Pitbulls doden minipaardje van kankerpatiëntje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

whisperramse

Re: Pitbulls doden minipaardje van kankerpatiëntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:56

Die honden worden wellicht afgemaakt
(waar ik het overigens ook eens mee ben hoor!)
Ik ben helemaal holderdebolder van Pits en Staffs, maar helaas hoort een agressieve hond niet thuis in de samenleving, wat voor hond dat ook mag zijn.
Hopelijk vinden ze snel de andere hond zodat verder leed bespaart wordt...

Ik haat het hoe mensen hun dieren (on)opvoeden en er mee omgaan!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:22

hns schreef:
__Robijn__ schreef:
jeetje wat erg zeg Bloos!
echt vreselijk.. dat kindje ook. Dat zal wel helemaal gelukkig geweest zijn met dat diertje.. Die pokke honden ook :=

Met name dank aan de eerste reactie dat dit weer uitloopt tot een Pittbull discussie Slapen

Ik wordt hier toch zó ongelofelijk moe van. Steeds maar berichten over Pitbulls terwijl herdershonden meer slachtoffers maken. Maar NEE het zijn altijd weer die 'pokke honden'. Ja goed bij pitbulls moet je consequent zijn en sommige mensen schaffen zich zo een hond aan zonder enig benul van het opvoeden en omgaan met een hond. Dat je ongelukken krijgt lijkt mij dan wel duidelijk. Maar ik ken meer andere 'normale' rassen die feller zijn dan een pitbull. 'alle pitbulls afmaken' :s Ik heb een nare ervaring met een chiuaua, dus gelijk meteen alle chiuaua's afmaken!!?

zo te zien heb je me andere reactie niet gelezen.. Nagelbijten / Gniffelen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:24

[quote="draumpje"]
[quote="__Robijn__"]
[quote="Echwel"]

Nee pokke bazen en rot mensen die nog steeds voor geld die beesten voor gevechten fokken..

sorry moest ik effe kwijt
/quote

baasjes zijn het niet altijd. Ik zelf heb een dobermann.. en ik merk dat dat een veel agressievere hond is als een labrador.. ook al voeden wij m gewoon netjes op. Hij is veel attenter dan een labrador.. dus het ligt niet altijd aan de baas. Ik ben het met je eens als het om vechten gaat e.d. maar een pitbull is zoiezo wat feller als andere honden, en dat is bewezen.
/quote] quote]

juist en wie fokt die beesten zo?
mensen ....
dus het blijft pokkemensen die die honden zo gemaakt hebben
wat niet wegneemt dat er voor deze twee maar 1 oplossing is .....quote

-------------------------------------------------------------------------------------

dat is waar.. ! maar dat is niet een excuus voor het kindje.. wel zielig dat iemand dat niet goed op die honden let, en ik ben het er mee eens dat ze niet allemaal zo zijn. Al aai ik ze liever niet, ja dat is een vooroordeel, maar ik maak het zelf ook mee met mijn dober.. iedereen loopt er met een boog omheen
Laatst bijgewerkt door __Robijn__ op 25-10-07 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:26

Nou de dober van mijn dochter is 10x liever dan mijn malteser hoor Haha!

Sinds ze niet meer gecoupeerd worden is de grootste angst van mensen ook verdwenen

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:33

Ik lees net op het americaanse minipaardenforum dat hij binnenkort een nieuw minipaardje krijgt.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:39

Echwel schreef:
Nou de dober van mijn dochter is 10x liever dan mijn malteser hoor Haha!

Sinds ze niet meer gecoupeerd worden is de grootste angst van mensen ook verdwenen

ja klopt.. maar als ze wel gecoupeerd zijn.. vind ik ze mooier Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:43

Ja helaas ik ook, zag er vorige week nog een in Italië....

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:34

wat een erge situatie Boos!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:03

ik vind het echt sneu voor dat kindje,

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:13

Wat ontzettend sneu voor dat kindje zeg. Ik hoop dat er snel een nieuw paardje wordt gekocht Lachen .

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:12

Er werd gezegd dat in NL de honden aan een lijn moeten lopen.Nou dan ben ik geen goede Nederlander geweest want onze boxer en bouvier liepen altijd los.Alleen als er een andere hond aan kwam of we moesten een drukke straat over of liepen langs een drukke straat gingen ze aan de lijn. Het klopt dat mensen langs grote honden heen lopen.Heb het zelf vaak genoeg gemerkt als ik die twee van ons uitliet. Onze twee honden waren goed opgevoed en luisterden goed (op het laatst werden ze allebei een beetje doof maar dat komt door ouderdom). Wij hebben altijd gemeld bij mensen die bij ons kwamen"de honden zijn heel lief maar ga niet achter ons aan rennen of probeer ons een dreun te geven want de honden pikken dat niet" er zat totaal geen kwaad in de honden maar ze beschermden wel hun baasje. De boxer stond bekend bij ons op het industrie terrein als een goedzak en een allemans vriend en onze bouvier was ook lief maar wat meer terug getrokken (was heel vriendelijk tegen mensen die ze kende). ALs ik eerlijk mag zijn loop ik liever ergens naar binnen waar ze een grote hond hebben dan waar ze een klein hondje hebben. toch vind ik het vreemd dat die honden zomaar dat arme ponytje hebben aangevallen en dat de eigenaar er niet was. Ik hoop van harte
dat dat jongetje snel een leuke pony weer krijgt en dat hij er toch een hele lange tijd plezier van mag hebben.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:14

Denk dat het logisch is dat sommige mensen zo reageren op die rassen, oke je kunt een pitbull niet vergelijken met een labrador, daar zit van nature gewoon een heel ander karakter aan.
Feit blijft wel dat een hond zich vormt naar de omgeving, ik ken ook iemand met z'on hond en die vreet mij ook op,maar dan puur uit blijheid! Maarrr het blijft een hond waar je anders mee om moet gaan, weet jij dit dan kun je die honden goed opvoeden. Fout ligt uiteindelijk bij de eigenaren van deze honden!

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:51

Raar verhaal, maar echt ook ontzettend zielig!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:53

Ahh dit vind ik echt heel erg.. Al helemaal omdat het ook nog een kankerpatiëntje was..

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:56

Echt sneu voor het kindje, maar ook voor het paardje want die heeft toch een vreselijk roteinde gehad lijkt me

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 07:56

Dat dit een beetje uitloopt op een pittbull discussie kun je op wachten, dat blijft nu eenmaal een zwakke plek.
Ik denk niet dat de hondenliefhebbers hun kop in het zand moeten steken wat betreft de problematiek rond de pittbull.

Ik snap niet waar mensen vandaan halen dat pittjes van nature zo zijn, aan dit ras is niets natuurlijks, er zijn mensen die deze honden op de wereld gezet hebben door ze uit een aantal vecht/waak/verdedigingsrassen te fokken, deze honden zijn puur gefokt op het bijten, en er zijn er vast een boel die harstikke lief zijn, maar feit blijft dat ze voor een bepaald doeleinde gefokt zijn waardoor het drempeltje veel lager is om door te slaan als bv een labrador.
Daarnaast hebben ze een veel grotere bijtkracht dan welk andere hond ook en met een beetje mazzel ook een kaakklem.
Als een hond iets of iemand grijpt en je grijpt in door hem op zn hoofd te beuken oid dan zal een hond 9 v/d 10 keer loslaten, doe je dit bij een pitt dan word hij alleen maar gemotiveerd om harder en vaster te bijten, hier is hij namelijk op gefokt en wel door de mens.
Inmiddels is er een fokverbod in NL op deze honden wat ik een goede zaak vind, dit soort op extreem bijten gefokte dieren horen niet in de maatschappij thuis, ik hoop ook dat dit ras ooit uit zal sterven.

Nu zullen jullie bij het lezen van bovenstaand misschien denken te maken te hebben met een hondenhater maar ik ben het tegenovergestelde, ik ben een hondenmens in hart en nieren, ook trotse bezitter v/e rottweiler en een husky, hondenuitlaatservice en trainer op de plaatselijke kynologen vereniging.
Hierboven heb ik het dan ook over alleen de pittbul, een kruising ras wat puur gefokt word op bijten, hiermee bedoel ik dus niet andere geregistreerde bull achtige rassen zoals de staff, bullterrier, rottweiler enz., dit zijn allemaal zuivere rassen voor niet zulke extreme doeleinden gefokt, en mits goed opgevoed prima huis en werk honden zijn.

