Paarden gedood door botsing met auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Paarden gedood door botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 12:35

www.nu.nl/news.jsp?n=270838&c=12
www.nu.nl

HEEMSKERK - Een aanrijding op de Hartweg in Heemskerk heeft dinsdagochtend het leven gekost aan twee paarden. De dieren waren samen met twee soortgenoten uit een weiland ontsnapt.

Een automobilist zag de paarden te laat en reed er twee aan. Een achteropkomende automobilist kon zijn voorligger ontwijken, maar reed vervolgens wel over een van de twee verongelukte dieren heen.

Beide bestuurders zijn met lichte verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. De twee paarden die ongedeerd bleven, zijn inmiddels terug in de wei.

Bron: ANP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 08:50

Jeetje, wat veel paarden die ontsnappen tegenwoordig! Scheve mond Hoe kan dat?

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 08:50

tjah gebeurd wel meer, tis nogaltijd erg. ligt mss aaneen wei die niet goed is afgemaakt

Yavanna

Berichten: 2635
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 09:06

Of, wat hier vroeger nogal eens gebeurde, de wei werd gewoon opengezet door "grapjassen" Boos! Maar het zou je maar gebeuren, zowel als paardeneigenaar als automobilist

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 09:16

Jeetje het eerste wat in me opkwam was ALWEER?? wat lees je dit toch vaak de laatste tijd, gewoon niet leuk meer, voor paard en eigenaar...

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 09:25

ja.. volgens mij ontsnappen paarden steeds vaker... hoe zou dat toch komen?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 09:46

ik denk niet dat de paarden van tegenwoordig minder goed omheind staan dan vroeger. Ik denk juist dat ze steeds beter goed omheind staan. Wel weet ik dat het aantal auto's buiten proporties is toegenomen. En hoe meer auto's, hoe meer kans op ongelukken.

ArbenLover

Berichten: 35
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:35

Ja, ik woon er vlakbij...
Zag de paarden vaak staan, echt heel erg dat ze zijn overreden.. Huilen
Het waren 4 shetlanders en in de krant stond er een hele zielige foto van in... Verdrietig
Groetjes van Lisanne

ArbenLover

Berichten: 35
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 10:52

Oja en trouwens die aanrijding was niet in Heemskerk, maar in Winkel.. Waar ik overigens ook woon.

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:30

Een van deze pony's, die is overleden loopt op ponyclub Winkel, bij mij in de les. Het meisje was laatst nog reserve regio kampioen met deze Shetlander geworden. Vreselijk dat ze dit moest meemaken. De andere was een new Forest pony van 3 jaar, deze was van haar zusje. De pony's die het overleeft hebben, waren een schimmel, c-pony, deze pony is bijna Z en de andere was ook een Shetlander.
Ik wens de meiden heel veel sterkte.
En ja, klopt dit is gisterochtend vroeg gebeurd op de Hartweg in Winkel. Dit was dus niet in Heemskerk.
De twee automobilisten zijn licht gewond naar het ziekenhuis vervoert.
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:36

zoals Wauweltje net vertelde klopt het:

Het waren geen 4 shetlanders,maar 2 shetlanders,een newforest en een Welshje.
Het is in Winkel gebeurd en niet in Heemskerk.
Ik ken de betrokkenen ook redelijk en het is gebeurd op een weg waar de auto's normaal ook nog veels te hard rijden.
Voor de rest zijn er geen woorden voor. De eigenaars van de pony's hebben alles zien gebeuren. Te erg voor woorden..

ook ik wens iedereen die er mee te maken had ontzettend veel sterkte Verdrietig

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:45

ik woon er ook vlakbij en een medewerkster bij ons heeft het ook gezien (nieuwe Niedorp) het is echt afschuwelijk het hek is door de harde wind waarschijnlijk open gewaaid.

