Paarden hebben het massaal voorzien op rode auto's *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:45

Zoolgangster schreef:
Sjolvir, zolang je niet tussen de boze kalkoenen terechtkomt met je auto, of nog erger: kea's, valt het wel mee. Kijk en huiver... :D
http://www.youtube.com/watch?v=OMLpPoOeays&feature=related

Kea's slopen ongeacht de kleur van je auto, de rubbers eruit, dus die wil ik in geen enkele auto tegen komen!

Hmm en kalkoenen, is het niet bijna kerst (heb diepvries) of thanks giving of zo?
Kijken wie er sterker is, auto of turkey!?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:47

Met een kalkoen in gesprek gaan is niet zo moeilijk: je roept gewoon een paar keer: "Koelekoelekoele!" tegen het beest. Alleen uitkijken dat de mensen in de buurt geen advocaat, eh nee, ik bedoel psychiater erbij halen, als ze je bezig zien... _O-

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:54

Hmmm, mijn knalrode auto staat dagelijks bij de paarden, maar ik merk niets van agressiviteit of vreemd gedrag van paarden en andere dieren (vogels, honden, katten etc.). Mijn paard lebbert wel graag aan de ramen en de buitenspiegels. :+

Onzinverhaal, hoor, dit bericht :D . Het zal wel komkommertijd zijn in medialand. :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:55

LDRD schreef:
Absoluut, maar daar maakt de kleur van een auto geen enkel onderdeel van uit hoor :n .

Vroeger wel.
Ik werk bij de ANWB en vroeger moest je als je een rode en geloof een zwarte auto had meer premie betalen dan als je een andere kleur had.
Wij vragen inderdaad nu al jaaaaaaaaaaaaaren niet naar kleuren en ik heb het ook nog nooit in een schade rapportje zien staan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:57

Dagie schreef:
De verzekeringsfirma kreeg één melding binnen van een paard dat pontificaal op een auto was gaan zitten.!

Dit stukje zal toch niet over een van onze lievepaardebeesten gaan , :o mijn lieve grote merrie van 1.72mtr. was met dr billen op de rode auto van de buurman gaan zitten, heel de auto ingedeukt zat gewoon afdruk van dr billen in :+ en dit hebben we ook via de verzekering geregeld

Ja en wij hebben laatst op de manege een claim gehad.
Een paard wat in de buitenbak stond had zijn tanden in een rode auto gezet...

Je zou het haast gaan denken!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:58

Meer premie betalen, omdat je een rode auto had? Tjongejonge..... Ik hou gewoon van een mooie, opvallende kleur en als je de keuze hebt bij een nieuwe auto. De kleur van passie. :)
(niet dat ik nou gepassioneerd ben van auto's, hoor, welnee..... Lekker belangrijk :D ).

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:02

Zoolgangster schreef:
Met een kalkoen in gesprek gaan is niet zo moeilijk: je roept gewoon een paar keer: "Koelekoelekoele!" tegen het beest. Alleen uitkijken dat de mensen in de buurt geen advocaat, eh nee, ik bedoel psychiater erbij halen, als ze je bezig zien... _O-

Nou...over in gesprek gaan met kalkoenen gesproken...Ahum... :o
Op mijn vorige pensionstal hadden ze kalkoenen. Die beesten maakten elke keer dat ik eraan kwam zo'n klereherrie dat ik er flauw van werd. Heb ze, na eerst goed gekeken te hebben of er echt niemand in de buurt was ;) , verteld wat voor een leuke dingen ik met kalkoenen kon en dat ik dat zeker eens zou uitproberen als ze weer eens de snavel opentrokken.
Het spul heeft daarna nooit geen dom woord meer gezegd tegen mij...Echt waar...(nou, op een enkele verdwaalde 'klok' na dan) Zal wel toeval geweest zijn, maar toch... :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:13

Twiggy2008 schreef:
Meer premie betalen, omdat je een rode auto had? Tjongejonge..... Ik hou gewoon van een mooie, opvallende kleur en als je de keuze hebt bij een nieuwe auto. De kleur van passie. :)
(niet dat ik nou gepassioneerd ben van auto's, hoor, welnee..... Lekker belangrijk :D ).

