Buurtbewoners 'kidnappen' ernstig zieke pony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Buurtbewoners 'kidnappen' ernstig zieke pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 12:33

http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.html ... %2C00.html
Noord Hollands dagblad

Afbeelding

haringhuizen-Over één ding zijn zowel de eigenaars als de 'kidnappers' van een jonge shetlandpony het eens: het dier is ernstig ziek. Volgens de eerste partij moet dat overgaan door het dier in de weide te laten grazen, volgens de andere zijde zou dat juist onherroepelijk de dood betekenen. Beide partijen hebben aangifte gedaan. De politie gaat bemiddelen.



Lees verder op site.

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:47

wat erg zeg! Wat heeft ie?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:49

DAt wordt een zaak tussen de 2 dierenartsen onderling. Mogelijk dat die dierenarts van die eigenaars niet de juiste diagnose heeft gesteld en het dier eerder ook met antibiotica had moeten behandelen.

En feit is dat die mensen het dier onthouden hebben van warmte en beschutting, dat pleit niet voor ze.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:00

ahhh... wat zielig Verdrietig
ik krijg er kippenvel van als ik die foto zie..
hoe kunnen mensen nou denken dat een dier zo beter word Scheve mond
sorry amar daar kan je met je gedachten toch niet bij
alsof het lekker is een ziek paar din de sneeuw en hagel weg te laten rotten.. en dan nog zeggen dan word ie vanzelf beter Verdrietig Scheve mond

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:10

Echt zielig!!
Ik weet niet met welke partij ik het eens ben, maar het kan stukken beter!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:12

wat erg..
Ikvind dat die mensen die de pony meegenomen hebben juist gehandelt hebben inpreciepe hadden ze beter de dierenbeschreming kunnen bellen zo hadden hun geen schuld van diefstal en hadden ze de pony over kunnen kopen van de dierenbescherming of iets in die richting maar tog echt over duidelijk zielig Boos!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:20

Mensen die een dier zodanig verwaarlozen zijn geen dier waard! Het lijkt mij zo op de foto te zien dat het shetje zwaar ondervoed is. Zo'n beestje heeft zo geen weerstand en dus zou weidegang een slechte keuze zijn. Hopelijk neemt men de juiste beslissing en zijn de eigenaren niet zo egoistisch dit te dwarsbomen. Zij hebben al genoeg ellende veroorzaakt!
Niettemin het zou mogelijk alszijnde diefstal gezien kunnen worden, mogelijk dat het shetje in beslag genomen wordt en zodoende toch beter af is.

Silvia_
Berichten: 156
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:26

Idd zielig, maar wat is in de wei grazen dan echt slecht voor hem?
Hoop dat hij het overleefd

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:27

Sabeau schreef:
Idd zielig, maar wat is in de wei grazen dan echt slecht voor hem?
Hoop dat hij het overleefd


Nou als ik hier de weilanden zie, staat er niet veel gras meer op..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:32

Sabeau schreef:
Idd zielig, maar wat is in de wei grazen dan echt slecht voor hem?
Hoop dat hij het overleefd

hij kon niet eten, dus waarom zou hij dan wel kunnen grazen? vind het erg dom van dat volk.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:37

Dat het al zo ver heeft moeten komen voor die pony, vreselijk.
En idd ze hadden beter de dierenbescherming kunnen inlichten voordat ze de pony zelf meenamen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:38

Denk dat ik hetzelfde had gedaan, paardje meegenomen. Maar aan de andere kant zoals de eigenaar zei, zo zijn de andere paardjes ook beter geworden. Plaats dan je pony niet het zicht van ander mensen!! En als je dan toch handelt in paarden, nou dan ben je toch blij dat iemand je zieke pony wilt kopen, dan ben jij er vanaf. Scheve mond Maar toch, zonder de familie was de pony denk ik al gestorven van kou en honger. Wat heb je toch vreemde mensen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:43

Vanes schreef:
En idd ze hadden beter de dierenbescherming kunnen inlichten voordat ze de pony zelf meenamen.

