Olympisch kader dressuur uitgebreid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Olympisch kader dressuur uitgebreid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 13:41

www.knhs.nl

Bondscoach Sjef Janssen neemt na de KNHS Indoorkampioenschappen van 18 maart, Patrick van der Meer en Madeleine Witte-Vrees op in het Olympisch Kader.

Patrick van der Meer behaalde met Uzzo (v. Lancet) op zondag 18 maart de tweede plaats in de Grand Prix-rubriek met een score van 72,84%. Dit was de derde Olympische kaderscore, waardoor deze combinatie aan het Olympisch kader kon worden toegevoegd. De rubriek werd gewonnen door Madeleine Witte-Vrees met Macrider Vontango (v. Contango) met een score van 73,16%. Zij behaalde hiermee haar derde nationale kaderscore. Mede door deze prestatie en de eerder behaalde goede resultaten van Witte met haar 10-jarige Macrider Vontango heeft Janssen besloten deze combinatie op te nemen in het Olympisch kader. Genoemde combinaties zijn kanshebbers voor een startplek tijdens de Olympische Spelen in Londen en worden ook betrokken in het traject richting de Spelen.

Vanwege een vrij groot aantal ‘prille’ GP-combinaties, met Londen als doel, heeft Janssen met de KNHS afgesproken dat (tijdelijk) drie nationale kaderscores tot de Olympische Spelen in Londen voldoende zijn voor opname in het Olympisch kader. Normaliter moet een van de drie scores internationaal worden behaald.

Actuele samenstelling kaders senioren:

Olympisch kader
Adelinde Cornelissen (Nijkerk) – Jerich Parzival
Edward Gal (Harskamp) – Sisther de Jeu
Anky van Grunsven (Erp) – Salinero
Patrick van der Meer (Naaldwijk) - Uzzo
Hans Peter Minderhoud (Harskamp) – IPS Tango
Madeleine Witte-Vrees (Schijndel) – Macrider Vontango

B-kader
Edward Gal (Harskamp) – Interfloor Next One
Christa Larmoyeur (Winschoten) – Divoza Horseworld Ovation
Sander Marijnissen (Wijdewormer) – Moedwil
Hans Peter Minderhoud (Harskamp) – Withney van ’t Genthof
Jenny Schreven (Weert) - Krawall

s6801881

Re: Olympisch kader dressuur uitgebreid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:46

Is het nu dan ook definitief dat Anky, als ze meegaat, met Salinero gaat?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:06

Nope. Maar upido is nog niet uitgebracht ja dus kunnen ze er ook moeilijk tussen zetten.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:14

Ik moet zeggen dat ons Olympisch kader steeds sterker wordt, ben echt super benieuwt!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:15

Maar heeft ze dan nog wel tijd zich met een ander paard te kwalificeren? Ik weet niet wanneer de inschrijving rond moet zijn, maar de OS is over pakweg 120 dagen al een keer. Natuurlijk tof dat ze opnieuw met Sal in actie komt, maar ik vraag me af of hij de andere paarden nog kan bijbenen. Die is er ook toch een flinke tijd uit geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:16

Vraag me af wanneer Anky nu eindelijk eens start met Upido? De tijd begint wel een beetje te dringen lijkt me?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:17

Ik ben heel benieuwd wat de olympische spelen voor onze dresuurruiters gaat brengen. Zo te zien hebben ze een sterk team.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:51

Mij lijkt het ook dat de tijd wat begint te dringen; thuis een combinatie vormen is prima natuurlijk, maar als Anky serieus Londen in haar achterhoofd heeft met Upido, zullen er nu wel meters gemaakt moeten worden in de wedstrijdring, het is nog maar een krappe 5 maanden natuurlijk.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:08

iemand enig idee hoe het met Voice gaat? vond die een jaar geleden eigenlijk al beter gaan en meer compleet dan pakweg Romanov; rubin cortes en undercover ( toch wat ik er nog maar van gezien heb) Geheime troef van Edward??