Paard overlijdt bij Metworstrennen in Boxmeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:22

Zoiets is sneu, maar als dit eens in de 264 jaar gebeurd vind ik niet dat ze zoiets meteen moeten gaan verbieden.
Kijk eens hoeveel paarden er doodgaan bij de militairy/cross , dat is ook nog steeds niet verboden, vind ik toch iets dieronvriendelijker dan 1 keer per jaar een race van 700 meter... waarbij dan toevallig 1 keer een paard doodgaat aan een hartstilstand, beestje had het 2 uur later toen ie weer in de wei stond ook kunnen krijgen en dan had er niemand over de race gezeurd....


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:30

Dat soort tradities moet je houden vind ik, als je hoort dat er van te voren getraind en gekeurd wordt is het volgens mij niet zo erg met de schadelijkheid.
Je kan niet zo maar zeggen dat die race de reden was van de harstilstand, daar geloof ik niet zo in...

Ik vind zoiets sfeer hebben, traditie, dat ze dat nou bij ons niet hebben ....

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:57

KeeK schreef:
Wie wilt er nou ook echt een metworst en een VARKENSKOP winnen??? Verward Triest van het paard...


Traditie .... niet overal heb je status als je een BMW wint, soms gaat het gelukkig nog eens om de lol en om de grap, de prijs is bijzaak en hoort gewoon bij het verhaal...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:08

Cassidy schreef:
Iedereen die dit zielig vind: hoe zouden jullie reageren als tijdens een buitenrit een paard dood onder iemand in elkaar zakt? Wordt daar gekeken naar kundigheid van ruiter? Natuurlijk hoor je her en der geroezemoes, maar niemand haalt het in zijn hoofd om dat meteen maar buitenritten te verbieden. Paarden kunnen nu eenmaal sterven aan een hartstilstand. Punt. Dat kan gebeuren in de wei of in de stapmolen (Cocktail of Idool). Punt. Gebeurt op stal en ook als er kleine kinderen in een manegeles op rijden. Punt. Dus een paard dat tijdens een wedstrijd een hartstilstand krijgt en daar ter plekke aan overlijdt is natuurlijk meteen een teken van paardemishandeling. Punt. Schaft acuut alle wedstrijden en paardekoersen af, want het is allemaal dierenmishandeling en de paarden en mensen die daaraan meedoen weten ook niet waar ze mee bezig zijn. En dan het summum van domheid om de prijs van de race de uitslag te doen geven of een evenement serieus genomen moet worden of niet, doet mij het bloed in de aderen stollen. Over en sluiten maar. Niets meer aan toe te voegen! Boos!


Amen, helemaal mee eens, ik heb dezelfde mening, jij verwoordt het alleen ff wat beter Knipoog
Maar ik geloof dat het bloed in je aderen behoort te koken als je zo in je punsten staat, i.p.v stollen Knipoog Tong uitsteken

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:02

Mensen, niet meer gaan rijden, longeren,mennen, losgooien etc, je paard kan een hartstilstand/longbloeding whatever krijgen, gaat ie misschien wel dood van.
Is voor je eigen vermaak dus moet afgeschaft worden...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:52

Sammm"]
[quote="SANEX"][quote="KeeK schreef:
Wie wilt er nou ook echt een metworst en een VARKENSKOP winnen??? Verward Triest van het paard...


Traditie .... niet overal heb je status als je een BMW wint, soms gaat het gelukkig nog eens om de lol en om de grap, de prijs is bijzaak en hoort gewoon bij het verhaal...
[/quote]
Ja, maar een VARKENSKOP?! Triest, zeer zeer triest...
[/quote]


Het gaat blijkbaar niet eens om de varkenskop, dat is bijzaak.
Maar dan nog, Bij de slager liggen die dingen openlijk in de vitrine, soms een appeltje in de bek... dat mag wel... zoals al gezegd werd, Bij e MAc zitten we heerlijk te smullen... komt ook ergens vandaan alleen je ziet niet meer wat het geweest is, maar kan hetzelfde varken zijn geweest..

Dat is dan weer geen probleem, maar als je kan zien dat het een varken is geweest, dan is het wel erg ? Dat snap ik dus nooit he.
Ik vind zoiets wel weer komisch, het hoort er gewoon bij, datzelfde varken had ook op je bord kunnen liggen ...


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Anna_Amy, leanneXXnona, Melzazu, pretparkpony, SemrushBot, Yavanna en 112 bezoekers