Grand Prix-paard Lasalle naar Amerika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Grand Prix-paard Lasalle naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-02 19:19

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=45986
De Hoefslag

Het Grand Prix-paard Lasalle vertrekt komende zomer naar Amerika om daar als leerpaard zijn verdere leven te slijten. Alex van Silfhout kocht het paard als opvolger van de Anglo-Arabier Saint Urus d’Olympe in de hoop een vervolg aan zijn successen met dit voshengstje te geven. In eerste instantie nam het nogal wat tijd in beslag om een combinatie te worden. De massale Lasalle liet zich heel anders rijden dan het bloedpaard dat Van Silfhout gewend was. Van Silfhout reed verschillende keren verdienstelijk Grand Prix, maar maakte niet echt veel progressie doordat zijn nieuwe aanwinst telkens weer te kampen had met blessures. ‘Ik ben tot de conclusie gekomen dat het werk gewoon te veel voor hem was’, vertelt de ruiter. ‘Blessures krijgen ze niet vanzelf en waarschijnlijk kon Lasalle de zware tour gewoon net niet aan. In Amerika kan hij nog prima functioneren en zal ik hem zelf blijven begeleiden.’ Lasalle komt bij een zakelijk partner en klant van Van Silfhout terecht.


© De Hoefslag, publicatie uitsluitend met bronvermelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amado, Amazonbot, Googlebot, NadjaNadja, Tinkermuts en 68 bezoekers