Ja gelukkig is dat nu niet meer van belang.
Wij hadden hier eerst 2 rode auto's en nu 2 zwarte auto's...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:26

Niels schreef:
Cayenne schreef:
De Brabantse dierentolk Trudy de Rujiter geeft geen uitsluitsel: "Het kan zijn dat de dieren extra reageren op een trillingsniveau dat de kleur rood afgeeft. Maar wellicht hebben ze in het verleden traumatische ervaringen opgelopen door iets dat van die kleur was. Het blijft gissen. Als ik de reden wil weten, moet ik met de betreffende paarden en kalkoen in gesprek gaan.

Had dit stuk nog niet gelezen _O-
Als die vrouw met een kalkoen denkt te praten kan ze beter naar de psychiater dan interviews afgeven aan de telegraaf :')

_O- _O- _O- ik hou morgen spreekuur!

Cassidy

Re: Paarden hebben het massaal voorzien op rode auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:50

Hahaha, briljant verhaal weer, hoe verzinnen ze het.

In het verleden was de meest populaire autokleur....jawel: rood! Zou het niet kunnen dat er procentueel meer rode auto's rondrijden dan een andere kleur?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:42

daantjuhhh schreef:
Wij vragen inderdaad nu al jaaaaaaaaaaaaaren niet naar kleuren en ik heb het ook nog nooit in een schade rapportje zien staan.

En dan zou een medewerker de kleur nog in een systeempje moeten zetten om er uiteindelijk ooit eens statistische info uit te kunnen halen. :)) :))

Je zou je nog verbazen hoe weinig echte statistische informatie een verzekeraar uit zijn systemen kan halen. :wow:

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:49

ik vind auto's beoordelen op hun kleur uiterst racistisch :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:36

Cassidy schreef:
Hahaha, briljant verhaal weer, hoe verzinnen ze het.

In het verleden was de meest populaire autokleur....jawel: rood! Zou het niet kunnen dat er procentueel meer rode auto's rondrijden dan een andere kleur?

Nou, als ik zie wat er op de weg rijdt, zie ik toch voornamelijk veel grijze/minder opvallende kleuren, hoor. ;)
Zo rood als de mijne is, zie ik eigenlijk nauwelijks. En ook toen we 'm kochten, waren er alleen maar blauwe, zwarte en grijze auto's en we zijn langs aardig wat garages geweest destijds (nog geen jaar geleden).

Maar goed, het lijkt me verder een enorm broodje aap verhaal. ;)

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:24

Nou LDRD is vind het erg kort door de bocht om te zeggen, dat de verzekeraar waar ik bij werk een uitgerangeerde verzekeringsmaatschappij is. Je weet niet eens waar het vandaan komt en je komt met dit soort uitspraken. Ik kan je vertellen dat het een bekende maatschappij is. Dit artikel stond in ons krantje naar de klanten toe en is nergens in de pers verschenen, dus jouw andere uitspraak, dat wij het om gratis reclame doen, klopt ook niet. 1 van onze verzekerde werkt misschien zelf wel bij de pers en heeft dit gebruikt. Nu vind opeens iedereen het een leuk verhaal.

Verder "kennen" wij de pers, die verzinnen er natuurlijk dingen bij en maken het verhaal nog net even iets leuker.

Daarnaast kan ik jou ook vertellen, dat wij de kleuren van de auto's wel in het systeem hebben staan.

Verder bestaan er ook experts die een schade gaan bekijken en die kunnen zeer zeker zien hoe een schade onstaan is. Dus als een kalkoen op een auto gelopen heeft, kan de expert dat heus wel herkennen.

Tanden en een kont van een paard laten ook wel een bepaalde afdruk achter :-)

femmiel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:17

havana72 schreef:
jjklkjl

?? :o

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:07

liempje schreef:
Verder bestaan er ook experts die een schade gaan bekijken en die kunnen zeer zeker zien hoe een schade onstaan is. Dus als een kalkoen op een auto gelopen heeft, kan de expert dat heus wel herkennen.

