Sleepklus voor boom van een paard

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:33

ik heb ook een boomsleperd, tenminste nog iets dat ie goed kan, want onder het zadel is het zwaar nix met meneer!
In de herfst gaan ze hier bomen kappen in een drassig gebied, ik heb Morrie en mezelf al aangemeld om ze eruit te slepen, met mij zijn er nog 2 aanmeldingen en dat in een klein dorpje!



Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:45

ik heb jarenlang gegroomd bij een Belgische koetsier, die had het over hotten en errum (plaatselijk dialect).......ezelsbruggetje: errum is rechts, maar verwarrend was het wel in het begin....

Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:59

Morrie kan ook dressurmatig een parcours boomslepen, dan kan je een blinde voerman ernaast zetten, je hoeft niets te doen: hij kijkt zelf, schat in hoe lang de boom is, hoe wijd de bochten moeten en er gaat geen balletje van de pionnen af hoor en dat voor een ongelooflijk lompe knol OK dan!

Bij Morrie moet je de commando's in het Duits geven, hij is in Oostenrijk beleerd, wel handig dat links en rechts hetzelfde zijn Schijnheilig

Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:25

In Oostenrijk en Duitsland slepen ze gewoon professioneel bomen.
In hun vrije tijd doen ze dan ook nog eens competitie, dressuurmatig slepen, dus daar is het ook een vrij normale hobby.

Waar ik zit, zit echter maar 1 meneer die ook boomsleept (30 km verderop) met Belsen en verder doet niemand het.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amado, Besje, ellen05, HopeMyDay, kiki1976, lennie, MairiMacBran, Sanniejtjuh, spookyskippy, StalNollie, Telpeva en 24 bezoekers