Extra controles bij ponymarkt vanwege hitte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:31

westernworld schreef:
dus wordt in deze wereld(paardenwereld?)in aktie gekomen door de DB?
ach gut de DB door de kortste bocht,als of de organisatie van touristische paardenmarkten,waar veel manege's staan,daar geen rekening meehouden,de DB moet zich even laten gelden.

rinus


Zelf niets doen en alleen maar mensen afzeiken die wel iets proberen te doen om dierenleed te verminderen....... zo zwak Misselijk

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o


Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:44

Je vergeet wel te melden dat de DB aan handen en voeten gebonden is door de wet. Ze kunnen vaak niets doen.

Dan is er natuurlijk ook altijd een schrijnend gebrek aan vrijwilligers, en een aantal fake-meldingen waar je U tegen zegt.

Nee, natuurlijk kan de DB niet overal iets aan doen. Pas als je genoeg aanhangers hebt, kun je druk uit oefenen in Den Haag, tot die tijd zijn de mogelijkheden voor de DB heel beperkt.

Maar dat wil niet zeggen dat ze niet veel goed werk doen waar ze kunnen, maar het blijven (onbetaalde) mensen, en die maken ook fouten.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:03

Bij ons komt de Dierenambulance (onderdeel van de regionale DB hier in de Betuwe) nog voor een aangereden duif. Ook heb ik in Veenendaal ooit een keer de Dierenambulance gebeld voor een verdwaalde kat, ook toen kwamen ze deze ophalen. Dus dat ze individuele dieren niet helpen is dus echt niet waar.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:51

Euh.... da's vreemd, ik dacht dat ze dat soort dingen (zwerfkatten vangen, steriliseren en herplaatsen) juist wel deden. Misschien eens bij de landelijke DB informeren hoe het daar bij jullie in de regio zit??

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:52

Ik weet niet hoe het in andere plaatsen geregeld is, maar hier is de Dierenambulance van de DB en de ambulance-medewerkers krijgen echt geen enkel salaris. In Veenendaal was dit ook zo.

Dat bv. een box van 3x3m2 voor een paard te klein is, is gewoon waar, de MINIMALE afmeting van een paardenbox moet stokmaat x stokmaat zijn, anders kunnen ze niet fatsoenlijk lang uit liggen. In Duitsland is dit zelfs wettelijk bepaald, jammer genoeg loopt Nederland hierin gewoon achter.

Dat particulieren van de DB geen konijnen of goudvissen mogen houden, heb ik nog nooit gehoord.

Voor dierenmishandeling moet je de LID bellen 0900-2021210 of, bij geen gehoor het algemene nummer 0900-8844. Bij spoedgevallen van dierenmishandeling bel je 112. Dan krijg je de mensen aan de lijn die er iets aan KUNNEN doen. De DB kan niet meer dan jij zelf, nl. er iets van zeggen. Helaas luisteren een hoop mensen dan niet!

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:58

Ik ben wel heel benieuwd naar die "betaalde" dierenambulances... lijkt me wel een leuke baan...... en ik heb ooit de dieren EHBO-cursus al gevolgd...... Dus als je mij aan telefoonnummers van deze ambulancedienst(en) kunt helpen.... Graag!

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o


Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:34

westernworld"]
zou zeggen als je dat wilt weten en heel graag wilt weten,bel zelf wat rond,en kom er achter dat veel ambulances stichtingen zijn,en de mensen gewoon betaald worden door de stichting,ssoms ook nog in combi met het dierenasiel
[/quote]

Als jij dat weet, dan kan je er toch wel tenminste eentje noemen?? Scheelt mij een hoop gebel.

[quote="westernworld"]
en je geeft wel op waar je nu terecht zou kunnen maar gaat niet in op de gevallen die ik eerder noemde
[/quote] Dit snap ik niet helemaal..... je noemde toch gevallen van dierenmishandeling cq. verwaarlozing??

[quote="westernworld schreef:
er is op wn een topic over wie weet waar fly is lees daar maar de rol van de DB in.
Ik heb het gelezen...... maar ik kan me voorstellen dat niemand er iets mee kan...... een eigenaar die zijn paarden ergens anders plaatst..... moet de politie die opsporen?? Ik ken de voorgeschiedenis van dit topic niet..... maar begrijp ik het goed dat degene die op zoek is, niet de eigenaar is?? en dat het met de paarden misschien wel prima gaat?? Sorry dat kan ik niet volgen!

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:53

Natasha"]
[quote="Sosha schreef:
Dat bv. een box van 3x3m2 voor een paard te klein is, ........Zijn er paarden groter als 3 meter dan?


OK dan! Goed gezien...... dat moest natuurlijk 3m2 zijn Bloos

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:01

Natasha"]
[quote="Sosha schreef:
Ok! Knipoog
Toch zijn er ook niet veel paarden van 2 m, dus de vergelijking met de stokmaat snap ik niet.


Misschien zeg ik het helemaal verkeerd (ben niet zo'n meetkundige) de bedoeling is dat je 2x de stokmaat van het paard neemt, bv een paard van 160cm heeft dan een box nodig van 320cm x 320cm. Voor jouw reus van 2m, zou je dus min. een box van 4mx4m moeten hebben.

Ik hoop dat ik nu duidelijker ben!

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:08

Natasha schreef:
Ok!
Ik ben t er niet mee eens, maar dat geldt hier niet!


Tsja...... ik zie het liever ook groter.... maar het is een begin.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:04

Natasha schreef:
Ik bedoel eigelijk het tegenovergestelde........
Ik heb vaker meegemaakt dat paarden zich in een hele grote stal juist niet veilig voelen, gaan rondlopen ed.


Wat vreemd..... bij ons staan de paarden in 4,5mx4,5m boxen, daar is er nog nooit een onrustig van geworden. Hoe moeten die paarden die zich in een grote stal niet veilig voelen, zich in de wei of in de binnenmanege dan voelen???? Echt een raar verhaal hoor, ik denk dat de onrust die je geconstateerd hebt echt ergens anders vandaan komt.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:29

Ik ben helemaal met je eens dat als paarden de hele dag lekker buiten kunnen lopen, je ze niet in enorme boxen hoeft te zetten. Maar ze moeten wel lekker languit kunnen liggen.

En ook al staan mijn paarden ook de hele dag buiten...... zet ik ze nog graag in een zo'n groot mogelijke stal..... ook minder kans op vastliggen.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, CaroR, DemDeempel, DotBot, ennaile, Flew, Lisa_22, michaz81, moralian, nafkedemi, NorwayFjord, Polarize, Serena_Milco, spookyskippy, Stelvio en 73 bezoekers