VLD wil blokstaarten Trekpaarden mogelijk maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

VLD wil blokstaarten Trekpaarden mogelijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 18:09

http://www.vld.be/desktopmodules/announ ... ageindex=0
VLD (belgie)

Sinds oktober 2001 is het blokstaarten van Belgische Trekpaarden en het verhandelen van paarden met blokstaart bij wet verboden. Ook de toelating tot deelname op tentoonstellingen, keuringen en wedstrijden van deze paarden wordt door dit verbod onmogelijk. In Frankrijk daarentegen is de ingreep nog steeds toegelaten, terwijl in Nederland de paarden zonder problemen kunnen deelnemen aan prijskampen.
VLD-Volksvertegenwoordiger Guido De Padt wil aan deze absurde wet een einde maken.

Niet de staart maar wel het schudden met het hoofd, hals en manen en het opwekken van huidtrillingen zijn de wapens bij uitstek van het Belgisch Trekpaard tegen aanvallen van insecten. Bij paarden die niet geblokstaart worden stelt men hygiënische problemen vast.

Met zijn wetsvoorstel wil Volksvertegenwoordiger De Padt er alles aan doen om het Belgisch Trekpaard mét blokstaart in al zijn glorie te herstellen.


Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 22:53

Ik heb sinds kort mijn belg (met staart) op een andere pensionstal staan in een dorp verderop. In dit dorp staan een aantal belgen. Vandaag kwam ik langs een weiland waar 1 jaarling-belg stond zónder staart!! Boos! GRRR! Vraag me af of die mensen het eigenlijk wel weten dat het niet meer mag. Maar goed, het zag er niet uit!! Schijnheilig

Wat de zwaarte van de staart betreft: mijn belg kan haar staart ook niet zo goed optillen (zou dat mss door het couperen kunnen komen Verward ) zodat ze altijd tegen de staart aanplast/-poept. Maar om daarvoor nou te blokstaarten... gewoon regelmatig staartje wassen en het resultaat: een schone volle mooie staart waar een ander paard jaloers op mag zijn Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _San87_, agesus, Annash, Anoukjuuuhh, charrr91, ChristaMoor, Emoreoa, Eve_16, Gerdjee, GGFJ, GrapeshotBot, KleinBoefje, Knollboll, lanouska, lina1998, lukka63, Mariett, rocky_1995, shirleyp, Sjokki, unofficial79 en 97 bezoekers