Britse amazone krijgt geen schadevergoeding na val paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:06

Fransje_70 schreef:
Wel interessant voor de aansprakelijkheid: die wordt hier in NL altijd bij de eigenaar van het paard gelegd. Daarom blijf je altijd aansprakelijk voor je bijrijder mocht die ten val komen van jouw paard, en moet je WA verzekerd zijn voor je dieren. Dus erg interessant dit....


Daar dacht ik ook meteen aan. Als ik als eigenaar kan beamen dat mijn paard superbraaf is en een andere ruiter eraf valt zonder dat de ruiter hiertoe aanleiding heeft gegeven, kan ik aansprakelijk gesteld worden :j


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:18

Arabesk schreef:
En daar is het eerste bitloze ongeluk. Niemand zou iets gezegd hebben over de optoming als het een trensje was geweest 'maar met een trens naar buitengaan is gevaarlijk, je kunt beter een stang indoen dat is veel veiliger'. Dat is net zulke onzin als dat bitloos meer risico heeft dan een trens. :)*


Ik zie nergens dat de nadruk wordt gelegd op bitloos hoor, niet ten nadele iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:33

Mavelle schreef:
Joolien schreef:

Ik zie nergens dat de nadruk wordt gelegd op bitloos hoor, niet ten nadele iig.


Ik ook niet.

Ik vraag me trouwens af waarom Turnbull dacht een schadevergoeding te kunnen krijgen. Dat zou ik vrij krom vinden. Zij is immers degene die erop gestapt is (en als ik het goed begrijp uit vrije wil).


Omdat je de eigenaar aansprakelijk kunt stellen :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _mobo_, Annefleur200, Colien, ellepel, estja, GrapeshotBot, ImkeTarek, kouwene, LiannePuthzy, Renkle, sinnekinne, TamaraFloor, xPabloBokt en 44 bezoekers