Vakantiegangers zien zwevende ezel aan parachute in Rusland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:56

Och arm ding, word zo de lucht in gelanceerd.... :n

xMelissaa

Re: Vakantiegangers zien zwevende ezel aan parachute in Rusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:57

hoe krijgen ze het voor elkaar?!
arm beest!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:40

Verschrikkelijk, hijk word echt gelanceerd van die grond daar.
Moet echt geen pretje geweest zijn voor dat beestje !

en waarom kijkt echt iedereen toee.. bedoel je kan toch zeker wat doen
want ik had heir niet naar kunnen staan kijken .. wat tragisch echt wat ene verschrikkelijke mensenn ! :(

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:38

Ik geloof nooit dat ook maar één persoon eerst getest/berekend heeft of dat beessie uberhaupt rechtop zou blijven hangen?
Voor hetzelfde geld hadtiej ook nog es ondersteboven gehangen of uit het tuig gevallen...

Randdebielen........

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:41

Wat een arm ezeltje!! Ik had serieus tranen in m'n ogen.. Dat arme dier moet doodbang zijn geweest.. Hoe kom je op zoiets idioots..

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:13

Echt zielig voor dat ezeltje... |(

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:21

Ik zit hier met m'n kin op m'n schoot.
Arm dier zeg, dat mensen zoiets ziekelijks in hun hoofd durven te halen. Te sneu voor woorden :n

cocolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:02

niet te geloven echt belagelijk dit! :( arm beest!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:17

WALGELIJK! Krijg echt een misselijk gevoel van zulke filmpjes, wat is er toch een dierenleed in deze wereld. Mensen die dit soort dingen verzinnen mogen ze van mij opknopen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:21

Echt bizar dit..dat mensen dit soort dingen met dieren verzinnen..al was het een hond geweest...
Van mij mogen ze ze zeker opsluiten!

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:22

Hier begrijp ik dus echt niks van he..
die kut mensen staan daar maar. Zelf durven ze het niet eens, maar een ezel laten ze wel gaan?? _-:( -:(-
Als ik daar stond, nou dan had ik t echt niet toegelaten (iedereen hier trouwens).
Bibber gewoon helemaal...
Arm Beest...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:23

Verschrikkelijk, die arme ezel, geen idee wat hem gebeurd en zo in doodsangst......... ik krijg er tranen van in mijn ogen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:24

Hier wordt ik gewoon misselijk van!!
En al die debielen erom heen die het maar gewoon staan te filmen...

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:38

ik heb een reactie van het WSPA gekregen zojuist..
Geachte mevrouw

Hartelijk dank voor uw e-mail en uw betrokkenheid bij dierenwelzijn. Wij begrijpen uw ongerustheid maar al te goed. Wij zijn op de hoogte van het feit dat men het in sommige landen, zoals Rusland, niet zo nauw neemt met dierenwelzijn. Dit is grotendeels een kwestie van normen en waarden zoals ze gelden in een land. Het is helaas niet zo gemakkelijk om hierin een verandering aan te brengen, er is nog een lange weg te gaan. Wij waren ook uitermate geschokt na het zien van deze stunt

Helaas zijn wij niet in staat om aan iedere individuele melding van dierenleed gehoor te geven. WSPA concentreert zich vooral op grote geselecteerde projecten. WSPA werkt wereldwijd met meer dan 1000 lidorganisaties samen in meer dan 156 landen. Soms kan een lidorganisatie een individuele melding onderzoeken en er daadwerkelijk iets aan doen, maar het komt ook voor dat deze lidorganisaties te klein bezet zijn of niet beschikken over voldoende middelen om iedere melding te kunnen aanpakken. Het bedrijf verantwoordelijk voor deze stunt, wordt aangeklaagd, dat is al een heel positieve ontwikkeling. Dit betekend dat de regering straffen uitdeelt aan deze vorm van mishandeling. Meer kunnen wij op dit moment niet doen
Toch kunt u altijd een lidorganisatie in het betreffende land op de hoogte stellen via http://www.wspa.nl/lidorganisaties/lido ... try_go.y=6

Wij willen u heel hartelijk danken voor het signaleren van het leed, want ook door meldingen als de uwe blijven wij extra alert op de vele uiteenlopende misstanden met dieren.
Wij raden u tevens aan om ook zelf contact op te nemen met de ambassade van het betreffende land en daar een melding te maken van het door u geziene dierenleed.
De ervaring leert echter wel dat men niet altijd een reactie ontvangt. Toch kan het helpen als vele mensen deze meldingen doen; hoe meer druk van verschillende kanten des te beter.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw betrokkenheid bij dierenwelzijn.

als we nou eens allemaal via die link een reactie geven?
Ik heb dit gemaild...

dear sir/ mrs,
I found a film on the internet (You Tube) about a Russian donkey who was catapulted by the sea at a parachute..
Can you please take care of this abuse?
Kind regards

als we dat nu massaal doen, werkt het misschien..

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:08

ik kreeg vanuit Rusland deze mail terug!

Dear, Josefien Hagenaars
Many thanks for care of unfortunate animals. I too have been shocked with this staff.

I send you the address of a site. From him(it) it is possible to send the letter to our president.

