Paardensport niet uitsluitend voor rijke stinkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
redactie
Berichten: 18
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Twente/Brabant

Paardensport niet uitsluitend voor rijke stinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 22:55


Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:17

Ja, vind ik ook! Misschien zouden daardoor nog meer mensen paard kunnen rijden. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, toch>

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:20

Financiel steun aan/door wie Verward !!

Sorry, maar als ik het niet kan betalen, kan ik die sport gewoon niet beoefenen Scheve mond ...

Dat zou hetzelfde zijn, als ik graag een Ferrari wil hebben, maar me alleen een Renault Twingo kan permiteren (niks tegen een Twingo hoor, ik vind het een super leuke auto Lachen !)

Of begrijp ik het bericht nu helemaal verkeerd Verward !!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:22

Ik kan nou niet zeggen dat het voor een modaal inkomen is hoor! Er blijft weinig over voor andere dingen, maar als je een paard niet kunt betalen, moet je het gewoon niet doen.
En zoals met zoveel dingen kun je het zo duur maken als je zelf wilt (uitgaande van een minimum dan) . Van luxe pensionsstal tot weilandje bij een boer.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:46

als ik het bericht goed gelezen heb begrijp ik eruit dat het gaat om paardensport in het algemeen dus van de lessen op een manege tot een eigen paard. Voor de mensen die de manegelessen al haast niet op kunnen brengen is dit natuurlijk een uitkomst, maar wat betreft de paardenhouders het is idd net hoe duur je het zelf maakt, en als je het al niet breed hebt dan kun je er beter niet aan beginnen of zie ik dat verkeerd

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:55

Prima!! Kom maar op met die sponsering!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:58

Idd Suzanne Haha!

Waar moet je zijn voor je aan te melden Lachen

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:39

Ik wil ook wel die sponsering Schijnheilig

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 15:46

ik zou ook wel wat sponsoring kunnen gebruiken hoor, heb eigenlijk nieuwe teugels nodig dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 16:12

Waar kan ik die subsidie aanvragen??

Het zal wel iets te maken hebben met kansarme kinders die ook graag willen paardrijden, niks op tegen hoor. Maar als het dan talentjes blijken te zijn, worden ze dan automatisch overgenomen door het rabobank talentenplan??

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 17:41

Mmm, ik vind het ook niet verkeerd hoor om mensen die het talent en het doorzettingsvermogen hebben te sponsoren met een paard enz. Onze dochter heeft best wel wat talent, en wil ook heel graag, helaas kunnen wij ons geen paard of pony veroorloven. Dus zou ik er dan wel graag gebruik van maken. Dan kan ze verder zoals ze graag wil. Nu heeft ze een verzorgpony waar ze ervaring mee opdoet, maar waar ze geen wedstrijden mee kan rijden. Die pony is veel te sterk, en neemt in een proef een loopje met je.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:12

ja maar het gaat om de mensen die paardrijden niet kunnen betalen, niet om mensen die een eigen paard willen maar niet kunnen betalen denk ik...

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:22

Hmmz..vind nie echt ergens op slaan, mensen die het kunnen betalen kunnen een paard nemen, mensen die dat niet kunnen moeten dat ook gewoon niet doen, want wat als die sponsering ophoud en het paard word ziek? Nee, als je het niet kunt betalen ga dan maar gewoon lekker bij een manege of een verzorgpony rijden ofso. Oehw en dit gaat lullig klinken maar ik vind dat je dan beter mensen met centen kunt sponseren door middel van lessen (van anky, tineke ofsow) die mensen hebben toch al een goed paard meestal, en ik denk dat dat gewoon beter werk. Mensen die niet zo veel geld hebben kunnen meestal ook niet zo'n duur sportpaard betalen..

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:31

Sterre schreef:
Financiel steun aan/door wie Verward !!

Sorry, maar als ik het niet kan betalen, kan ik die sport gewoon niet beoefenen Scheve mond ...

Dat zou hetzelfde zijn, als ik graag een Ferrari wil hebben, maar me alleen een Renault Twingo kan permiteren (niks tegen een Twingo hoor, ik vind het een super leuke auto Lachen !)