Juist door het fokken van deze extreme vechthonden komen ook de honden die wel gewoon zuiver en geregistreerd zijn in het geding omdat de pittbull qua uiterlijk veel op hen lijkt, en dat is gewoon heel erg jammer.
Tuurlijk vinden er meer bijtincidenten plaats door gewone huishonden, maar de schade die een pittbul aanricht als hij bijt is buiten proporties en vaak met fatale afloop.
In nl is het gewoon zo dat je ook niet in het bezit mag zijn van een hond die de kenmerken v/e pittbul bezit, je bent dan strafbaar, ook als je bv als uitlaatsevice of pension deze honden aanneemt ben je strafbaar, als de pittbul geen overlast is zul je in het dagelijks leven hier weinig van merken, maar op het moment dat iemand aangifte doet v/e pittbul in zijn omgeving ben je hem gewoon kwijt en word bekeken of hij aan alle kenmerken voldoet v/e pittbul, is dit zo dan word hij onherroepelijk afgemaakt.

Verder vind ik het voor het jongetje verschrikkelijk wat er met zijn pony gebeurt is, de eigenaren v/d honden zijn hier voor aansprakelijk, deze honden hadden niet los mogen lopen en geen kans mogen hebben om bij de pony te komen.
Ook word op de 1e pagina gezegd, de volgende pony maar niet meer los laten lopen, dat zou toch te gek zijn dat je je eigen dier niet kunt laten lopen op je eigen terrein omdat een ander zn dieren niet bij zich houd.
Ik hoop dat het jongetje snel weer een pony heeft om van te genieten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 08:46

Tinkermuts, ik had het niet beter kunnen zeggen. Ook ik ben een hondenliefhebber, heb zelf o.a. twee Dobers en een Bouvier, dus...
Pitjes zijn nou eenmaal honden, die met een verkeerde baas, levensgevaarlijk zijn. Ze kunnen zo enorm veel schade aanrichten, dat ik wel kan begrijpen dat ze verboden worden. Dat wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan Pitbulls en ik snap dat de Pitbull-liefhebbers er dwars tegenin gaan, maar dit ras honden is té gevaarlijk om zomaar door iedereen gehouden te kunnen worden.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 08:58

manonnetjoe schreef:
Arm dier! Vreselijk! En dat kindje, doodziek en dan je lievelingetje dood....Vind dit echt zielig

Je haalt me de woorden uit mn mond..

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:05

Zielig voor dat kind zeg......jeetje...
Voor de pony moet dat ook verschrikkelijk zijn geweest om door 2 honden aangevallen en gedood te worden.
Zie zal flink paniek gehad hebben.....verschrikkelijk zeg.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:10

Voor de discussie over hoe gevaarlijk een pittbull wel of niet is (RAD honden) is al een topic nl. viewtopic.php?f=73&t=785252&hilit=

Ben het verder met Diablo eens.

Ik vind het echt enorm sneu voor zo'n kind en moet er niet aan denken wat die pony heeft doorstaan

Uusepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:13

Jeetje mina wat een verhaal hee, aah dat arme diertje tegen twee van die moordmachines Boos!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 13:55

sorry.. natuurlijke driften is beter op zijn plaats denk ik
mensen vergeten dat ALLE honden in principe roofdieren zijn
als een leeuw een hertje vangt krijg je dit soort reacties nooit.. nee dan krijg je te horen dat het de natuur is..

erg zielig voor dat jongetje.. en voor de pony.. en voor de honden die nu weer de dupe zijn van een baas die ze niet onder controle heeft

vind het trouwens ook wel weer erg typisch dat er weer een bericht over pitbulls van de andere kant van de wereld geplaatst word..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 15:22

LimaGentle schreef:
vind het trouwens ook wel weer erg typisch dat er weer een bericht over pitbulls van de andere kant van de wereld geplaatst word..

Het bericht gaat voornamelijk in dit geval over het paardje. Heel normaal toch op een paardenforum?
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 27-10-07 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 15:24

LimaGentle schreef:

Omdat het -wat voor hond het ook is- gewoon nieuws is, wat door een enorm aantal sites is geplaatst, en dus ook door ons Lachen Je moet het nieuws in zijn algeheel bekijken, en je niet blind staren op het ras. Het is gewoon een ontzettende sneue gebeurtenis, en daar gaat het om Lachen

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:35

Bloos! Wat zielig voor dat jongetje/familie/pony! Die honden zijn echt gevaarlijk Sigaar