Ziekte bij politiepaarden in Amsterdam.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Ziekte bij politiepaarden in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 16:31

http://www.tiscali.nl/content/article/nopme/566185.htm
Tiscali

UTRECHT - 09/03/04 - Een onbekend virus heeft de paarden van de Amsterdamse politie volledig lamgelegd. Eén paard is inmiddels overleden aan de gevolgen van de mysterieuze ziekte. Dat meldt de Amsterdamse politie dinsdag.

Veel politiepaarden van de ruiterij zijn sinds een week te ziek om te werken. Het politiekorps heeft experts ingeschakeld om te onderzoeken welke ziekte de dieren geveld heeft. Voorzorgsmaatregelen moeten voorkomen dat de ziekteverwekker zich verder verspreid.

De politieruiters vervullen hun taak ondertussen te voet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:07

Jeetje. hoe kan zoiets nou gebeuren? Scheve mond

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:12

Ik zag het al op tv vanmiddag. Heel erg! Ik hoop dat de andere paarden er wel boven op komen, en dat de ziekte zich niet uitbreid.

Er is nog een topic hier over:
[PP] nieuwe paardeziekte

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:18

he hoi,
jeeetje heb ik helemaal nog niets over gehoord, vaag ik hoop dat ze snel weten wat het is en wat er aan te doen!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:37

Oh jee, wat erg! Scheve mond

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:45

is dit niet de ziekte die laatst (tijdje terug) in belgie was?

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:50

maar hoe kan het dan dat alleen die politiepaardenhet hebben lijkt me eerder iemand die loopt te rotzooien..

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:53

MelodyT schreef:
maar hoe kan het dan dat alleen die politiepaardenhet hebben lijkt me eerder iemand die loopt te rotzooien..

Omdat het met politiepaarden landenlijk bekend word gemaakt, ik denk als dit op een stal gebeurt je het niet zo gauw op het nieuws zal horen

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:55

maar dan zouden andere gevallen nu ook wel bekend moeten zijn lijkt mij als het eenmaal op het nieuws is...

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:11

Gulpje schreef:
Ik heb net met de Politie Amsterdam gebeld. De agent kon me niet meer vertellen dan dat het om een virus ging, en dat ze niet konden zeggen om welk virus, want dat werd nog onderzocht. Hij gaf iig al aan dat ze er allemaal helemaal kapot van waren, en hun 'bereden' collega's zo goed als het ging steunden... Verdrietig

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:24

Een tijd terug waren er paarden op een bedrijf die allemaal ziek werden.Dit bleek te komen door hooi of kuilgras dat niet goed was.Ook toen wisten ze niet wat het was.Toen bleek dat het door het voer kwam knapten de paarden snel weer op.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:28

Lees dit nu pas, maar ik heb dus (bij ons op de manege) gehoord dat het om rhino ging Verward We hebben mensen op stal staan die zelf bij de politie in A'dam zitten, bij de hondenbrigade en die zitten bij de ruiterij (hebben er ook veel contacten). Daar had ik dus van begrepen dat het om rhino ging en dat er inmiddels 2 paarden overleden waren Verdrietig . Word nu iig wel heel benieuwd wat het nu echt is. Bij ons zijn in elk geval alvast uit voorzorg strenge maatregelen genomen.

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:37

Hallo,
Mijn vriendin werkt er, en het is volgens haar rhino. Op het moment zijn er al 3 paarden overleden en minstens tien staan er in quarantaine, ernstig ziek.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 00:24

ohw.. hoe kan zoiets nou he.. ik moet meteen aan een paardje denken dat eerst bij ons op stal stond, maar is verkocht naar de politie.... arme beestjes

maar als het rhino zou zijn.. lijkt het mij dat een arts dat wel zou herkennen, laat staan die experts die ze erop losgelaten hebben..

ja ik weet t niet hoor, maar dat lijkt mij wel, of niet? Scheve mond

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 01:04

hey wat vreemd... nou, laten we niet hopen dat het rhino is, ik weet niet presies WAT het is, maar ik weet wel dat het niet goed is :S heeft iemand er toevallig wat meer info over?
Nou, ik hoop dat men er zo snel mogelijk achter komt wat het nou is.....

