Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:10

Jericho91 schreef:
Ik blijf doorzeuren bij ze! Anders komen ze pas weer over een week of 3!!! Onbegrijpelijk....

idd, je bent goed bezig!

Jericho91

Re: Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:18

Up-date: morgenochtend (woensdag) om 09.30 gaan de PVV en de PvdD in conclaaf met minister Verburg. Dit is openbaar, dus wie er komen wil is welkom!!!! Wel legitimatie meenemen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:45

@jericho 91
je hebt er een dagtaak zo te lezen. :(:) Ik duim met je mee dat het conclaaf een positieve uitkomst heeft voor de paarden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:11

Jericho91 schreef:
Up-date: morgenochtend (woensdag) om 09.30 gaan de PVV en de PvdD in conclaaf met minister Verburg. Dit is openbaar, dus wie er komen wil is welkom!!!! Wel legitimatie meenemen.

ben benieuwd, helaas kan ik er niet bij zijn.

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:05

Net terug van de Tweede Kamer. Een hoop gezegd, weinig gedaan. Stemming over 2 weken, ga er ook weer heen! Ook gelijk even gaan kijken aan de Loolaan, nergens maar dan ook nergens stro te bekennen. Zowel de Haflinger als de andere 2 stonden gewoon weer in de bagger. Nu hing het (deels beschimmelde hooi) aan de buitenkant van de paddock!!!!!!!!! Gelijk de Levende Have gebeld, zij komen nu wekelijks foto's maken en leggen daarmee een 'goed sluitend dossier' aan. Ook werd mij gevraagd om te pas en te onpas foto's te maken en naar hun door te sturen! Ook hun mening was: DIT KAN GEWOON ECHT NIET!!!!!!! Maar dat OM, he.... die hebben niet zo'n haast!

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:31

Gister ook even langs gelopen tijdens het uitlaten van de hond.
En stond met een vriendelijke man te praten die me vertelde dat de buurtbewoners zo aardig waren geweest de dag ervoor (zondag), het hooi van de paarden in de bagger te gooien.
En dit had de eigenaaresse weer terug in de 'ruiven' gestopt.

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:35

Oké, dan heb jij dus nu ook gezien dat er nergens stro lag! Nog even troosteloos als de afgelopen weken. Vind je het gek dat er meer en meer buurtbewoners zich het lot van de dieren aantrekken?? Die actie is niet handig maar waarschijnlijk goed bedoeld. Ook niet handig van de Kok dat ze dat vieze spul weer terug doet in de 'ruiven'!!!!!!! Wegkiepen die handel en vers neerleggen......

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:40

Op het stro heb ik eerlijk gezegt niet gelet.
Aangezien de haflinger buiten stond.

Hooi in modder gooien vind ik zeer zeker geen goede actie en dat kan iedereen lijkt mij wel bedenken.
Hooi + modder word nog meer modder en hooi in de modder is ook niet lekker meer voor ze om te eten.

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:48

Je kunt zo de 'stal' zien, hoor. Helemaal rechts achterin. Het strobed is nu heel belangrijk want dat stond op de foto op de site van de LID. Er werd vermeld dat dat aangetroffen was afgelopen vrijdag.... en dat de paarden aan de Loolaan weer 'droge voeten' hadden!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:34

Joanna74 schreef:
En stond met een vriendelijke man te praten die me vertelde dat de buurtbewoners zo aardig waren geweest de dag ervoor (zondag), het hooi van de paarden in de bagger te gooien.

Waarom gooien ze dat in de bagger? Hebben ze niet KOK mee, maar de paarden... zo wordt het nooit wat..

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:40

Heb nu ook op Buurtlink vermeld dat t niet echt een slimme zet is geweest. Ook al werd er waarschijnlijk gedacht dat ze de dieren hielpen op deze manier....

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:42

russel schreef:
Joanna74 schreef:

Waarom gooien ze dat in de bagger? Hebben ze niet KOK mee, maar de paarden... zo wordt het nooit wat..

