Wie aan China denkt, denkt niet direct aan paarden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:39

Hier hoeven we niet blij mee te zijn. Ik ben zelf in China geweest en als er 1 volk is wat zich dierenbeul mag noemen, dan zijn het de chinezen wel. Je mag misschien niet iedereen over 1 kam scheren, maar zo denk ik er over na mijn bezoek.



Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:48

Ik ben er dus op vakantie geweest en heb zeer vervelende dingen gezien en meegemaakt wat niks met ouderwets zijn te maken heeft. Het had te maken met sarcasme. Als je in een "pretpark" komt waar je tegen betaling op levende kippen en eenden mag schieten met pijl en boog, van een afstand zodat zelfs een blinde niet kan missen, dan is je dag wel verpest. De arme dieren zaten ook nog vastgebonden zodat ze niet wegkonden. Nieuwe dieren zaten al te wachten om slachtoffer te worden van deze praktijken, in de brandende zon van 40 graden celcius, zonder ook maar een drup water.
Ik weet niet of je al eens op de markt in Guangzhou geweest bent. Vast niet.... Je wilt het ook niet weten. Mijn schoonzus heeft er 8 jaar gewoond en gaat waarschijnlijk ooit weer terugverhuizen. Dan hoor je insideverhalen waar je niet van slaapt.
Verder wil ik dit snel vergeten.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 06:40

Op zich ben ik het niet oneens met wat je schrijft, maar je moet er geweest zijn om te begrijpen wat ik bedoel. Dus oordeel niet zo snel over hoe lang of hoe kort mijn neus is zou ik zeggen. Scheve mond

Verder is China de snelst groeiende economie ter wereld, maar op het gebied van dierenwelzijn kunnen ze nog veel leren.

Dat er mensen zijn die hun paard 23 uur per dag hebben binnen staan, is inderdaad ook niet goed maar gelukkig hoef ik me in dat geval niet aangesproken te voelen en in mijn omgeving komt dit weinig voor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evi84, heidy_wilco, Janyne, Laurahh, NikkiB1991, November108, Sabrinatomic, vicky, Whizz en 35 bezoekers