Fietje is er slecht aan toe na bizar avontuur op b

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Fietje is er slecht aan toe na bizar avontuur op b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 22:49

http://www.goudschecourant.nl/regioport ... !!,00.html
goudschecourant

GOUDA | "Het is te bizar voor woorden. Ikzelf ben er gelukkig goed van af gekomen. Ik slaagde er in om mijn benen op tijd weg te trekken, want anders was ik ze wellicht nog kwijtgeraakt. Maar Fietje is er heel slecht aan toe. Ze heeft wonden over haar hele lijf. Het zal nog zeker een half jaar, misschien wel een jaar, duren, voordat ze weer helemaal hersteld zal zijn. En dan nog zal ze onder de littekens blijven zitten."
.............................................................................................
Afbeelding

Myrz

Berichten: 1454
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:40

Ik snap niet echt wat er gebeurd is.... Verward

SummerLover

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: sint maarten (schagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:40

graciaxxx schreef:
http://www.goudschecourant.nl/regioport ... !!,00.html
goudschecourant

GOUDA | "Het is te bizar voor woorden. Ikzelf ben er gelukkig goed van af gekomen. Ik slaagde er in om mijn benen op tijd weg te trekken, want anders was ik ze wellicht nog kwijtgeraakt. Maar Fietje is er heel slecht aan toe. Ze heeft wonden over haar hele lijf. Het zal nog zeker een half jaar, misschien wel een jaar, duren, voordat ze weer helemaal hersteld zal zijn. En dan nog zal ze onder de littekens blijven zitten."
.............................................................................................
[image]



Wat is er in hemelsnaam gebeurd? Huilen

En ik vind het ook zo: als je niet kan rijden dan maar met een karretje OK dan! Dat doe ik namelijk zelf ook Tong uitsteken

Humphrey

Berichten: 655
Geregistreerd: 29-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:56

Misschien hebben we iets gemist ofzo Verward Heb ook geen ideee waar dit artikel over gaat Haha!

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:56

Het stond niet meer op de voorpagina, maar een zoekactie op de site leverde dit op.

GOUDA | De 35-jarige Renske Bleijenberg is zondagmiddag met haar paard Fietje door een vermolmde houten brug tussen de Winterdijk en Nieuwe Park gezakt. Het paard liep daarbij (bron: site Goudsche Courant)

Als je meer wil lezen, moet je je registeren en daar had ik nou net even geen zin in. Maar goed, zo is wel duidelijk wat er nou gebeurd is. Klinkt niet goed in ieder geval...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:57

nee idd op die link kan ik zo niets vinden

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:57

Ja sorry, maar ik ga echt niet met mn paard over een houten bruggetje rijden!!

Maar goed, blijft toch een heel vervelend voorval, het paard is er blijkbaar erg aan toe, en das balen!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:03

Ik rij zo vaak over een houten brug, die heb je er hier ook genoeg.
De meesten word ook onderhoud aan gepleegd en zijn niet rot.
Zelfs auto's rijden erover.

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 06:17

Britty schreef:
Ja sorry, maar ik ga echt niet met mn paard over een houten bruggetje rijden!!


Waar wij rijden moeten we soms over houten bruggetjes, zo lopen de ruiterpaden namelijk. Maar dit is echt vel erg.
Ik wens haar heel veel sterkte met der paardje

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:51

Britty schreef:
Ja sorry, maar ik ga echt niet met mn paard over een houten bruggetje rijden!!


Als ik dat niet zou doen kom ik nooit het erf af... Haha!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 09:05

Fietje is er slecht aan toe na bizar avontuur op brug
GOUDA | "Het is te bizar voor woorden. Ikzelf ben er gelukkig goed van af gekomen. Ik slaagde er in om mijn benen op tijd weg te trekken, want anders was ik ze wellicht nog kwijtgeraakt. Maar Fietje is er heel slecht aan toe. Ze heeft wonden over haar hele lijf. Het zal nog zeker een half jaar, misschien wel een jaar, duren, voordat ze weer helemaal hersteld zal zijn. En dan nog zal ze onder de littekens blijven zitten."


Renske Bleijenberg met haar ernstig gewonde merrie Fietje.
(foto Martin Droog)


De schrik zit er nog goed in bij Renske Bleijenberg. De bewoonster van het Nieuwe Parkerf in Gouda is dan ook nog lang niet bekomen van hetgeen haar afgelopen zondag overkwam. Met haar merrie Fietje was de 34-jarige Renske een tochtje aan het maken door Gouda. De ervaren amazone doet dat wel vaker met Fietje, met wie zij ook regelmatig aan wedstrijden meedoet.
Onderdeel van het parcours van het zondagse tochtje was ook het bruggetje op de Winterdijk, tussen de spoorwegen. En daar ging het mis. Het krakkemikkige, houten bruggetje bleek niet bestand te zijn tegen het gewicht van de merrie. Voordat Renske het goed en wel in de gaten had, was Fietje met haar rechterachterpoot door de brug gezakt. Kon ze er zelf tijdig van afspringen, de merrie kwam er slechter van af. Renske vertelt: "Fietje kwam vast te zitten met haar been. Die situatie duurde zo'n vijf minuten. Daarna kantelde het paard en kwam onder de brug terecht."