Vind ik ook niet normaal, paarden hebben het zo al moeilijk genoeg.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:41

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:53

hoe gaat het nu met deze situatie?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:11

vraag ik me ook wel af. Als ik zie hoe nat het bij mij is in bak, paddock en weide, en hoe snel mijn schuilstal nat en vies is binnen 1 dag, dan lijkt het me erg moeilijk om het daar nu wel droog te hebben en houden...

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:43

Hoi allemaal, sorry dat t even stil is geweest van mijn kant. Maar ik heb zaterdag plotseling mn lieve hond in moeten laten slapen, dus ik had ff iets anders aan mn hoofd....
Maar goed, het is daar nog steeds een drama! Morgen gaat de PVDD er weer heen om foto's te maken en gaat daarmee naar Justitie. Ik weet het woord niet meer, maar het betekent iig dat er voorrang moet komen voor deze toestand én dat het allang behandeld had moeten worden.... dus wordt zsm vervolgd!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:55

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:37

Koelere, wat duurt dat lang voordat er wat ondernomen wordt daar :(

Straks gaat het vriezen dan breken de pony's hun benen , en dan hoeft het niet meer. |o
Zal je zien gaat het gezegde "als het kalf verdronken is demt men de put" hier nog op.

Er zijn nu zoveel mensen die zich er voor inzetten, zou fijn zijn als er eens vlotter greageerd wordt door hogerhand :Y)

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:33

Beste Mensen,

Er zijn best wel heel veel berichten geschreven over de betreffende eigenaar.
Ik maak me meer zorgen over wat er nu met de paarden gebeurd.
Kan iemand mij de gegevens geven via een PB want ik heb namelijk het nummer van het procesvebaal nodig, dit krijgen wij niet van de politie. En ik wil nu weten wat er met de inbeslag genomen dieren gaat gebeuren, zodat deze niet straks bij de slager eindigen.

Met vriendelijke groet,

Henk ten Napel

06-53456640

http://www.zinloosgewelddieren.nl

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:07

Vanmiddag ben ik maar weer eens naar de Loolaan gegaan. Ook de PVVD was aanwezig om weer foto's te maken. Ik heb ter plekke de Levende Have gebeld, ook zij zijn van alles aan het verzamelen om de zaak gesloten te krijgen (zo snel mogelijk!). Verder hebben we nog positieve berichten gekregen uit een andere hoek. Hierover volgende week woensdag meer!
Henk, ik zou ook zo gauw niet weten hoe ik aan dat nummer moet komen! Wel weet ik, dat de inbeslaggenomen paarden blijven staan waar ze nu zijn tot er uitspraak is van de rechter. Naar de slager is absoluut geen optie, er wordt een goed tehuis voor ze gezocht. Laten we maar duimen en bidden dat ze niet terug hoeven naar die bende! Zodra ik iets weet laat ik het je weten!

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:09

Henk nog even... je kan ook de Dierenbescherming/ambulance Oosterbeek bellen. Weet niet of ze uitgebreide info geven, maar je kan het altijd proberen. He nummer is 070-3282828, succes!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:20

Jericho91: nog steeds goed bezig +:)+

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:12

Word er soms wel moedeloos van hoor! Maar... we gaan door!!!! Eindelijk gaat het 'net zich sluiten', en hoop dat die dieren een goed tehuis zullen krijgen... Ook voor de honden, bij de 'Ridgeback' (geen echte) stonden de haren overeind van de kou. Wat moet dat volgende week worden met de voorspelde vorst....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:27

Is dit langs het spoor tussen Den Haag CS en Laan van NOI?
Petje af Jericho dat je je zo inzet voor het welzijn van deze dieren!

Jericho91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:24

Ja klopt! Die vieze baggerzooi... Moet wel zeggen, dat er verder alleen maar mensen staan die hun paarden/honden/katten/kippen wel heel erg goed verzorgen!! Petje af voor deze mensen, met weinig middelen wél hun beessies een goed onderkomen bieden.