Koetsier en paard overleden bij ongeval met paardenkoets

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitje__

Re: Koetsier en paard overleden bij ongeval met paardenkoets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:28

het gaat idd om het al overleden paard. Er worden wek vaker dode paarden gebracht, dus kben er aan gewend, maar dit was echt erg, die benen bungelde gewoon.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:35

Ongeluk met koets eist leven
www.pzc.nl

Een 75-jarige man uit Middelburg is gisteren overleden aan de gevolgen van een ongeluk met een paardenkoets op de Nieuwe Vlissingseweg in Vlissingen.
Een van de paarden raakte zwaargewond en is door een dierenarts uit zijn lijden verlost. Een 58-jarige automobiliste uit de gemeente Veere reed rond 13.00 uur richting Middelburg en botste door nog onbekende oorzaak achterop de koets met daarvoor twee paarden. Op de koets zat behalve de later overleden man ook een 53-jarige vrouw. Door de klap van de aanrijding belandden beiden in de berm en raakten daarbij zwaargewond. Ze werden overgebracht naar het ziekenhuis in Vlissingen. Daar is het slachtoffer overleden.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:31

minka schreef:
Op de beelden op de website van Omroep Zeeland, zie je dat het onderbeen van het overleden paard er naast ligt, echt een verschrikkelijk gezicht, helemaal omdat het dier daar nog een poging doet om overeind te komen :\

Ja had het ook gezien, echt verschrikkelijk! Krijg er tranen van in mijn ogen. Verschrikkelijk drama dit!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:41

_tarja_ schreef:
minka schreef:
Op de beelden op de website van Omroep Zeeland, zie je dat het onderbeen van het overleden paard er naast ligt, echt een verschrikkelijk gezicht, helemaal omdat het dier daar nog een poging doet om overeind te komen :\

Ja had het ook gezien, echt verschrikkelijk! Krijg er tranen van in mijn ogen. Verschrikkelijk drama dit!

Gelukkig probeert hij niet op te staan maar gaat hij wat meer overeind liggen..
Wat niets af doet van het feit dat het inderdaad een verschrikkelijk gezicht is.
Zeer knap van de man die zo rustig bij het paard blijft zitten.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:45

Ik zie (gelukkig!) geen onderbeen ernaast liggen... Dat het voor het paard op het moment van filmen niet snel genoeg gedaan kan zijn is duidelijk, arm dier... Hulde voor de man die zo bij hem blijft zitten... (kent iemand hem?)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:47

Wat een vreselijk ongeluk :\

Je ziet nu echt hoe de hulpverlening adequaat reageert :-) Groepje hulpverleners bij de koetsier en bijrijder, iemand bij de fries die wonder boven wonder redelijk ongeschonden is en iemand die inderdaad de andere fries gerust stelt :-) . Wat fijn dat daar ook aan gedacht is, dat er in elk geval iemand bij dat friesje is blijven zitten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:50

Dagie schreef:
Mijn vader was erbij die zit ook op het filmpje bij het gewonde paard,
Ze hele Linker? achterbeen was gebroken en paard was helemaal in shock, hij heeft geen 1keer geprobeer overeind te komen,me vader is er heel tijd bij blijven zitten en de dierenarts was er binnen 10 a 15 minuten en heeft hem direct ingeslapen, andere paard is opgehaald door plaatselijke manege en was veder zo goed als oke enkel een schaafwond.

Oh, kijk, de meneer die zo dapper bij het paard is blijven zitten is de vader van een bokker :-) Petje af voor je vader :-)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:59

dat zeker petje af.
tjeetje wat een ongeluk.
hoe is het verder met die vrouw en de gene die het busje bestuurde?
zo'n koets zie je toch ook wel?
heb er kippenvel van gekregen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:59

Ok, ik vroeg me al af of degene die erbij zat zelf bij een DA-maatschap werkte, da's eigenlijk de reden dat ik het vroeg want volgens mij heeft die man zijn hart op exact de juiste plaats zitten...

Dagie; wil jij je vader doorgeven dat we ernstig blij en onder de indruk zijn van hoe hij heeft opgetreden met dat arme friesje? Serieus; hulde voor hem!

yvanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:28

nou nou wat erg dit!!! maar wat kunnen wij er aan doen om te zorgen dat het ons niet zal overkomen!!
sterkte voor de nabestaande

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:36

yvanda schreef:
nou nou wat erg dit!!! maar wat kunnen wij er aan doen om te zorgen dat het ons niet zal overkomen!!
sterkte voor de nabestaande

Vrees dat je dan de weg niet moet opgaan...nu zegt dit ook niet alles hoor,busje met werklui vonden het toen "grappig" om op mij in te rijden toen ik in een brede berm reed.Was gelukkig echte een heel brede berm dus kon een flinke galopsprong richting veilig terrein maken.

Ongelukken kunnen helaas altijd gebeuren,ongeacht de oorzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:04

stef schreef:
Joenalie1 schreef:
Ja, ik zag het op sbs!