Ik wens de eigenaren heel veel sterkte en uiteraard ook de bestuurder van de auto want in zo'n geval kan je vaak niet uitwijken (maar er wordt inderdaad veel te hard gereden op die weg maar ik weet natuurlijk niet of dat nu ook het geval was)

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:59

ik vind het egt zielig! het zal je maar gebeuren dat je een paard aan rijd, dat vergeet je echt nooit meer! en als baasje van pony's of paarden houd je heeeel veel van ze en dan ben je er opeens 2 kwijt... en dan zie je het nog gebeuren ook! in een woord:VERSCHRIKKELIJK!!!!

ik weet hoe het is om je lieveling kwijt te raken, mijn lievelingspony van de manege waar ik rijd had een ingeklapte long, alle pony's liepen los in de rijbaan, 's ochtends, en die shet was de leider van alle pony's en toen gingen ze rennen en toen viel Yankee (die shet) en andere pony's konden niet op tijd stoppen dus liepen ze over hem heen en toen had hij een ingeklapte long... toen hebben de stalhulpen hem op stal gezet en de dierenarts met spoed geroepen... en toen die kwam en wat aan die long wou doen toen sprong Yankee tegen de punt van de voerbak aan en viel dood neer... Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen toen issie weggebracht ergens heen... ik zag het pas 5 dagen later... er hing een brief op de staldeur... IK MIS HEM VRESELIJK...(dat was alweer 3 jaar geleden!!!! en nog mis ik hem en ik zal die lieve kleine eigenwijze zwarte shetlander noooooooooooooooooooooooooit maar dan ook noooooit vergeten!!!!!!!!!!:n:n:n:n:n)

maar om even terug te komen op dat ongeluk:...
IK DENK DAT DE EIGENAARS VAN DIE 2 AANGEREDEN PONY'S HUN PONY'S OOK HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL ERG ZULLEN MISSEN... MAAR WIJ HIER OP BOKT ZULLEN JULLIE STEUNEN HOOR!!! EN OOK ALLE MENSEN DIE ERBIJ BETROKKEN ZIJN WENS IK HÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉL VEEL STERKTE TOE!!!!

nouja, LIEFS en -XXX-JES van Ilse (pattyrex hier op bokt)

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:27

Tjee zeg, ik woon praktisch tegen Heemskerk aan en had hier niks over gehoord...
Wat vreselijk.

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:07

Het was ook niet in Heemskerk maar in Winkel. Verschrikkelijk zoiets. Veel sterkte voor de eigenaren de komende tijd.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:25

narretje schreef:
Het was ook niet in Heemskerk maar in Winkel.

Sorry?
Lees het bovenste artikel en de hoofdpagina eens na?
Ik denk dat je nu twee ongevallen-verhalen door elkaar haalt. Ze staan overigens allebei in dit topic ja.
Er begon ineens iemand over Winkel.
Maar het topic is gestart met Heemskerk.
En het is in beide gevallen natuurlijk verschrikkelijk.... Huilen

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:49

het staat fout in het bovenste artikel Kiara de Hartweg is in Winkel, maar dat maakt verder niet uit het blijft erg waar het ook gebeurd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:01

het was in Winkel. We kennen deze mensen en het is dus wel zeker hier gebeurd

en het is idd echt vreselijk

daantjeschot

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:38

jeetje he het zal jou maar overkomen echt niet leuk wat hebben die paarden ze ontsnappen allenmaal mijne staat gewoon lekker op land achter slot er grendel

Bonnieknol

Berichten: 207
Geregistreerd: 26-09-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:55

ik schrok ook erg van dit bericht, mijn pony is 6 weken geleden losgebroken tijdens longeren en op de 80 km weg door 5 autos aangereden... Gelukkig heeft ihj het overleefd en had hij aan alle 4 de benen huidscheuren en een kapotte spier. Hij is aan alle kanten gehecht en het geneest heel goed, alleen zijn achterbeenwond heeft tijd nodig maar verder gaat hij alweer naar buiten en heeft hij geen moment kreupel gelopen. Hij heeft heel erg geluk gehad, maar na dit ongeluk zijn er zoveel ongelukken gebeurd met paarden! # weken later zijn er op dezelfde weg 9 paarden losgebroken van de manege, 3 hebben het niet overleefd en de rest kwam er met enige verwondingen vanaf. en nu dit weer! Ik durf met mijn paard de weg haast niet meer op....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:46


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:04


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:57

gelukkig is de topic weer heropend Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:49


mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:02

Heel erg wat er gebeurt is Verdrietig