Nieuw tijdperk in paardensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Nieuw tijdperk in paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 00:02

http://www.telegraaf.nl/telesport/artic ... 01.ece?rss
De Telegraaf

ARNHEM - Met overwegend jeugdige formaties neemt de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportbond in augustus deel aan de Olympische Spelen. De bekendmaking van de selectie van spring- en dressuurruiters luidde dinsdag op Papendal een nieuw tijdperk in.

Met name bij de springruiters werd de oudere generatie verslagen. Geen Jan Tops, die vanaf Seoul 1988 onafgebroken van de partij was, of Eric van der Vleuten. Zelfs geen Jeroen Dubbeldam, de titelverdediger die zich al eerder terugtrok. Wel onervaren ruiters als Wim en Gerco Schröder, Gert-Jan Bruggink en Leopold van Asten. "Een wisseling van de wacht", zegt George de Jong, directeur topsport bij de KNHS.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:15

Ze zeggen toch wel eens de jeugd heeft de toekomst!!!! OK dan!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:36

Wienna schreef:
Ze zeggen toch wel eens de jeugd heeft de toekomst!!!! OK dan!


Zouden we ook het jongste team hebben?

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:55

Weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb nog niet alle teams gehoord!!

Jumper1978
Berichten: 19
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:37

Haha! *LOL*

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:23

Ik denk wel dat Nederland het jongste team heeft...
De andere landen hebben wel veel oudere ervaren ruiters in het team.

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:47

zo jammer dat ze niet geselecteerd zijn!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:06

ik vind het juist goed voor de Nederlandse hippische sport. even een paar "jonge" frisse gezichten in de ring.
Ja, ik vind het erg goed.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:42

Heike schreef:
Wel onervaren ruiters als Wim en Gerco Schröder, Gert-Jan Bruggink en Leopold van Asten.

Ik kan nou niet echt zegge dat hun zo onervaren zijn!!hun rijden wel ff mee in de top!!en als je al ziet hoeveel overwinningen hun allen al hebben gehad kan ik niet echt zegge dat ze onervaren zijn....
Ik vind het voor hun juist toppie da ze mee moge doen!!!

MiekeN
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:01

Op zich ben ik absoluut voor een jong team. Eén ding kan ik echter niet begrijpen. Waarom worden Erik van der Vleuten en Jikke niet geselecteerd? Alleen omdat het toevallig in Aken even iets minder ging? Ik denk dat dit de combinatie is die dit jaar het meeste heeft gepresteerd.
Flauw hoor dat er dan een stuk in de Paardenkrant staat waarin Bert Romp het optreden van Eric vd Vleuten in de tweede manche van de landenwedstrijd in Aken prijst!

Jammer, dan men in Nederland zoveel kwalificaties moet rijden om vormbehoud te tonen of zich in de picture te rijden. Wat een voordeel als je in een land woont waarin niet zoveel Olympiade kandidaten zijn dan in Nederland. Kun je de paarden lekker fris aan de start brengen in Athene, zonder dat de boog het hele jaar door gespannen heeft moeten staan om je te bewijzen.

Ik hoop natuurlijk dat Nederland met een medaille terugkomt, maar eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in. Wim Schroder zal absoluut goed presteren, maar is Gerco Schroder tegen de druk bestand? Heeft deze combinatie genoeg ervaring? Is Leopold van Asten op tijd hersteld? Is Joel in goede doen, of heeft Joel weer één van zijn wispelturige buien?
En stel dat Albert Zoer mag rijden (ik hoop dat van harte!!), dan vraag ik me af of Lowina in staat zal zijn om die hinderniskastelen te kunnen overwinnen.

Met andere woorden, spannend straks in Athene!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:01

meiske16 schreef:
Ik kan nou niet echt zegge dat hun zo onervaren zijn!!hun rijden wel ff mee in de top!!en als je al ziet hoeveel overwinningen hun allen al hebben gehad kan ik niet echt zegge dat ze onervaren zijn....
Ik vind het voor hun juist toppie da ze mee moge doen!!!


Ja dat dacht ik ook!
Ze kunnen beter spreken over minder ervaren ruiters. Knipoog

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:57

ik vind het wel wennen die "jonge garde" maar ik weet wel zeker dat zij het waard zijn!

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:35

3 van de 5 komen uit twente *d

porsche17
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:21

MiekeN schreef:
Op zich ben ik absoluut voor een jong team. Eén ding kan ik echter niet begrijpen. Waarom worden Erik van der Vleuten en Jikke niet geselecteerd? Alleen omdat het toevallig in Aken even iets minder ging? Ik denk dat dit de combinatie is die dit jaar het meeste heeft gepresteerd.
Flauw hoor dat er dan een stuk in de Paardenkrant staat waarin Bert Romp het optreden van Eric vd Vleuten in de tweede manche van de landenwedstrijd in Aken prijst!

Jammer, dan men in Nederland zoveel kwalificaties moet rijden om vormbehoud te tonen of zich in de picture te rijden. Wat een voordeel als je in een land woont waarin niet zoveel Olympiade kandidaten zijn dan in Nederland. Kun je de paarden lekker fris aan de start brengen in Athene, zonder dat de boog het hele jaar door gespannen heeft moeten staan om je te bewijzen.

Ik hoop natuurlijk dat Nederland met een medaille terugkomt, maar eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in. Wim Schroder zal absoluut goed presteren, maar is Gerco Schroder tegen de druk bestand? Heeft deze combinatie genoeg ervaring? Is Leopold van Asten op tijd hersteld? Is Joel in goede doen, of heeft Joel weer één van zijn wispelturige buien?
En stel dat Albert Zoer mag rijden (ik hoop dat van harte!!), dan vraag ik me af of Lowina in staat zal zijn om die hinderniskastelen te kunnen overwinnen.

Met andere woorden, spannend straks in Athene!



Ik weet zeker dat Joel in topvorm zal zijn!!! Is gewoon een toppertje, en de combinatie is helemaal TOP!!!! En de rest kan het ook zeker wel, al twijfel ik een beetje bij leopold, maar wie weet!!!!!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:59

MiekeN schreef:
Op zich ben ik absoluut voor een jong team. Eén ding kan ik echter niet begrijpen. Waarom worden Erik van der Vleuten en Jikke niet geselecteerd? Alleen omdat het toevallig in Aken even iets minder ging? Ik denk dat dit de combinatie is die dit jaar het meeste heeft gepresteerd.
Flauw hoor dat er dan een stuk in de Paardenkrant staat waarin Bert Romp het optreden van Eric vd Vleuten in de tweede manche van de landenwedstrijd in Aken prijst!


Ik ben ook diep teleurgesteld dat Eric niet mee mag
Ik vond hem tot nu toe ook flink opvallen en Jikke lijkt in topvorm
Vreemd, ik dacht toch dat hij een grote kanshebber was Verward

schaapje23

Berichten: 52
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:54

ik heb albert gesproken en die gaat naar de olympische spelen wel als reserve maar hij gaat wel

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:07

schaapje23 schreef:
ik heb albert gesproken en die gaat naar de olympische spelen wel als reserve maar hij gaat wel


Kijk, en bij dressuur mag de reserve dus niet mee! Verward