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:02

ik zag het op tv.
Ik dacht ook gelijk aan rhino, hopelijk is het niet zo

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:26

Vreselijk voor de agenten en paarden daar..

Hoe besmettelijk is Rhino?
Ik kan de politiemanege vanaf Fleurs stal zien.. Scheve mond

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:43

Rhino is helaas behoorlijk besmettelijk. Vooral bv de neusuitvloeing. Het slaat op de slijmvliezen, dus ook het hart en de hersenen, hoge koorts enzo.

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:03

Jeeminee wat erg, ik hoop maar niet dat het over kan waaien zoals bij die vogelpest. Nou iedereen zijn paard maar goed in de gaten houden, sneu voor de paarden die hieraan zijn overleden of die het hebben, sterkte aan de baasjes...

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:18

Sandra.k schreef:
Lees dit nu pas, maar ik heb dus (bij ons op de manege) gehoord dat het om rhino ging Verward We hebben mensen op stal staan die zelf bij de politie in A'dam zitten, bij de hondenbrigade en die zitten bij de ruiterij (hebben er ook veel contacten). Daar had ik dus van begrepen dat het om rhino ging en dat er inmiddels 2 paarden overleden waren Verdrietig . Word nu iig wel heel benieuwd wat het nu echt is. Bij ons zijn in elk geval alvast uit voorzorg strenge maatregelen genomen.


Nou ik heb de DA gebeld en er is helemaal niets over bekend in onze omgeving (NH) dat het rhino is en er geldt ook geen vervoersverbod !
Ik vind het altijd moeilijk hoor dit soort dingen omdat het nu de politie betreft moet het uitgebreid in de media maar als het paard van Pietje Puk dood gaat hoor je er niemand over.....

Ik wil ook absoluut het risico niet nemen maar goed we wachten het maar af...
Laatst bijgewerkt door MissStynk op 10-03-04 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:20

Ach gut wat naar allemaal, ik heb zelf ook nog 1 jaar stage gelopen bij bereden politie a'dam, 3 jaar geleden....
wat ik alleen niet snap, is dat ze bij de politie ontzettend preventief te werk gaan altijd en ik weet dat je tegen rhino kan enten... het helpt alleen als je ook meteeen de hele stal ent, ik ben benieuwd hoe dat dan zit Verward

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:22

yesta schreef:
Ach gut wat naar allemaal, ik heb zelf ook nog 1 jaar stage gelopen bij bereden politie a'dam, 3 jaar geleden....
wat ik alleen niet snap, is dat ze bij de politie ontzettend preventief te werk gaan altijd en ik weet dat je tegen rhino kan enten... het helpt alleen als je ook meteeen de hele stal ent, ik ben benieuwd hoe dat dan zit Verward


je kan wel tegen rhino enten maar je hebt zoveel varianten... net als gewone mensen griep, ik krijg zelf ook de griepprik maar dat neemt niet weg dat ik wel eens iets kan krijgen...

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:26

Bij rhino komt er ook geen vervoersverbod hoor. Zou alleen zorgen dat er niemand die daar op stal komt bij jou of je paard in de buurt komt.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:44

Das toch gewoon verschrikkelijk, hopelijk komen de andere paarden er snel weer bovenop

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:26

Een vervoersverbod komt er alleen bij ziektes als MKZ, varkenspest etc. Niet bij rhino. En of het nou rhino is of iets anders/nieuws: je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
Amsterdam ligt toch ook echt in N-H, weliswaar niet op waai-afstand van ons maar toch...dichtbij genoeg: wedstrijden, trainingen en wat dan ook op andere plekken (waar dus ook mensen van weetikveelwaar komen) zijn nu extra risico