Amazone (6) wacht lang op ambulance

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Amazone (6) wacht lang op ambulance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 18:05

-
BN de Stem

De 6-jarige Benita Quist uit IJzendijke heeft donderdagavond meer dan anderhalf uur moeten wachten op een ambulance, nadat ze op de manege in Eede van haar paard was gevallen.

De dienstdoende arts van de Huisartsenpost (HAP) in Oostburg achtte het raadzaam de onfortuinlijke amazone naar het ziekenhuis in Terneuzen te vervoeren, omdat ze klaagde over pijn in haar rug en niet kon opstaan.
De melding van het ongeval kwam omstreeks 20.30 uur binnen op de Centrale Post Ambulancevervoer (CAP) in Vlissingen, die vanuit Oostburg een ambulance naar Eede stuurde. Uiteindelijk belandde Benita om 23.00 uur in ziekenhuis De Honte in Terneuzen.
Laatst bijgewerkt door Mickey op 07-08-02 16:46, in het totaal 3 keer bewerkt

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 16:17

"Vannacht waren we om half een thuis. Schandalig", aldus haar nog steeds woedende grootmoeder R. Evers uit Aardenburg gisterochtend. "Gelukkig mankeerde onze kleindochter niks, want stel je voor dat ze ernstig gewond zou zijn geraakt. Je moet er toch niet aan denken wat er dan allemaal had kunnen gebeuren", voegt ze eraan toe.
Evers zegt dat het niet de eerste keer is dat ze een dergelijk voorval meemaakt. Enkele weken geleden moest haar onwel geworden broer in IJzendijkebijna een uur wachten op een ambulance .
Chef van de alarmcentrale J. Rotte verklaart dat de te late aankomst van de ambulance gisteravond berustte op een pijnlijk misverstand. De melding van het ongeval was volgens hem goed binnengekomen, waarna in Oostburg een ambulance werd opgeroepen. Even later werd hetzelfde voertuig echter opgedragen stand-by te blijven, omdat een andere wagen zou zijn uitgerukt.
"De bemanning dacht dus terecht dat de eerste oproep was komen te vervallen, met als gevolg dat geen enkele ambulance naar Eede reed", aldus Rotte. Om 21.30 uur ging de ambulance alsnog op pad, nadat de CAP in Vlissingen uiteindelijk door de HAP in Oostburg van het misverstand op de hoogte was gebracht.
Rotte spreekt van een uiterst vervelende menselijke fout, die volgens hem hoogst zelden voorkomt en in principe ook niet mag gebeuren.
Technische oplossingen in de vorm van visuele bewaking via een geografisch informatiesysteem zouden dergelijke fouten kunnen voorkomen.
"Die is echter heel kostbaar en kost ook veel moeite om te introduceren", licht Rotte toe. Hij voegt er aan toe dat er wel aan een oplossing wordt gewerkt. Daarnaast benadrukt hij dat - indien nodig - in een noodgeval altijd hulpdiensten uit België worden opgeroepen.
"In levensbedreigende situaties nemen we dus geen enkel risico."

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 18:47

ik vind het erg bijdehand dat je zo lang op een ambulance moet wachten!!! ik heb er geen andere woorden voor..... Boos!

pablo

Berichten: 14
Geregistreerd: 06-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:10

het is niet normaal hoor. onbegrijpelijk. stel je voor dat er iets heel ergs aan de hand was geweest! Dan had je mooi gelegen! Maar hopen dat dat niet vaker gaat gebeuren! Boos! Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:16

verscrikkelijk belachelijk, het zou maar eens ontzettend ernstig zijn geweest!!!

Een paar jaar geleden toen hier de tour de france door nederland kwam heb ik net zoiets meegemaakt.

Met springen ging er een paard over de kop met die jongen ernog op.
Dus paard rolde over die jongen.
Het paard wilde opstaan en dat lukte hem niet en toen rolde hij nog een keer over die jongen heen.

Ernstig genoeg voor een ambulance dus.
Die kwam dus ook pas 1 uur later.
Want hij kon er niet door vanwege de tour Verward
Die is in 5 min. voorbij geraast maar oke Lips are sealed

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 20:48

Ja, echt vreselijk stom Frusty

Dat was laats op concours ook. Het paard van een meisje dat weigerde voor een hindernis bij een dubbelsprong en toen vloog dat meisje er echt af middenin die hindernis en ze kom zich niet meer bewegen. Die ambulance kwam ook pas 1 uur later.

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 19:16

Echt super belachelijk!
Zo'n ding behoort er binnen 10 min te zijn!
Echt geen doen zo!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:16

dat is toch niet normaal stel je dat ze echt gewond was geweest dan had ze wel kunnen overlijden zeg
dat is niet normaal zo een ding kan er binnen 10 minuten zijn
weten ze niet waar de ambulance al die tijd was ??
kon hij het niet vinden ofoz

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 22:19

Ik zal er maar niet bij vertellen dat wij tijdens onze vakantie hulp hebben verleend bij een zeer ernstig ongeluk (waarbij helaas een man overleden was, toen wij aankwamen en dat er nog een ernstig gewonde vrouw was en nog twee andere gewonde vrouwen) en dat we toen 4 uur hebben moeten wachten op de flying docters...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 23:01

Als ik heel eerlijk ben, ben ik blij dat ik op het moment niet op medische hulp in Ned. ben aangewezen!
Als dit was gebeurd toen Christian, de zoon van onze boer, zijn ongeluk had, had hij het niet overleefd! (hij zat op zo´n gigantische "mähdrescher" - waarmee het hooi in balen wordt geperst- en is met z´n hoofd klem komen te zitten. God-zei-dank waren we stom toevallig bijna allemaal op de stal toen het gebeurde. Mijn vriendin, die verpleegster is, heeft eerste hulp verleend.We hadden intussen de noodarts gebeld, die waren er binnen 10 min. Een kwartier later was de reddings helikopter er! Zoals gezegd: een uur wachten en hij was er zeker niet meer geweest!)