Britse amazone krijgt geen schadevergoeding na val paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:51

Juut schreef:
Ik ga er van uit dat ze wist dat Gem alleen in een bak bitloos is gereden. L*llig dat ze er zo vanaf is gevallen, zullen nodige ziektekosten aan vast zitten. Maar als ik het verhaal zo lees, moet zij ook ervaren genoeg zijn te weten dat je er af kan donderen. Het is alleen onduidelijk of dit ook meteen haar eerste ritje op Gem was. Had ik geen tactische combinatie gevonden (eerste x bitloos buiten en nieuwe ruiter)

griebels schreef:
wat nu als het andersom geweest was, paard is gewond geraakt en eigenaresse van paard klaagt de ruiter aan... Is het dan nog steeds een terechte uitspraak?

Ja, het was ook namelijk de eigenaresse haar eigen keuze haar paard aan deze ruiter mee te geven

Britten hoeven geen ziektekosten te betalen ;)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:39

Fransje_70 schreef:
Wel interessant voor de aansprakelijkheid: die wordt hier in NL altijd bij de eigenaar van het paard gelegd. Daarom blijf je altijd aansprakelijk voor je bijrijder mocht die ten val komen van jouw paard, en moet je WA verzekerd zijn voor je dieren. Dus erg interessant dit....

Dat wist ik niet. . . er bestaat toch ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid? Trouwens, besef je wel goed dat de regels en wetten binnen het UK enorm verschillen t.o.v. het Nederlands recht.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:00

Juut schreef:
Er is inderdaad een gedeeltelijke eigen veratwoordelijkheid. Ascot wordt op bit gereden; besluit ik morgen op halsring naar buiten te gaan, en veroorzaken we een ongeluk; dan ben ik verantwoordelijk. Rijd ik met de normale optoming en veroorzaken we een ongeluk; dan is eigenaar verantwoordelijk...

Dus het is echt zo dat een rechter zelfs kijkt naar de optoming van een paard? Of meer het feit of die net als normaal is bij dat paard of tijdens het ongeval/ongeluk afwijkend. . . in dat geval is het te hopen dat de rechter enigzins verstand van paarden heeft, al heb ik het idee dat de rechter bij deze zaak enige kennis van zaken heeft.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie