Dief steelt haar van paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:37

Anky12, de manen zijn er niet helemaal af, maar er zijn flinke happen uit. Het ziet er door de ratten aangevreten uit, om het maar lomp te zeggen.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:57

Franca schreef:
Dank je wel Lachen Ja daarom vind ik het ook zo erg....Cheyenne had bijzonder mooie en lange manen....daarmee viel ze enorm op....ik hoop dat ze weer net zo lang groeien als dat ze waren....maar dat zal nog een lange tijd duren Huilen


was het wel netjes afgeknipt dan? of eht heel slordig, anders was ik met een scheerappraat over de manenkam gegaan, ziet er wel wat netter uit.
Nu groeien ze trouwens wel extreem dik aan...
Achterlijke mensen bestaan er ook

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:36

Nee tis helemaal niet netjes afgeknipt.....echt happen eruit en recht afgeknipt.....haar voorpluk is veel te kort en kaarsrecht afgeknipt.....echt heel lelijk. Het is gelukkig niet tot aan de manenkam geknipt, maar wel heel lelijk...

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:32

korlin schreef:
dat ziet er niet mooi uit! erg jammer voor die mensen. het paard/pony maakt het niks uit. hoe zag die slechte man/vrouw er dan uit?

nou, natuurlijk vinden ze het neit fijn, in de winter is het kouder en in de zomer kunnen ze de vliegn niet goed wegslaan

djerada
Berichten: 543
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 20:48

pfff... hoe dom kun je zijn?!?! Verward
Kus ik!

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:18

oooh wat erg...
hoop niet dat ze dat bij me fries doen die heef took zulke lange mane
nee maar echt erg heb je zolang op gew8 zeker om ze zolang te krijgen..
en nu kun j ewee ropnieuw beginne
sterkte...

korlin
Berichten: 100
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 15:13

ja, dat is zo. dat kan het paard dus wel wat schele. maar ja, wat doe je eraan. het groeit wel weer aan

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:42

bij mijn paardje hebben ze bijna zijn hele staart gejat,tot net onder de staartwortel.Ik kwam sóchtends bij hem en toen had hij een kwei kort staartje ik schrok me dood.wij hebbe aangifte gedaan.

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 09:37

Saltow schreef:
Jeetje !
Wat gaan ze nu doen met wat plukjes manen ?!
Begrijpen die mensen dan niet dat ze daar gewoon geen goed mee doen !?

Bij mn verzorgpony zeggen ze dat die mensen er hair exdingen van maken.. Boos!

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:33

ja het word gebruikt voor hairextensions bij mensen,van die vlechtjes omdat paardenhaar veel sterker is.maar ook voor borstels.enne ook voor paarden die zelf niet zoveel manen heb daarbij word dat haar dan ingevlochten

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:09

Iemand heeft bij één van mijn pony's ook de manen er een stuk afgeknipt.Ook ik heb aangifte gedaan bij de politie.

Loewsje
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:02

Nouw.. ze moesten de haren van die man zelf afknippen of heeft die geen haar zeker Boos!

boeboel
Berichten: 27
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: sint niklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 15:04

dat doe je toch niet die mensen hebben geen respect totaal niet voor die beesten Boos! dit is niet meer normaal

Motje
Berichten: 318
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:57

Het maakt niet uit hoe lang de manen van je paard zijn. Het is jouw paard en mensen hebben niet het recht om er aan te komen...

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:57

Dat moeten dezelfde gasten zijn geweest die bij mijn schoonzus de manen gekortwiekt hebben. Echt zo zonde!
Ik heb nog getracht er wat van te maken maar die voorpluk was gewoon helemaal afgeknipt Scheve mond
Dat is rond de 14e gebeurd.

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:09

echt belachelijk, manen van een paard stelen vreemd hoor maar ja ik zou niet weten wat is er me moest. hij zal er toch vast wel een reden voor hebbuh

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:13

Mies2 schreef:
Nou sorry hoor, maar dat soort mensen nou ja eigelijk zijn dat geen mensen maar beesten, zou je op moeten sluiten!!
Je knipt hun kop toch ook niet kaal!!
Of erger.....
Wat kunnen we hier nou aan doen??

Groetjes


ja mieschien is die vent wel kaal en wil die het voor een pruik

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:07

hij(?) heeft het haar van de hengsten van mijn schoonzus niet meegenomen. Dus het was niet daar om te doen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:39

Het blijft gissen wat de reden van het knippen was...helaas Boos!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:11

Jeetje echt belachelijk!!
Wat vervelend voor je Franca!! Ach gut Ik hoop dat het niet weer gebeurt... echt jammer dat ze mooie manen had!! Maar gelukkig heeft ze geen pijn gehad!!
Welke trieste en zieke gast heeft dit gedaan!? Boos!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:15

En nu nog te bedenken dat meerdere prachtige paarden en pony's van die ja=nee-paarden-kapper de dupe van worden... waarom willen ze dat haar?? Is het iets 'belangerijkers dat bescherming voor vervelende vliegen waar paarden bijna altijd (in de zomer) last van hebben?? Vast niet!!
Stom dat we daar vast niet achter komen...

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 01:09

Anky12 schreef:
Echt vreselijk. Bij een manege niet ver bij ons weg is het ook gebeurt. Ze hadden opgebelt of ze staarten van de paarden mochten. Nou nee tuurlijk mochten ze dat niet. Zijn de dieven de manege in gegaan (makkeljk want er lopen zo veel op die manege) en een paar staarten afgeknipt van paarden. Schandalig vind ik het!!!


Klopt dat was bij onze manege. Het waren alleen Manege paarden en donkere staarten, ze zijn gelukkig alweer wat aangegroeid maar het zag er niet uit. vooral in deze tijd van het jaar is het erg met al die vliegen, horzels noem maar op. Ik snap echt niet wat er zo leuk aan is, ik kan er echt boos om worden.

arinda

Berichten: 2542
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:25

stel je maar eens voor dat je saaf je paarden uit de wei gaat halen en dat gewoon zn manen weg zijn Verward Verward Verward

Nikita_1995

Berichten: 2171
Geregistreerd: 12-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:41

Ik heb begrepen dat als je een extensie van extra paardenhaar in een paardenstaart wilt hebben, dat dat vreselijk veel geld kost. Bij een stal bij mij in de buurt hebben ze een extensie in een paardenstaart gemaakt omdat dat paard weinig staart van zichzelf had. Misschien zijn er wel handelslui die gewoon een paard of pony in de wei opzoeken om gewoon die haren af te knippen en te verkopen aan de handel. Zo moet het wel gaan volgens mij. Hetmeeste haar komt natuurlijk van de slachthuizen waar paarden geslacht worden denk ik.

Het is gewoon diefstal wat er gepleegd wordt. De regering moet de boetes maar eens flink verhogen als ze iemand snappen, dan laten ze het misschien wel...

RaichuHollow

Berichten: 634
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:26

Dat is de pony van mijn vriendin twee jaar terug ook overkomen!
Zij heeft een shetlander en toen met een staart tot op de grond en zo dik dat je de staart met twee handen vast moest houden!
Zelf was mijn vriendin op vakantie en ik kwam er iedere dag om hem te verzorgen, maar op een dag kwam ik daar en was zijn staart afgeknipt tot aan zijn staartwortel!!

Ik vind dit heel erg!! De manen en staart van een paard worden vaak gebruikt voor de snarenvan een viool...
Dat het gebeurde was het hartje zomer, ik heb toen met strotouwtjes een nep staart gemaakt voor hem zodat hij de vliegen nog een beetje weg kon houden...! Maar gelukkig was ie niet! Verdrietig

En het rare is dus dat die pony geen vreemden in zijn landje laat, en ook niemand bij zich laat komen als hij die maar niet kent!
Dus dit betekend dat het wel een bekende moet zijn geweest, maar we zijn er nooit achter gekomen!

Ze moeten diegene oppakken! En ik vind dat er nieuwe wetten moeten komen op het mishandelen van dieren!! Flinke boetes en celstraffen!

:love: RaichuHollow