaal niet anders

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:27

Misschien een beetje domme opmerking maar: Ger Visser heeft toch zoveel geld voor Totilas gevangen? Nu failliet??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:31

Bazinga schreef:
Misschien een beetje domme opmerking maar: Ger Visser heeft toch zoveel geld voor Totilas gevangen? Nu failliet??

Zijn twee broers en jaren geleden zakelijk uit elkaar gegaan. Ger is van de springers en Cees van de dressuur.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:57

bigone schreef:
Bazinga schreef:

Zijn twee broers en jaren geleden zakelijk uit elkaar gegaan. Ger is van de springers en Cees van de dressuur.

Kees heeft in 2006 70 miljoen gehad van Ger en is niet zo lang geleden naar het buitenland vertrokken. Ik hoop voor hem niet dat de fraude toen ook al aan de gang was want dan klopt de curator ook bij hem aan.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:58

Eerst Totilas en nu dan London.. Het wordt er niet beter op zo. Heel erg naar dat het zo (waarschijnlijk) moet eindigen voor Gerco en London. Gun je niemand!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:07

Even voor de goede orde: er is beslag gelegd op London, hij is niet in beslag genomen. Da's iets wezenlijks anders en betekent simpelweg dat de eigenaren hem daardoor bijv. niet kunnen verkopen. Door de beslaglegging (en dus niet inbeslagname) heeft de curator de eigenaren alle vrijheden van handelen omtrent London ontnomen.

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:35

Wel fijn dat London weer naar huis mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:50

Marion71 schreef:
Even voor de goede orde: er is beslag gelegd op London, hij is niet in beslag genomen. Da's iets wezenlijks anders en betekent simpelweg dat de eigenaren hem daardoor bijv. niet kunnen verkopen. Door de beslaglegging (en dus niet inbeslagname) heeft de curator de eigenaren alle vrijheden van handelen omtrent London ontnomen.

Zo zie je maar hoe misleidend de kop van een artikeltje kan zijn.

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:11

pfff, dit is in elk geval een reden om gewoon lekker op je eigen paard te starten en niet op een paard van een ander.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:41

in de topsport valt dat niet mee hoor Dakota!
Veel geld hebben en veel rij-talent gaan niet altijd samen....

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:47

Echt jammer -O- Het was een leuk deo :D .

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:22

Ik heb vandaag gehoord dat London idd verkocht is voor 12 miljoen naar Qatar. Big Star is ook verkocht 7 miljoen...

Of het waarheid is ? Geen idee, hoop er hier iets meer over te horen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:29

Big star is niet verkocht !!!Die staat niet te koop , niet voor en niet na de spelen ;)

het beerputje gaat maar verder :\

"De ontwikkelingen rond het faillissement van vastgoedconcern Eurocommerce hebben de stal in Lochem bereikt. Het ziet ernaar uit dat curator mr. Paul Schepel van plan is om beslag te leggen op Eurocommerce London, de zeer waardevolle hengst die op de Olympische Spelen in Londen met Gerco Schröder twee zilveren medailles won.

Maar de curator kan het beslag vooralsnog niet uitvoeren, omdat de hengst volgens goed ingelichte bronnen in Groot-Brittannië is achtergebleven en op dit moment bij springruiter Ben Maher op stal staat.

Alle direct betrokkenen hullen zich in stilzwijgen. Genoemde bronnen melden dat een Engelse rechter heeft bevolen dat Eurocommerce London de stal van Ben Maher voorlopig niet mag verlaten. Dit zou curator Schepel de tijd geven om Gevi BV, eigenaar van Eurocommerce London, en Stal Eurocommerce middels een procedure bij de Nederlandse rechter te dwingen om London te repatriëren.

Ook meldden bronnen dat de FIOD afgelopen zaterdag in Lochem bij Stal Eurocommerce beslag heeft gelegd op de goederen die zich aldaar bevonden. Op de Eurocommerce-paarden Callahan en New Orleans zou eveneens beslag gelegd zijn, maar zij kwamen dit weekeinde onder Gerco Schröder gewoon in actie op CSI Valkenswaard. Inmiddels staat niet Gevi BV, maar Silest BV genoteerd als eigenaar van deze paarden.

Op hetzelfde concours in Valkenswaard werd duidelijk dat Eurocommerce Vigaro is verkocht. De KWPN-hengst kwam in Valkenswaard uit voor het SIEC-team van de rijke Turkse amazone Sevil Sabanci."

Bron: Horses / De Paardenkrant

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:39

Ik vind het vooral heel erg voor Gerco en London. maar ik vind het prima dat deze vastgoedjongens nu eens hard aangepakt worden en niet met allerlei dubieuze constructies onder hun verplichtingen uit kunnen komen.

Kan iemand me trouwens vertellen wie de opdrachtgever is voor de inbeslagnama, is dat de belastingdienst of zijn er andere spelers die nog gelden tegoed hebben van eurocommerce?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:45

London KAN niet verkocht zijn, omdat het onderzoek nog niet afgelopen is.
Wat ik begreep is dat er nog een onderzoek loopt naar de verkoop van de stal, aangezien Ger deze verkocht heeft aan zijn zoon terwijl er een faillisement in het vooruitzicht was en de stal voor een klein prijsje verkocht zou zijn.
Vigaro verkocht? Die hebben ze net anderhalf jaar.
Sevil staat niet op de startlijsten met hem. Wel met andere paarden, maar die hebben een totaal andere afstamming.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:55

Dan neem ik aan dat het de belastingdienst is die 'm op de hielen zit. En als dat waar is dan vind ik het heel normaal dat er beslag gelegd gaat worden. Iedereen moet belasting betalen alleen weten de mensen met het meeste geld altijd duisteren constructies te bedenken om er onderuit te komen. Want zij hebben de duurste en beste accountants en advocaten.
Ik heb er geen medelijden mee. Ik denk dat Ger makkelijk 10 milj. uit prive middelen kan vrij maken zodat Gerco gewoon kan blijven rijden met London. Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij dat niet gaat doen...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:58

eerst even goed lezen ...er staat nergens dat London verkocht is :n
Sinds wanneer zijn er tijdslimieten aan de verkoop van paarden ? Vigaro is verkocht ..punt klaar !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:01

besita schreef:
eerst even goed lezen ...er staat nergens dat London verkocht is :n
Sinds wanneer zijn er tijdslimieten aan de verkoop van paarden ? Vigaro is verkocht ..punt klaar !

Ik zeg niet dat er tijdslimieten zijn, alleen dat ze hem NOG MAAR anderhalf jaar hebben.
Als hun hem willen verkopen, prima. Had ook na een half jaar gekund. Mij hoor je niet klagen.

Punt klaar?
Kan niets vinden op google, ze staat niet op startlijst met hem. Heb alles nagekeken op de site van het horse festival.
Mag ik er dan aan twijfelen?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:06