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:28

houten brugjes, zijn ook mijn grootste nachtmerrie, enge dingen zijn het, vermijt ze ook liever. Gelukkig had het paard het overleeft, beterschap dan maar voor alle twee

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:04

heel veel sterkte..
beterschap ..!! laat je snel horen hoe het gaat met fientje? en met jou ook..

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:18

graciaxxx schreef:
En daar ging het mis. Het krakkemikkige, houten bruggetje bleek niet bestand te zijn tegen het gewicht van de merrie. ."


Ja sorry hoor, ik moet ook redelijk vaak over een (houten) brug heen met mn paardje en dat gaat tot nu toe prima.
Maar ik kom ook weleens een brug tegen die ik niet vertrouw, (te smal, te glad, ziet er te zwak uit enz) en dan ga ik er echt niet over heen maar neem het zekere voor het onzekere en rij of een stuk om of ga terug.
in de tekst saat krakkemikkege brug dus neem aan dat je dan ziet dat het niet veilig is om daar met je paard over heen te gaan.

Natuurlijk vind ik het erg wat er gebeurd is, maar bij sommige dingen vraag je je wel is af: had het niet heel makkelijk voorkomen kunnen worden?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 15:12

even voor de duidelijkheid..... het ongeluk is niet met mij gebeurd.....

het stond in de krant.....
het paard zie ik wel eens op de pony club... verder ken ik renske of het paard niet...

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:35

Citaat:
rechterachterpoot

die weten schijnbaar niet dat paarden edele dieren zijn Knipoog

maar verder, vreselijk! heb er geen woorden voor!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:40

He bah wat een eng idee zeg!
Ik durf echt nooit te paard over houten bruggetjes, vind bruggetjes te paard zoiezo eng omdat je nooit weet of die het gewicht van jou en het paard kunnen houden Lips are sealed
He bah, het zal je maar gebeuren! Het paard ziet er op de foto trouwens nog goed uit (alleen een beetje opgefokt) Ik vraag me trouwens af of je het nog ooit voor elkaar krijgt om dat paard voor een karretje te spannen. Scheve mond

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:24

Britty schreef:
Ja sorry, maar ik ga echt niet met mn paard over een houten bruggetje rijden!!

Maar goed, blijft toch een heel vervelend voorval, het paard is er blijkbaar erg aan toe, en das balen!


Met onze manege - buitenritten gaan we over een betonnen bruggetje. Maar sinds een paar keer niet meer, door al die heftige regenbuien heb je kans dat het bruggetje over een paar regenbuien weg is .. foetsjie .. Scheve mond

Camin
Berichten: 95
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Zoeterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:58

Ik lees dat mensen zeggen dat ze het zo onverstandig en dom vinden (niet met die woorden, maar ik weet niet zo goed hoe ik t anders kan zeggen) om over een houten brug te rijden, maar dat vind ik eigenlijk een beetje ongepast. Heel vaak zie je niet aan een brug of hij wel of niet verrot/krakemikkig is, en als je er al vaker over heen bent gegaan zonder dat het mis is gegaan, verwacht je zoiets totaal niet. Zelf kom ik niet zo heel vaak bruggen tegen, maar als ik over een houten brug zou moeten zou ik niet helemaal gaan kijken of alle schroeven er nog goed in zitten, en of het hout verrot is ja of nee. Zoiets had niet mogen gebeuren, de gemeente had deze brug al lang moeten vervangen, of in ieder geval moeten controleren... Maar goed, daar heeft ze nu niks meer aan. Ik wens haar en haar paard veel sterkte en succes toe met het revalideren.

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:22

een brig is een brug en daar moet je toch veilig overheen kunnen... je kan het echt niet zien of dat een brug goed is of niet... ik stapte altijd af en ging eerst zelf op de brug staan springen (ja klinkt stom)

Ydel

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:44

Ik moet ook weleens over een houten bruggetje en elke keer als ik er overheen been, haal ik weer diep adem... Scheve mond

Ydel

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:44

Ik moet ook weleens over een houten bruggetje en elke keer als ik er overheen ben, haal ik weer diep adem... Scheve mond

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:28

lizjuhh schreef:
ik stapte altijd af en ging eerst zelf op de brug staan springen (ja klinkt stom)

hahaha, daar ben ik dus ook toe geneigd Haha!
Alleen dat verhaal van betonnen bruggetje dat foetsie is na hevige regenbuien snap ik niet... Verward

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:04

Hoog water misschien???

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:36

Jeetje zeg...ik had het artikel al eerder gelezen.
En ja je gaat er toch vanuit dat een brug veilig is...
Lijkt me dat zij er niet overheen zou zijn gegaan
als de brug echt zo slecht en onbetrouwbaar eruit zag!