Of begrijp ik het bericht nu helemaal verkeerd Verward !!




Mijn vader werkt er hard voor elke maand dat wij een paard kunnen betalen, en dan zouden die "arme" mensen ineens subsidie krijgen?
Nee, dat vind ik nou echt niks...

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:43

Nou, in dit geval wil ik graag het volgende:

- een jeep
- een trailer
- een rijbewijs E achter B
- een nieuwe wedstrijdoutfit
- en een aanvulling van mijn inkomen, want door fanatiek wedstrijden te gaan rijden, kan ik natuurlijk geen 40 uur per week meer werken (Toch?)

Knipoog

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:44

Setjes zijn ook absoluut een must dus misschien kunnen ze die ook nog ff subsidie-eren?

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:45

doe mij dan een tweede zadel (2000 eurotjes maar...) Tong uitsteken
ik een bepaald % van de stalling

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:47

Ohja, dat dressuur ben ik ondertussen wel zat.
Ik wil ook een nieuw springtenue voor mij en m'n paardje
En les van een of andere bekende springruiter
Jaja, en dat gaat de overheid zeker allemaal betalen...Misselijk

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:48

ik wil graag cutting gaan rijden, een gesubsidieerde koe lijkt me wel leuk Tong uitsteken

Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:12

Ik neem aan dat wat ze bedoelen net zoiets is als subsidiering van bijv amateur-voetbalclubs en de scouting. De instelling krijgt dan subsidie, zodat de mensen die die sport of hobby willen beoefenen, minder hoeven te betalen. In het geval van paardrijden zouden dan maneges gesubsidieerd worden, lijkt mij. Subsidie omdat je graag een eigen paard wilt lijkt me ook overdreven, maar waarom zou de voetbalclub wel subsidie verdienen en de manege niet?

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:18

Vind ik ook nergens op slaan, want welke manege moet je het dan geven,en waarom de andere niet, enz enz

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:59

dan moet je ze dus allemaal geven...bijv in verhouding met het aantal paarden/ponys/klanten

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:09

Ik snap het bericht ook niet helemaal. maar goed. Een sponser is nooit weg. Ik heb nog wel een verlanglijstje.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:29

Lize schreef:
Ik neem aan dat wat ze bedoelen net zoiets is als subsidiering van bijv amateur-voetbalclubs en de scouting. De instelling krijgt dan subsidie, zodat de mensen die die sport of hobby willen beoefenen, minder hoeven te betalen. In het geval van paardrijden zouden dan maneges gesubsidieerd worden, lijkt mij. Subsidie omdat je graag een eigen paard wilt lijkt me ook overdreven, maar waarom zou de voetbalclub wel subsidie verdienen en de manege niet?


In dit antwoord kan ik me helemaal vinden. Toch jammer dat er meteen allemaal flauwe grappen worden gemaakt over sponsoring van eigen paarden. Aan de andere kant ontvangen instellingen als de scouting tegenwoordig ook niet of nauwelijks meer subsidie. Het wordt allemaal minder en ik denk dat de paardensport dan ook niet zo snel gesubsidieerd zal worden.

Hebben jullie trouwens ook de moeite genomen om de rest van het bericht te lezen (te vinden onder de link in de eerste post)? Want het is natuurlijk wel heel makkelijk conclusies trekken op basis van zo'n kort stukje tekst.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:44

SuusJa schreef:
als je het niet kunt betalen ga dan maar gewoon lekker bij een manege of een verzorgpony rijden ofso.


maar de maneges worden ook als maar duurder, ik hoorde laatst iemand die betaald 150.- Euro voor tien lessen, sommige mensen kunnen dit echt niet steeds betalen, denk ook aan de kleding die gekocht moet worden.
dus ik denk dat deze 'subsidie'daarom zeker geen slecht idee is, het moet wel leuk blijven vind ik, en om de topsporters te gaan subsidieeren lijkt me ook niet echt nodig die kunnen het zichzelf toch wel veroorloven.
Laatst bijgewerkt door o0Steffie0o op 13-03-04 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt