Donnerhall gestorven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Donnerhall gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 20:11

-
Diverse sites

Op maandag 14 januari 2002 is aan de zo ongeevenaarde carriere van tophengst Donnerhall een eind gekomen. Ondanks alle inspanningen van de dierenartsen, is Donnerhall op 21 jarige leeftijd gestorven aan een acute vorm van darmvergiftiging. Samen met o.a. Karin Rhebein, eigenaar Stoeterij de Grönwohldhof en vele andere betrokkenen rouwt een groot deel van de hippische wereld om dit verlies.

Donnerhall is de vader van o.a. Don Primaire, Donatelli, Donnerschlag, Donnerschwee, Donnerstern en vele andere succesvolle sportpaarden

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 11:53

Schrikken zeg...
Ik dacht dat ie nog helemaal niet zo oud was eigenlijk.... Bloos
sjonge wat erg...
Kunnen er nog nakomelingen komen? (hebben ze dus sperma ingevroren ofzo??)
Ik vond het echt een geweldige henst!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:54

Ja, geweldig paard. Zie ook mijn usericon. Ja, volgens mij is er wel sperma ingevroren, maar dat zal wel niet goedkoop zijn. Maar er zijn ook leuke nakomelingen van hem om je merrie door te laten dekken, zoals die hierboven staan, of Dream of glory Kwijl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 17:29

Zonde zeg, het was zo'n geweldige hengst!! Kwijl

Gelukkig heeft ie toch nog wel een mooie leeftijd gehaald.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Donnerhall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 21:21

Inderdaad een verlies voor de fokkerij.Heb net even IDS in de hand d.d. 24 jan.2002.Op de Wereldruiterspelen in Den Haag behaalde de combinatie de gouden teammedaille en het individuele brons, een prestatie die in 1997 op het Europees Kampioenschap werd herhaald. Ook in de Werelbeker finales behoorden Rehbein en Donnerhall tot de prijswinnaars (in 1995 vijfde, in 1997 vierde)

Donnerhall heeft zijn sportcarriere altijd gecombineerd met zijn dekdienst. Hij was bij een groot aantal stamboeken goedgekeurd, waaronder het KWPN. Donnerhall vererfde de elementen die benodigd zijn in de fokkerij van dressuurpaarden; langgelijnde paarden met front en een goede bespiering. In de sport bereikten High Noon, Domanio, Dakota en Durbridge de top, zijn goedgekeurde zonen Don Primero en Donnerschlag werden eveneens met succes in de sport uitgebracht.

In de tweede bezichtiging van de HK te Den Bosch is op woensdag 30 jan. een apart blokje gewijd aan de nafok van Donnerhall met drie zonen van de meester zelf, drie zonen van Don Primaire en een jonge De Niro.

Donnerhall's kleinzoon Polansky(v.Kostolany) wordt op woensdagavond geeerd als de winnaar van de NHS/KWPN-hengstencompetitie om de Divoza bokaal in de klasse L.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 20:46

Kreeg vandaag nog SACHSEN PFERDE binnen en daarin natuurlijk ook een artikel over Donnerhall.

Oldenburg trauert um seinen Jahrhunderthengst.

Vader van o.ao 77 gekeurde hengsten
462 Hoofdstamboekmeries, daarvan alleen al 84 Staatspremiestuten
309 Turnierpferde

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 20:58

Hahahaha..............Kayla, zie je Usericon? Haha! Miauw, Miauw, wat een Grand Prix poes! Haha!
Grapje, ik weet dat je eerst Donnerhall als Usericon had!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 00:25

Hahaha, ik keek ook al naar dat poesje van haar haha. Maar idd erg zonde dat hij overleden is, al heeft hij prachtige zonen nagelaten en is hij redelijk oud geworden.

aniek

Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 09:59

jeetje wat jammer van zo'n goed sportpaard!
gelukkig zijn er veel nakomelingen.
kunnen ze daar ook nog mee verder fokken Party!!
echt super jammer Verdrietig

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 21:52

Ja erg zonde van zo'n paard, ik heb eens 1 donnerhall afstammeling gereden en dat was zo'n geweldig paard. Ik wist het nieuws al een tijdje van mijn opa, die 2 donnerhall afstammelingen heeft staan. Het geluk voor mijn opa was, was dat hij 1 van de 2 wilde verkopen, maar een week voor het overlijden van Donnerhall ging de koop niet door. Achteraf is dit natuurlijk wel gunstig, de waarde van het paard is ontzettend omhoog gegaan. Desondanks blijf ik het zeer treurig vinden.

aniek

Berichten: 157
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 22:10

het is idd wel gunstig voor je opa dat die koop niet doorgegaan is!
je kan hem nu voor meer geld kwijt! Party!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 22:02

a