De dierenbescherming?! laat me niet lachen! Voordat die een keer actie onderneemt..... dan had dit beestje al dood geweest waarschijnlijk.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 13:58

dierenbescherming, zo word het genoemt ja. Maar als je al die verhalen hoort van andere mensen, dan is moet er eerst zeer veel gebelt worden, paardje al 3 keer dood zijn, misschien dat het verschilt per gemeente. Maar ze zijn zeer traag. Helaas.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:02

Tsja het is jammer dat de meeste mensen nog zo makkelijk alleen op de da afgaan.
Met een second opinion of iets meer eigen inzicht had het waarschijnlijk helemaal niet zo ver hoeven te komen....


Maar afwachten of dit beestje het gaat redden.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:04

Zo heb ik eens de db gebeld over een verwaarloosd hondje,moest hem eerst maar zelf in huis nemen dan konden ze hem op komen halen Verward
Nee hoor,dit is precies de goede actie.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:08

In het krantenartikel staat dat er bij de eigenaar van deze pony al een andere pony is doodgegaan en dat de andere pony's ook ziek waren geweest. De eigenaar wenste deze pony niet aan de "kidnapper" te verkopen zodat deze het diertje kon helpen. De eigenaar had zijn DA er al bij gehad, en deze had gezegd dat de pony gras moest eten. Eigenaar beaamde dat de pony idd waarschijnlijk dood zou gaan. De pony had de mond kapot zodat hij/zij niet kón eten! Ach ja, het is ook zó moeilijk om in te schatten wanneer een beestje ziek is! Boos! Stoom uit je oren

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:10

Ik ben erg voorzichtig met conclusies maken.Voor het zelfde geld is dit het eerste paard van deze mensen en hebben ze echt geen idee wat er mee moet gebeuren!Als de DA dan zegt dat hij in t land beter wordt en je heb geen eigen ervarigen waardoor je dat niet denkt...waarom dan niet de DA vertrouwen?!Al moet ik eerlijk zeggen dat iedereen natuurlijk kan zien dat dit beesie er niet uit ziet !!Verder is t erg stom geweest om dat paard mee te nemen want dat mag gewoon niet.En of je er iets mee opschiet?!Ik denk dat je eerder met die mensen kunt praten ofzo.....diefstal is geen oplossing lijkt me

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:10

WAT belachelijk zeg!!!. De eerste de beste die aan mijn paard komt omdat die vind dat hij er beter voor kan zorgen dan ik........ nou die krijgt nog wat te stellen met me..........

wat een mafketels zeg.........

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:12

lees nu het stuk van bravura...ik heb nix gezegd

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:15

Ach als ik die foto zie Verdrietig
Gijsenkim ik ben het met je eens!

Mijn pony krijgt ook geen wei vol met vers gras. En dan hoor je mensen ook al ach kijk nou joh! Maar wat moet ik dan, haar dood laten eten omdat ze hoefbevangen wordt? I don't think so!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:31

Erg sneu dit. Kan alleen maar hopen dat het beessie er bovenop komt en mensen wat meer verstand krijgen...

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:33

Gijsenkim, jij laat jouw paarden er zó toch niet bij staan? Het betreft hier nog wel een paardenhandelaar! Die moet toch beter weten? Zien of willen jullie nu echt niet zien hoe slecht het beestje er aan toe is? Ik keur absoluut niet goed dat men het shetje zomaar wegneemt, maar ook niet zoals hier met een dier is omgegaan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:37

Als het dier ziek is en de va zegt dat hij op het land moet blijven staan....... who the F is madam dan om het dier weg te halen. Ze had een klacht in moeten dienen bij de AID of de LID en thats it. Er zien er wel meer paarden vreselijk uit. maar dat hoeft niet te betekenen dat ze mishandeld worden......... en idd was de handelaar misschien iets makkelijk....... maar bedenk wel dat hij altijd meer geld krijgt voor een levend paard dan voor een dooie

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:39

Idd Gijsenkim, ben het met je eens. Hopelijk gaat het het beestje straks weer wat beter.