We shall be very grateful, if you will transfer his(its) other defenders of animals with the requirement to accept the code of laws " About the status of animals, as alive essences ".

http://eng.letters.kremlin.ru/
Can our legislators will listen to a voice of foreign people more. They to listen to us do not wish.

I wish successes in work, happiness and health.
Dr. Ljudmila Beloglazova
Member WSPA, Is joined to RSPCA
grina@pm.convex.ru

bokkers in de pen! (mail :D )!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:10

mensen worden met de dag gestoorder...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:14

*gloenk* :wow: Zijn die niet wijs ofzo 8)7
Schrok me kapot toen dat beest weg schoot de lucht, echt té zielig voor woorden ;(

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:16

Arm beestje! :(:)
Moet niet gekker worden.
Laatst bijgewerkt door Dressagegirl op 26-07-10 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:17

doe er dan iets aan door een brief te sturen naar de president van rusland...alleen maar hier iets neerzetten heeft geen enkel effect..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:17

hoorde dat de sun engelse krant de ezel merrie heeft gekocht, ze zou niet gewond zijn geraakt en staat ergens veilig op stal. de engelsen willen haar de lange reis niet aan doen. mensen worden niet gestraft want de ezel was niet gewond

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:21

dat is in elk geval fijn om te horen, maar ik heb toch een mail gestuurd want de volgende keer verzinnen ze wel weer iets anders idioots!

dear Mr President, mr Medvedev, dear Dimitri,

I send you this mail as a woman who loves animals, and my heart broke when I saw this film on You Tube...

http://www.youtube.com/watch?v=yc8B8j3Nqek

where there is a donkey catapulted when he is putting on a parachute above the sea, in Russia..

please take care of this sort of animal abuse,

thank you very much,
Josefien Hagenaars

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:22

wat een idioten..
hoe verzin je zoiets?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:24

Is het niet handiger om in de mails neer te zetten dat je door dit filmpje absoluut niet meer naar Rusland wil komen?
Dat heeft misschien meer effect omdat dit een stunt was om toeristen aan te trekken...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:24

:r misselijkmakend dit.

En al die mensen maar kijken en niks doen. Vinden ze het daar normaal om een ezel aan een parachute boven zee te laten wegvliegen?
Ik kan wel janken om dit soort acties, laat dieren buiten dit soort stommiteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:58

Hij staat inderdaad veilig op een stal.. die van het Kremlin:
Citaat:
MOSKOU - De Russische ezel die bij wijze van een promotiestunt aan een parachute werd gebonden, wordt opgenomen in de stallen van het Kremlin waar haar een luxeleven te wachten staat. Op die manier hoopt de regering het dier van zijn trauma af te helpen.
Binnenkort moet ezel Anapka de stallen echter al verlaten, want de Britse tabloid The Sun wil het dier een nieuwe thuis geven.

Anapka wacht binnenkort een reis naar Groot-Brittannië nadat The Sun de onfortuinlijke ezel aankocht. Het dier werd wereldberoemd toen ze in het zuiden van Rusland als promotiestunt aan een parachute gebonden werd. Anapka overleefde de gruwelijke stunt en mag nu eerst herstellen in de stallen van het Kremlin. Daar wonen ook de paarden die tijdens ceremonies van president Dmitry Medvedev gebruikt worden.

VIP-behandeling
In de stallen staat Anapka een VIP-behandeling te wachten. Haar eigen personeel zal dag en nacht ter beschikking staan. Een masseuse zal Anapka verwennen met speciale zalfjes om de zenuwen te kalmeren. Voortdurend staat een ezelfluisteraar klaar om in te grijpen. Anapka krijgt behandelingen aan de hoeven en wordt met speciale shampoo's gewassen. Verder zijn er hete baden, speciale maaltijden en 24 uur op 24 bewaking.

Iedere ochtend zal Anapka na haar ontbijt kunnen genieten van een wandeling door de adembenemende landschappen rond de stallen. Na de lunch mag Anapka onder de zonnebank waar speciale lampen haar spieren zullen ontspannen. Het avondmaal bestaat uit worteltjes die het hele jaar door op het domein beschikbaar zijn.

Brigitte Bardot
Anapka is de eerste ezel die in de stallen wordt toegelaten. Er zijn maar 70 plaatsen beschikbaar in de stallen die vier jaar geleden door Vladimir Poetin geopend werden. De Russische regering nam de beslissing op aandringen van Brigitte Bardot. Zij vond het als dierenliefhebber vreselijk hoe Anapka behandeld werd. Voor het Kremlin de ideale gelegenheid om te tonen dat ze ook dierenvrienden zijn.

Ezelhemel
The Sun hoopt Anapka uiteindelijk een goede thuis te geven in Groot-Brittannië. Harry Redknapp, de baas van de Tottenham Hotspurs, zou Anapka graag opnemen in een dierenpark in Hampshire. Maar zal Anapka Rusland nog willen verlaten als ze gewend raakt aan haar luxeleventje? Zeker als we het Kremlin mogen geloven: "Anapka zal denken dat ze gestorven is en naar de ezelhemel is gegaan."

Helaas gaan de daders vrij uit.. rechter vond de beschuldigingen niet hard genoeg, omdat de ezel geen blijvend letsel aan de vlucht heeft overgehouden :(