Emotioneel afscheid Gestion Bonfire

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Emotioneel afscheid Gestion Bonfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 22:22

's-Hertogenbosch, 24 maart 2002
Samen met Anky van Grunsven bleken bijna 10.000 dressuurliefhebbers niet in staat hun tranen te bedwingen. Met een fantastische show nam wonderpaard Gestion Bonfire op emotionele wijze afscheid van de topsport. Nadat een hart van fakkels de piste was rond gedragen door de ruiters en verzorgers uit het leven van Bonfire, toonden de vier grootbeeldschermen de mooiste momenten uit zijn leven. Bij alle overwinningen en medailles op internationale kampioenschappen werd even stil gestaan via historische televisiebeelden. Vervolgens bracht de in spots gehulde Bonfire een prachtige kür ten tonele, waar de meeste Wereldbekerdeelnemers zich niet voor geschaamd zouden hebben. Het meest emotionele moment was Anky’s dankwoord aan haar Bonnie: ‘Een groter geluk dan zo’n paard had ik in mijn leven niet kunnen hebben. Een paard als Bonfire is eenmalig. Hij heeft altijd alles gegeven en zoals iedereen vandaag heeft kunnen zien is hij nog steeds topfit.’ Anky bedankte ook Indoor Brabant en alle liefhebbers van dresuur en fans van Bonfire: ‘Dit is ons concours. Hier hebben wij voor eigen publiek fantastische momenten meeegemaakt.’ Na Anky’s woorden toonde het grootbeeldscherm boven in de piste de hevig geëmotioneerde vriend en trainer van Anky, Sjef Janssen. Via de in rookwolken gehulde ingang verdween Bonfire voorgoed van het podium van de internationale dressuursport. Dat niemand het bij leven al legendarische paard zal vergeten bleek wel uit de duizenden fans die met witte zakdoekjes Bonnie vaarwel wuifden.

Afbeelding

Bonfire nam vanmiddag afscheid
©Jacob Melissen

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

wauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 14:08

Frusty domdomdom! Frusty
Ik ga al jaren alle dagen naar Indoor Brabant... ben ik dit jaar zo dom geweest om juist tijdens het evenement van het jaar mijn wintersport te boeken. Echt balen dat ik het afscheid van 'onze' topper gemist heb.
Maar ik heb al van veel mensen gehoord dat het helemaal fantastisch en erg emotioneel was. Ik heb bij vorige optredens van Bobfire al zwaar zitten Huilen , dus ik denk dat je me (als ik erbij was geweest) nu echt had kunnen opdweilen Haha! .
Heb ook het zakdoekje gezien bij vrienden: wat cute!! *LOL*

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:25

ahha ag jha et was een mooi en net afscheid ofniet Tong uitsteken