Tanden en een kont van een paard laten ook wel een bepaalde afdruk achter :-)

Dit zal ik ook zeker niet ontkennen. De rest ga ik verder maar niet op in :n .

sandravra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:09

Ik heb een rode auto en de paarden knabbelen er altijd lekker aan :)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:52

wij hebben een knal rode ford en jeep, maar zien nooit ander gedrag :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:57

eh
paarden kunnen toch geen rode kleur van andere kleuren onderscheiden :o?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:05

suus_ schreef:
eh

Ik denk wel dat ze het kunnen onderscheiden.
Alleen zien hun rood niet zoals wij rood zien.

Volgens mij ziet een paard wel verschil tussen een rode en gele balk, alleen niet in die kleuren zeg maar...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:11

daantjuhhh schreef:
suus_ schreef:
eh

Ik denk wel dat ze het kunnen onderscheiden.
Alleen zien hun rood niet zoals wij rood zien.

Volgens mij ziet een paard wel verschil tussen een rode en gele balk, alleen niet in die kleuren zeg maar...

kijken jullie ook maar even op pagina 3 :D daar heeft Francis een link naar internetsite's waar je precies kan zien hoe een paard qua kleur kijkt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:13

oh ik ga ff kijken, die paag heb ik niet gelezen :D.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:34

www.dvhn.nl

Rode auto niet riskanter dan een groene
'Wat hebben dieren met rode auto's?', kopte verzekeringmaatschappij PolisDirect in een brief aan de klanten. Een paard was op een rode auto gaan zitten en vier andere hadden aan rode auto's geknabbeld. Het paard als de nieuwe stier?

Perswoordvoerder Kai Doornink vertelt: "Het paard was niet agressief, maar waarschijnlijk gewoon moe. Stieren worden trouwens niet aangetrokken door de kleur rood, maar doordat een mannetje met een lapje staat te zwaaien of dat nou rood is of paars."

Dus de bestuurder is de echte schuldige?

"Het is een hardnekkige mythe in verzekeringsland dat agressieve chauffeurs een rode auto kopen. Dat blijkt niet uit statistische informatie."

Hoe verklaart u de schadegevallen dan?

"In onze klantenbrief hadden we vier of vijf kolderieke voorbeelden van schadegevallen bij rode auto's verwerkt, allemaal veroorzaakt door dieren. Niet echt statistisch onderbouwd als je bedenkt dat we zo'n 25.000 schadeclaims verwerken per jaar. Dat verhaal is een eigen leven gaan leiden."

Puur toeval dat de auto's rood waren?

"Ja, als de woorden 'rood' en 'auto' ter sprake komen, gaan er overal bellen rinkelen. Het bewijst maar weer hoe hardnekkig de rode-automythe is."

De rode automythe?

"Zo zou je met een rode auto ook meer kans hebben op een boete, want ze vallen meer op en/of lijken door de rode kleur harder te gaan dan in werkelijkheid. Voor zover wij weten ook nooit bewezen."

Heeft u zelf een rode auto?

"Nee, maar we hebben wel een rode oldtimer in het pand staan, en daar hebben zich nog geen dieren op geworpen."

Dus rode-autobezitters hoeven zich geen zorgen te maken?

"Ze kunnen zich gewoon in de buurt van flora en fauna begeven en hoeven niet massaal spuitbussen in te kopen om de lak bij te werken."

Ook geen premietoeslag voor rode auto's?

"Wij registeren de kleur van de auto niet apart."

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:59

Sammie schreef:
http://www.dvhn.nl
..........

Heeft u zelf een rode auto?

"Nee, maar we hebben wel een rode oldtimer in het pand staan, en daar hebben zich nog geen dieren op geworpen."

Dus rode-autobezitters hoeven zich geen zorgen te maken?

......"

hahaha ik weet niet wat hij dan verwacht, of hij moet allemaal dieren in hun pand hebben :D :o

CM_

Re: Paarden hebben het massaal voorzien op rode auto's *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:34

Media weer he.... :=