Paard schopt bijtende hond knock-out

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Paard schopt bijtende hond knock-out

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 09:36

http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.html ... %2C00.html
Noordhollands dagblad.

WIJK AAN ZEE-Een hond uit Wijk aan Zee zal zich de aanval op benen van een paard nog lang heugen. Het paard trapte terug en raakte de hond zodanig dat deze buiten westen raakte.

Het incident deed zich afgelopen zondag voor, maar de eigenaresse van het paard meldde zich pas maandag bij de politie om aangifte te doen.

Rond half vijf zondagmiddag viel de (pitbullachtige) hond het paard aan bij de strandopgang van Heliomare. De hond beet het paard daarbij diverse keren.

Bij de laatste keer sloeg het paard terug en raakte de hond daarbij zo hard, dat de hond knock-out ging.

De eigenaar nam de hond mee en bekommerde zich verder niet om het paard en zijn amazone.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:29

Net goed, jammer dat het paard niet eerder van zich aftrapte!!!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:32

idd niet erg!

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:39

Dat paard is voor de rest van z'n leven bang voor honden..
Wel goed dat ie van zich af heeft getrapt!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:41

Het moest maar eens een kind geweest zijn.. Lips are sealed

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:49

Die getrapt werd of gebeten werd+?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:50

xKatleentjex schreef:
Het moest maar eens een kind geweest zijn.. Lips are sealed

Bijten kinderen nu ook al paarden Boos!

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:06

Ja maar het is toch ook niet lkkr voor de hond? Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:08

wat is lkkr????

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:10

De baas van de hond moet zorgen dat die hond uit de buurt van het paard blijft, doet ie dat niet, dan moet ie de consequenties dragen..... die hond heeft mazzel dat ie nog leeft.

Nu maar hopen dat ie ervan geleerd heeft en voortaan niet meer de paardjes gaat bijten....

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:45

gijsenkim schreef:
Die getrapt werd of gebeten werd+?

gebeten Tong uitsteken

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:49

Rayorgy schreef:
Ja maar het is toch ook niet lkkr voor de hond? Verward


als de hond het paard niet had gebeten was er niets gebeurt
Het gebeurt heel vaak dat je bv over het strand rijd en er komt opeens een hond achter je aan... en maar naar die benen happen Scheve mond
en vaak genoeg doen de eigenaren helemaal niets... en staan vaak ook nog te lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:01

Ik heb er een jaar of 15 geleden een rechtzaak over gehad. Het paard wat ik reed schopte een bouvier dood, het paard in kwestie trapte altijd naar honden. Ik had de eigenaar al gewaarschuuwd dat ze de hond bij zich moest houden want hij draaide om het paard heen, ze vond het niet nodig en ik kreeg nog een grote mond ook. Ik ben bewust van een galop naar stap gegaan.......... de hond liep achterlangs beet in de staard en kreeg m voluit.

Ik ben uiteindelijk in het gelijk gesteld. Ik had mijn voorzorgsmaatregelen genomen vond de rechter, maarja leuk is en blijft anders

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:04

Geweldig!!!!!!!!!!Ik wilde wel dat mijn paardjes dat deden en hard ook! Opzouten met die bijtende honden en met die eigenaren die hun hond niet onder appel hebben. Ben daar helemaal zat van. Oncontroleerbare honden krijg je ongelukken van; honden die paarden aanvallen, er achter aan rennen, paard over de zeik. Tot nu toe hebben de paarden (van mij en de manege waar ik voor rijd) zich gedragen maar hoe vaak heb ik niet bange koters op ponies achter mij gehad omdat ze bang zijn dat de pony gek gaat doen omdat er een paar slecht opgevoede honden op het strand zijn! Spreek de eigenaren er altijd op aan maar krijg altijd te maken met lakse ongeinteresseerde mensen. Voortaan waarschuw ik alleen dat hun hond een hersenpudding gaat krijgen als hij zo doorgaat.

p.s.: heb zelf ook een hondje, jack russel, dus ben geen hondenhater ofzo. meer een lakse-mensen-hater...

Verantwoordelijkheid voor de eigenaar van de hond.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:57

Net goed! Maar wat jammer dat dat paard zich zelfs eerst nog heeft laten bijten Verdrietig Ik snap vooral die eigenaren niet, ten eerste het gevaar voor de ruiter, ten tweede het gevaar voor de dieren. Puur omdat ze vaak nog nieteens de moeite doen om de hond uit de buurt van het paard te houden! Boos! Onvoorstelbaar toch!

