paard verdronken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

paard verdronken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 00:10

Ik weet niet of het hier al staat, maar ik zag gisteren op het nieuws (weet niet meer welke) iets over een paard dat was verdronken......in Houten.....2 mensen gingen geloof ik een ritje maken met de kar. Alleen door iets raakte het paard in paniek en rende hij/zij het water in. Het paard kon zijn hoofd niet boven water houden, hij/zij zat nog vast aan de kar. Op het nieuws zag je ook dat het paard uit het water werd gehaald. Dat zag er echt heel zielig uit...... helemaal slap Nooit gedacht dat zoiets zou gebeuren zo dichtbij. Het zou je paard maar zijn.......Voor het geval dat de eigenaar hier ook op bokt zit (je weet maar nooit) heel veel sterkte en gecondoleerd!

Kuzz Jen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:14

Vraag op het examen van het koetsiersbewijs: wat is het meest belangrijke ding dat je als koetsier altijd bij je moet hebben?

Antwoord: een zakmes.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:28

Ik heb het ook gehoord, zeer triest.
Zo zie je maar weer... dieren blijven onvoorspelbaar.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:35

Cassidy schreef:
Vraag op het examen van het koetsiersbewijs: wat is het meest belangrijke ding dat je als koetsier altijd bij je moet hebben?

Antwoord: een zakmes.

Of de (veiligheids) riemen/sloten openmaken, ipv aan het hoofdstel gaan trekken

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 01:20

ik heb het bericht gister ook gelezen. Wat triest hoor, dat die man zijn paard nog zn hoofd boven water probeerde te houden, en haar dan toch los moet laten en voor zn ogen ziet verdrinken.....
Wat doe je dan nog met een mes, als je in diep water ligt en je paard wordt door het gewicht van het karretje naar beneden getrokken....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:56

Cassidy schreef:
Vraag op het examen van het koetsiersbewijs: wat is het meest belangrijke ding dat je als koetsier altijd bij je moet hebben?

Antwoord: een zakmes.

Beetje bijdehand... Heb je wel eens aangespannen gereden?
Moet je voorstellen dat jouw paard in de vaart dondert met een kar aan zijn lijf welke zinkt. Je hebt zijn hoofd vast, welke je niet kan loslaten wat dan sleurt de kar hem mee naar de bodem...
Hoe wil je dan in godsnaam de strengen doorsnijden? Tegen de tijd dat je de eerste doorhebt is je paard al verzopen en heb jij al een schedelbasisfractuur van het maaiende paard.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:29

ik had het ook gehoord...
mijn paarden staan 2 boerderijen verderop...
ken de man ook persoonlijk, zeer triest....
hij is vorig jaar ook een paard verloren (koliek) dat was een zoon van de merrie die nu verdronken is.... zeer triest allemaal...
de man geeft echt heel veel om zijn paarden en hij heeft het er ook erg moeilijk mee Ach gut

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:16

het lijkt me vreselijk om je eigen paard te zien verdrinken!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:32

Dat lijkt mij afschuwlijk, ik wil het ook nooit meemaken. Ik heb hier trouwens wel al een topic over gezien.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:20

Sjuimpje"]
[quote="Cassidy schreef:
Vraag op het examen van het koetsiersbewijs: wat is het meest belangrijke ding dat je als koetsier altijd bij je moet hebben?

Antwoord: een zakmes.

Beetje bijdehand... Heb je wel eens aangespannen gereden?
Moet je voorstellen dat jouw paard in de vaart dondert met een kar aan zijn lijf welke zinkt. Je hebt zijn hoofd vast, welke je niet kan loslaten wat dan sleurt de kar hem mee naar de bodem...
Hoe wil je dan in godsnaam de strengen doorsnijden? Tegen de tijd dat je de eerste doorhebt is je paard al verzopen en heb jij al een schedelbasisfractuur van het maaiende paard.
[/quote]
Helemaal mee eens, als jij zo in paniek bent (want dat ben je echt wel) dan denk je er niet over na dat je de strengen moet doorsnijden en die zie je niet eens, kans is dus groot dat je dat paard een snee bezorgt!

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:54

Beter een paard met een snee dan een dood paard.. er zijn mensen die echt nog wel de tegenwoordigheid van geest hebben om in actie te komen... heb t wel eens zien gebeuren.. en dat is gelukkig goed afgelopen... mede dankzij omstanders...

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:57

Ook in Alkmaar is eergisteren een paard dat voor de wagen stond verdronken.Het was een paard van het Clusiuscollege.Voorbijgangers hebben nog geprobeerd het paard los te snijden,maar dat is niet gelukt Scheve mond .

amandatjuh88
Berichten: 1318
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:58

Cassidy schreef:
Vraag op het examen van het koetsiersbewijs: wat is het meest belangrijke ding dat je als koetsier altijd bij je moet hebben?

Antwoord: een zakmes


als je paard in paniek is en jij houdt het hoofd boven water ken je moeilijk de stangen door snijden ( wat al moeilijk zou gaan..!! )
maar ik ken muis zelf ook en die meneer ook en die meneer is er helemaal kapot van iedereen trouwens..!! e
Waarom muis denk je dan op dat moment..
xx amanda