Te erg jeetje, mijn vader geeft dan meteen de schuld aan het achenbach systeem,

Wat heeft dit in vredesnaam met het achenbach systeem te maken?
Paarden zijn voor zover bekend niet aan de kletter gegaan oid. De voorstelling die ik erbij heb is dat de auto achterop de koets is geklapt, met als gevolg dat de koets naar voren is geknald, op/over de paarden. Wat had een andere rijstijl van de menner hier aan kunnen veranderen? Helemaal niks IMO. (vraag overigens aan je vader en dus niet naar jou gericht :) )

Hi,hoi voel me ook niet aangesproken hoor, das de standaard reactie van mijn paps op dit soort berichten. Paps ment op de oude boeren manier niet direct slecht maar paps mist gewoon wat inzicht
maar vertikt het om menlessen te nemen en als nog een koetsierbewijs te halen, kijk slecht doet hij het niet hij heeft geduld met zijn paarden, dat wel, maar hij heeft/houdt geen contact met het paard
traint ook niet dressuurmatig en das ontzettend jammer want zo heeft een merrie van mijn vader ontzettend veel moeite om zich te ontspannen in de rug en wanneer je haar dan onder de man rijdt rijdt ze echt niet fijn! Maar das off topic!

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:27

volgens mijn stage plek was het een trouwkoets, maar de mensen waren vlak voor het ongeluk
afgezet in het stadshuis..
echte vreselijk zoiets :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:37

Esmolover, als je de moeite neemt om het topic te lezen, had je gezien dat dat allang bekend is.
Joelani: Een ieder moet lekker zelf rijden hoe hij/zij dat prettig vind, maar ik vind het erg stug van je vader om de menner in kwestie gelijk te veroordelen (want dat doet ie IMO) dat het aan het achenbach systeem ligt. Het is niet eens bekend of de desbetreffende persoon wel of niet via achenbach reed (en IMO doet het er ook helemaal niet toe). Erg kortzichtig... jammer.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:41

stef : er staan wel meer dingen ergens dubbel in, en mensen zien soms welleens dingen over het hoofd ;)....

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:49

Echt super super erg dit |( |(

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:21

Gisteren kwam een collega op het werk vertellen over dit ongeluk, zij was er langs gereden toen het net gebeurd was. Echt een verschrikkelijk ongeluk en ik vraag me ook af wat de automobilist aan het doen was voor hij op deze combinatie knalde. Ik snap ook niet hoe je zoiets over het hoofd kan zien.

Hoorde vanochtend dat de man idd was overleden. Had het gisteren eigenlijk al gedacht, aangezien al onze middagspreekuren acuut werden afgezegd voor de OK van deze man.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies voor de nabestaanden en bekenden.

_Caitje__ schreef:
het paard ligt nu bij de stal waar mijn paard staat. De Kok heeft hem opgehaald en hij huurt er stallen. Paard heeft alle 4 z'n benen op meerdere plaatsen gebroken, was echt een vreselijk gezicht toen hij uit de vrachtwagen gehaald werd.

Dan sta jij op de stal schuin tegenover mijn. Dacht gisteravond al idd dat hij daar gebracht was, omdat ik de wagen van De Kok zag staan. Ik zag vanochtend dat hij gelukkig alweer was opgehaald. Vind het toch altijd akelig als ik naar stal rij en er ligt er daar weer eentje....

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:01

Tis idd niet fijn als je een zeil ziet liggen, ik heb hem vanochtend nog wel zien liggen, kreeg het gelijk weer koud. Toen vertelde pieter ook nog dat de menner was overleden.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:04

Wat een tragisch verhaal.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:37

Ja me vader is zelf politie en was onderweg naar ze werk en kwam paar minuten na het ongeluk dus daarlangs, er waren al meerdere mensen bij de mensen ( gecondoleerd voor iedereen die de overleden meneer kenden ) er was verder nog niemand die wat van paarden wist dus me vader is bij het gewonde paard gebleven erbij gaan zitten en wat praten en aaien maar hij was zo in shock zei me vader het dier heeft geen een keer geprobeerd overeind te komen.. de da duurde maar 10 a 15min en me vader is al die tijd er bij gebleven en hij is in ze handen ingeslapen.. hij was er zelf ook echt stil van (en dat is me vader niet snel heeft al veel meegemaakt met zowel paarden als mensen )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:16

Jeutje, dat moet een heftig ongeluk zijn geweest, had net het filmpje gezien. Koets helemaal aan flarden, zie alleen nergens een auto?

Een paard is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen?? Ik zie verder ook geen been liggen :)

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:21

Je ziet ook nergens een been liggen, maar er is een filmpje (omroep zeeland), waar het paard op probeert te staan en daar zie je dat hij een deel van zijn been mist...

Op deze foto's is de auto ook te zien:
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=14721

Dagie, vanaf hier ook petje af voor je vader en dat hij zo rustig bleef!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:41

Ik ben wel benieuwd of we op den duur nog te horen krijgen wat er precies is gebeurt.
Als je hier kijkt: http://www.youtube.com/watch?v=1MsqJFoWSjI
zie je hoe hard een crash met 80km eigenlijk wel niet is... Nu is dit tegen een stilstaande muur natuurlijk, maar toch. (veilig filmpje, gewoon een crash test)

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:43

De automobiliste was waarschijnlijk aan het bellen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:44

dat wordt geroepen door mensen die een mening hebben, is nog nergens bevestigd. Dan nog, als je aan het bellen bent, hoeft er niet automatisch een dergelijke ravage te ontstaan