Britse amazone krijgt geen schadevergoeding na val paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: Britse amazone krijgt geen schadevergoeding na val paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:03

terecht en onterecht.

Ok als je paardrijdt, dan weet je dat er risico's verbonden zijn. Maar waarom wordt je dan aangeraden een verzekering te nemen als je toch geen compensatie voor geleden schade kan vragen omdat je weet dat er risico's verbonden zijn...

There is beauty in everything, even the things that scare us.


petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:23

ik kon uit de OP niet direct uitmaken of het een algemene schadevergoeding was of effectief eentje geadresseeerd naar het kamp van de eigenaar.

Hier is het namelijk wel zo dat als je als eigenaar kan aantonen dat je je paard in bewaring gegeven hebt (dus bv aan de pensionhouder of andere rutier) je die persoon aansprakelijk kan stellen voor ongevallen en schade etc. Maar de regelgeving is maar "vaag"...

Voor het verkeersreglement geldt dat de teugel het belangrijkste stuurmiddel is om veilig met een paard op de openbare weg te komen, bit of bitloos staat niet vermeld. Alleen vind ik zoals in een topic dat ik enkele dagen terug zag, met een neckrope idd "not-done" op de openbare weg. Knap als je paard zo fijgevoelig aan de hulpen staat en je zo vertrouwd, maar ik dat geval kan ik best begrijpen dat ze het in twijfel trekken of je wel de volledige controle over je paard had.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Bengell, charootje, DotBot, Elitedeux, GoogleAdsense, GrapeshotBot, janderegelaa, MARenAMY, Meike_x_LF, MightyMike, SemrushBot, zacharyhill en 64 bezoekers