Esperanza

Berichten: 3280
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 23:05

silvana schreef:
Bijten kinderen nu ook al paarden Boos!


Haha *licht onder bureau van het lachen*

Ze moeten die *piep* honden ook maar bij zich houden. Ik heb het zo vaak dat ze op je paard af komen rennen.... En die eigenaren maar roepen:'Kom hier!' OK dan! Jaja controle...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 00:04

vind het ook wel mooi dat het paard van zich af schopte, maar vind het ook een deel verantwoordelijkheid van de hondeneigenaar. Hij hoort zijn hond gewoon bij zich te kunnen houden.
Heb het ook al helemaal niet op dat soort honden, die hebben me een veels te grote bek (letterlijk dan Haha! )

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:42


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:51

Topic op algemeen was later....

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:10

Tja 2 kanten aan een verhaal he! Ik heb zelf zowel honden als paarden, mijn honden zijn gewend aan paarden. Die kleine kan zichzelf alleen niet beheersen als er iets langs komt rennen. Ze zal niet in benen bijten maar gaat puur op haar instincten, probeer dan maar eens tot ze door te dringen! Ik houd haar dus op voorhand altijd al tegen.
Een bijtende hond verdient natuurlijk een flinke klap!

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:08

ik heb twee staffords, die in huis perfect luisteren.....maar buiten!
er valt natuurlijk ook zoveel spannends te beleven he?
vandaar dat ze buiten altijd aan de "flex" riem lopen....heb ik ze onder controle en hebben zij nog enige bewegings vrijheid (8 meter)
ik loop in een gebied waar veel zowel aangespannen als ruiters rijden.
Mijn honden doe ik altijd kort als ik paarden tegenkom, ze moeten dan ook altijd gaan zitten van mij hetgeen ze overigens braaf doen
gewoon een kwestie van opvoeding! ze blijven zitten tot de paarden voorbij zijn. en krijgen pas weer 8 meter vrijheid als de paarden ruim 20 meter van mij zijn verwijderd......voorkomen is beter dan genezen, en veiligheid voor alles!

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:38

Ik liep laatst ook met mijn hond (bouvier) in de duinen en er kwam een groep ruiters van het duin afdenderen Haha!
ik snel mijn hond gepakt en weer even aangelijnt... de ruiters gingen netjes in stap over en toen ze mij ruim gepasseerd waren pas weer over in draf.
Kijk dat noem ik nou eens samenwerking OK dan!
al weet ik wel zeker dat als ik haar niet had aangelijnt ze er wel enkele meters achteraan was gerent... mede door haar leeftijd (1jr)
dus als er onverwachts een ruiter langs gesjeesd komt heb je als hondeneigenaar soms niet de tijd om je hond te pakken, met alle gevolgen van dien
in de buurt van een ruiterpad hou ik haar ook meestal aan de lijn... je weet maar nooit... Haha! Clown

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:39

Brr, hier rij ik ook altijd als ik naar het strand ga Scheve mond

Als ik honden zie ga ik altijd ff stappen, maar ik heb gelukkig nog nooit zoiets mee hoeven maken

Mijn paard is gelukkig niet bang voor honden, maar met zoiets haalt ze toch echt wel uit...

En idd verantwoordelijkheid voor de hondeneigenaar, mijn paard is 'aangelijnd'...

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:22

oh man ik heb er ook altijd last van
Zondag nog..w as gewoon lekker een buitenrit aan het maken en ik moet dan altijd langs een huis met jack russels.. nou je weet hoe die hondjes soms zijn..
Rennen met z'n 2en op pasha af.. maar ach zolang ze er achter blijven doet ze niet zo heel vervelend.. maar nou kwam der ook nog zon groto sint bernard bij.. bah..
dus die grote hond met een kleine achter pasha en die andere kleine ervoor... nah toen ging het mis pasha werd er kriebelig van en haalt ook achteruit.. waarna ik een jankend hondje hoorde wegrennen..

Ik was er eigenlijk maar blij van.. pasha doet dat niet snel maar nou was ze wel zo geiriteerd dat ze uit haalde... net goed
hopen dat het hondje er wat van geleerd heeft

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:29

mijn verzorg shettie heeft eens een hond getrapt maar dat was echt niet de schuld van de hond. De hond liep gewoon met de baas door het weiland heen en Raya liep espres naar de niets vermoedende hond toe en gaf hem recht een trap in zijn gezicht. de hond is er slecht vannaf gekomen.