Lancet verkocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Lancet verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 11:16

http://web.kwpn.nl/databases/nieuws/nie ... &taal_id=1
www.kwpn.nl

De hengst Lancet is verkocht aan de Britse dressuuramazone Emma Hindle. Nadat eerder deze week de veterinaire keuring geen problemen opleverde, kwam gisteravond ook het groene licht van de verzekeringsmaatschappij. Het enige dat het vertrek van de KWPN-goedgekeurde hengst nog in de weg kan staan is een probleem met de betaling. "Maar dat verwachten wij niet", aldus mede-eigenaar Jacques Marée.

Al voor aanvang van de Olympische Spelen bestond er kapitaalkrachtige belangstelling voor Lancet, die zich in de Grand Prix onder Imke Schellekens-Bartels in razend tempo ontwikkelde. Eén van de geïnteresseerde partijen was Ulrich Kasselmann. De zoon van Wenzel keert nu inderdaad terug naar zijn geboorteland, maar dan in eigendom van Emma Hindle die daar een trainingsstal heeft.
"De verkoop van Lancet levert gemengde gevoelens op", aldus Jacques Marée. "Natuurlijk hebben wij als eigenaren ook een sporthart. Maar de commerciële kant van het verhaal woog zwaar. Vooral ook omdat Lancet geen hengst is zoals Jazz, die elk jaar een aanzienlijke omzet haalt. We hebben deze keuze dus wel moeten maken, hoe vervelend dat ook is voor Imke."


Wel jammer van deze super mooie combinatie vind ik persoonlijk



risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 11:21

Bartels zal best wel ingestemd hebben, het is bijna niet meer verantwoord om zo'n paard op stal te houden, en wat al gezegd is qua dekkingen is hij niet echt super.... En als drie partijen willen verkopen en de vierde niet zul je uiteindelijk wel moeten instemmen denk ik. Wel heel jammer, ben benieuwd of we nu nog wat van hem gaan horen in de sport???

minder = meer

risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 11:46

esther82 schreef:
Als ik het bericht op de site van het KWPN doorlees begrijp ik dat Imke er helemaal niet gelukkig mee is. Niet alleen omdat ze het paard nu kwijt is, maar ook omdat het tussen Lancet en de nieuwe eigenaresse niet helemaal soepel verliep.
Dat is voor haar misschien wel het meest zure: niet zozeer dat ze hem kwijt is, maar dat hij naar iemand toe is die het persee moest hebben. Koste wat het kost....



Zelfde als bij POETIN hoe zou het daar dan mee zijn.......... Wat ik al eerder zij ik vraag me af of lancet met zijn nieuwe amazone op hetzelfde nivo komt als hij met imke was. Ik hoop het wel voor het dier maar ik wacht met angst en beven af

risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 11:57

Toen ik afgelopen week een topic opende heeft een vriendin van mij daar les gehad van tineke en toen kwam imke huilend de bak inlopen dat de verkoop rond was ovb veterinaire keuring. Ze was echt helemaal oversteur en tineke daarna ook de les is ook gestopt......... Dat zegt wel genoeg lijkt me

minder = meer

risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 14:50

ALsof iemand zicht daar wat van aan trekt.................... niet lullig bedoeld hoor , maar toch ik denk niet dat het hun wat boeit wat mensen hier op het forum vinden.

Maar laten we hopen dat Lingh lekker bij Edward blijft

minder = meer

risthia
Berichten: 249
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 15:02

van de site van acedemy

Lancet, het paard waarmee Imke in een half jaar een ongelooflijke progressie heeft gemaakt, is verkocht. Imke en Lancet reden begin dit jaar hun eerste Grand Prix en werden op de Olympische Spelen in Athene elfde in het totaalklassement met een gemiddelde score van ver boven de 70%.
Imke: ‘Natuurlijk werd de belangstelling voor Lancet steeds groter en natuurlijk begrijpen wij de eigenaren van Lancet heel goed. We hebben alle begrip voor hen; als er zoveel geld voor een paard geboden wordt, is het onverantwoord om niet tot verkoop over te gaan. Maar… het is wel ontzettend jammer, Lancet is niet zomaar mijn toppaard, het is ook echt mijn vriendje geworden. In Athene hebben we een onvergetelijke tijd meegemaakt. De band met Lancet is daar alleen maar groter geworden omdat ik daar fulltime met één paard bezig was.’

Lancet gaat naar de Engelse amazone Emma Hindle die woonachtig is in Duitsland. Imke kent Emma al tien jaar. Ze hebben elkaar leren kennen in Zweden waar Imke gewerkt heeft voor Kyra Kyrklund. Emma reed ook in Athene, maar kwam na een 25ste plaats in de Grand Prix, niet meer uit in de Grand Prix Special.

Wanneer Lancet naar zijn nieuwe eigenaar gaat, is nog niet bekend. Tot die tijd rijdt Imke haar favoriete hengst nog om hem in conditie te houden.

minder = meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LesleyAnne, MarJon, nonnekee, twisietos en 62 bezoekers