Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Millanka schreef:Maar het lijkt me dat je paard niet zo vermagerd is als die alleen dat aan z'n been heeft? Ik zal nu er misschien zitten maar een paard dat er zo uit ziet zou wel meer verzorging moeten krijgen. Bijv een deken op zodat de wintervacht niet zoveel energie van haar eist en ze dat aan het genezen kan besteden.
manex schreef:Ik vind het helemaal niet raar dat ze van wei zijn verandert. Als je ziet wat een aandacht het allemaal krijgt, dan heb je grote kans dat dat mensen aantrekt die lekker nieuwsgierig dat paard eens even in het echt en van dichtbij willen bekijken.
Als het mijn paard was zou ik haar ook uit beeld hebben gehaald. Niemand zit toch te wachten op al die
bemoeials?
manex schreef:Ik vind het helemaal niet raar dat ze van wei zijn verandert. Als je ziet wat een aandacht het allemaal krijgt, dan heb je grote kans dat dat mensen aantrekt die lekker nieuwsgierig dat paard eens even in het echt en van dichtbij willen bekijken.
Als het mijn paard was zou ik haar ook uit beeld hebben gehaald. Niemand zit toch te wachten op al die
bemoeials?
Airborn schreef:Wat een vermoedens weer hier op bokt.. Met veelal een gebrekkige medische basis...
Vanaf z'n foto proberen te bedenken wat deze merrie aan dr been heeft is sowieso vrijwel onmogelijk. Dat ze mager is is te zien, maar mogelijk te verklaren door de combinatie van het veulen en het probleem dat ze met dr been heeft. Zowel ziek zijn als een veulen vragen veel energie immers, dr zijn een boel merries die ondanks vol bijvoeren al vreselijk mager worden als ze zonder ziekte een veulen aan de voet hebben. Verder staat de merrie idd op het been, en zijn er door bokkers hier al verscheidene suggesties geweest van dingen die binnen vrij korte tijd onwijs kunnen escaleren en een dergelijk beeld geven. Dat het al maanden en maanden bezig is, is dus helemaal niet zeker.
Verder vind ik het schandalig dat we meteen complot theorieen worden bedacht over de DA en eigenaren nu er een bericht komt dat het paard wel degelijk onder behandeling is. En een infectie die stinkt heb je niet met 1 dag behandeld mensen, kommop zeg, een DA kan geen wonderen verrichten... + dat door het veulen je erg moet oppassen hoe je behandeld natuurlijk.
Persoonlijk vind ik het feit dat BLID toegeeft hier zelf geen DA bij te hebben gehad maar alleen een "paardenkenner" er naar de hebben laten kijken. En dat ze geen contact hebben gehad met de eigenaar maar het bericht zo veroordelend naar buiten brengen zonder feitelijke kennis echt schandalig! Tis goed dat er gekeken word of er geen paarden worden verwaarloost of mishandeld, maar doe dat kijken dan wel met medische kennis verdorie!
Focussed schreef:Stral ik ben het helemaal met je eens...
Wat een raar en onduidelijk stuk, er worden behoorlijk wat conclusies getrokken...
Hoe weten ze dat het kanker is? Is er al een arts bij gekomen om een biopt te nemen? Hoe weten ze dat het er al maanden al niet langer zit? Mijn merrie had een goedaardige tumor op de lip die ook bizar snel groeide. Van druivenpitje tot pingpong bal in 9 dagen. Kun je nagaan als je het er wat langer laat zitten, dan is het binnen no-time zo. Beetje voorbarig om zo conclusies te trekken.