WEG dressuur: Ontroerde Hans Peter is Nadine enorm dankbaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

WEG dressuur: Ontroerde Hans Peter is Nadine enorm dankbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 17:25

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud en Nadine.
foto: http://www.sjoert.com

Edward Gal bood aan om als eerste van start te gaan.

Hans Peter Minderhoud die voor Nederland als eerste binnenreed in de Grand Prix dressuur op het WK, was na afloop van zijn rit even ontroerd. "Op zaterdag kwam Nadine te vallen. Ze gleed uit op het asfalt en lag bijna in een spagaat op de grond. Samen met veterinair Jan Greve zijn we naar de kliniek gegaan en toen we daar waren zag ik mijn hele WK in duigen vallen. Ik dacht: 'Het zal toch niet gebeuren dat zij zo meteen met hun drieën op het erepodium staan en ik op mijn hotelkamer zit te kniezen?'. Maar Nadine pakte nu heel goed aan en dat typeert de mentaliteit van dit paard: er willen zijn als het nodig is. Daar ben ik nu Nadine uiterst dankbaar voor", aldus Hans Peter Minderhoud, die met een score van 72.255% de ring verliet.

In de kliniek werd Exquis Nadine zaterdag direct behandeld aan een paar schaafwondjes die na de glijpartij op het asfalt waren ontstaan. "In de voorbereidingen heb ik er best last van gehad. Nadine had toch wat last van spierpijn, maar Jan Greve heeft zijn uiterste best gedaan om de merrie zo goed mogelijk te begeleiden. Op een bepaald moment bood Edward (Gal) mij aan om met Moorlands Totilas als eerste van start te gaan, waardoor Nadine nog een dag extra rust zou kunnen krijgen door als vierde te starten. Dat bleek gisteren uiteindelijk niet nodig, maar dit waren niet echt de meest ideale voorbereidingen die ik kende", aldus Minderhoud.

In de Grand Prix legden Minderhoud en Exquis Nadine een gedegen proef neer, die bijna geheel foutloos was. In het achterwaarts gaan raakte de merrie net even één van de hekjes waardoor deze oefening iets minder fraai werd uitgevoerd. In de uitgestrekte onderdelen toonde de dappere Nadine veel kracht en ruimte en in de pirouettes lag de optimale verzameling en deze werden zowel links- als rechtsom mooi klein gesprongen. "Ik heb een geweldig gevoel en ben verschrikkelijk blij. Nadine merkte dat ze nu haar beste hoefje voor moest zetten en dat deed ze ook!", aldus Minderhoud.

De combinatie staat op dit moment eerste in het klassement.

Kijk hier naar de video van de proef: [VN] WEG dressuur: Hans Peter en Nadine aan de leiding **video**

Klik hier om te reageren.

Verwante artikelen:

[VN] WEG dressuur: Nadine ten val, maar wel goed door de keuring
[VN] WEG dressuur: Hans Peter en Nadine aan de leiding **video**