Chardon slechts vijfde in Mechelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Chardon slechts vijfde in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:54

www.planet.nl
planet.nl

MECHELEN (ANP) - IJsbrand Chardon is zaterdagavond bij de Eric Wauters Memorial, het kerstconcours hippique in de Belgische plaats Mechelen, niet verder gekomen dan de vijfde plaats in de wereldbekerkwalificatie voor vierspanrijders.

De menner uit Schipluiden maakte weliswaar minder fouten dan vrijdag in de opwarmronde, maar dat bracht hem niet vooruit in de rangschikking. Chardon had bijna dertien seconden achterstand op de Belgische winnaar Gert Schrijvers. Deze volbracht het parcours voor eigen publiek in 117,89 seconden. Hij bleef daarmee de Duitser Rainer Duen en de Zwitser Werner Ulrich duidelijk voor.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:13

Waarom zijn er geen andere Nederlanders?? Neem nou zo iemand als Koos de Ronde, die rijdt de sterren van de hemel, maar door gebrek aan internationale ervaring mag hij niet meerijden. Hoe kan zo iemand nou Internationale ervaring krijgen als hij nergens mag meerijden. Iedere wedstrijd is hij in de strijd met IJsbrand Chardon, ik snap niet waarom ze zo iemand niet eens mee laten rijden. Chardon presteert meestal niet geweldig met indoor-marathons. De Ronde daarentegen wel........

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:03

Het is voor Chardon zeker niet makkelijk om een indoorspan uit te zoeken.

Want het is hetzelfde als met voetballers, een Feyenoord speler zie ik ook geen zaalvoetbal doen.

Het is zeker weten een heel verschil tussen binnen en buiten.

Maar hij doet zeker weten zijn best en probeert een hoop.
En het span is gewoon nog iet op elkaar ingespeeld.

Bij trainingen thuis zie je dat ook, sommige paarden accepteren elkaar niet heel erg.
En worden dan TE heet.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:49

Maar wat jij niet weet is dat hij een speciaal indoor-wedstrijd-span heeft en dus zou dat geen problemen op moeten kunnen leveren.
Ik men zelf ook en doe hetzelfde als Ijsbrand....in de zomer Samengestelde Wedstrijde en in de winter indoors. Maar als jij je paarden goed voor elkaar hebt, kan je makkelijk ook met indoors presteren.
Ik heb maar 2 pony's en rij wedstrijd met 1 ervan, maar voor buiten en binnen wedstrijden train ik goed en kom zo 'meestal' bij de eerste 5 terecht....

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 11:17

Beste Sjonniej,

Dat weet ik wel, ik sta daar op pensionstalling.
En rijd daar al sinds ik 6 was.

Ik hoor bijna bij de inboedel Tong uitsteken


Ook heb ik diverse paarden van hem mogen rijden.
Waaronder 2 van zijn indoor span.

Dus ik weet welke paarden daarin staan en op welke plek.

Meister en Kelvin zijn twee bijzondere heet hoofden.
Ze willen allebei ook nog wel eens over de balk springen.
En tegen elkaar op werken.

En het is heel moeilijk gewoon om een goed (perfect) lopend span te vinden en uit te zoeken.

Maar vind persoonlijk dat hij goed zijn best doet.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:54

Hey...

jah tuurlijk iedereen doet zijn best, maar waarom mag niet eens een andere Nederlander meerijden, die WEL zijn span goed heeft lopen!!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 09:31

Omdat het een Jurysport is denk ik Haha! (grapje)

Mogen die mensen dan niet een soort van HC starten zoals bij Dressuur Verward

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:33

je hebt wel Wild Carts in Leipzig rijde namelijk ook 2 Duitsers mee met een Wildcard. Maar indoor is geen jurysport hoor...alleen de buitenwedstrijden en Koos de Ronde (mooi voorbeeld Knipoog ) die reed het laatste jaar ook goede dressuurproefen, maar die mag niet meedoen met die indoors, omdat er word gesegt dat hij te weinig Internationale Ervagin heeft. Maar hoe ken je nou internationale ervaring opdoen als je nooit in het buitenland mag starten??

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:25

In Goes is een week of wat een indoorwedstrijd geweest op nationaal niveau en daar heeft Chardon gewonnen. Het is waar, dat hij indoor nog wat moeite heeft, maar iemand met zo'n om te winnen is moeilijk tegen te houden. Koos moet het afdwingen en dat kost tijd, geduld en een heleboel geld

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:47

ja daar heb je gelijk in!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:25

Jah maar heb je gezien wie er meereden in Goes??
een span Belzen en een man die ik persoonlijk ken en 'nooit' egt goed presteert, dus als Ijsbrand achteruit had gereden had hij het nog kunnen winnen, ik vint het wel heel erg overdreven dat er helemaal het volkslied word afgespeelt, dit mag trouwens alleen op kampioenschappen, ik vint het echt over dreven allemaal....maarjah

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:00

Kan het voor je informeren,maar dat heeft even zijn tijd nodig. Geef toe, dat ik het indoorgebeuren meer voor een onderbreking zie van een totaalgebeuren zoals o.a. springen en dressuur. Als ik zelf een span zou hebben, zal ik nooit aan deze evenementen deelnemen.3x 2 minuten in de ring en daar enkele dagen voor van huis moeten.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:21

Jah maar anders heb je vanaf begin oktober tot begin april helemaal geen wedstrijden! En het zijn hartstikke gesellige wedstrijden, die van mij dan, zo blijft je paard ook lekker in conditie zodat je in het groene seizoen hier weer voordeel aan hebt. maar springen is toch ook maar 2 keer 3 minuutjes??

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:12

Maar daar is de voorbereiding niet zo groot en omslachtig als met 5 paarden en de wedstrijd wagens.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:39

Ik heb ze allemaal zien rijden op vrijdagavond. Ik weet het niet meer zo heel goed maar er was één span bij waarbij er in zo'n hindernis met allemaal poortjes een paard over de strengen ging? Sorry, ben niet zo thuis in het mennen. Alleszins, één van de paarden ging ergens over waardoor het span moest halthouden, paard weer terug goed inspannen en dan kon het pas verder rijden. Als ik me niet vergis, gebeurde dat bij het span van Ijsbrand Chardon.
Op diezelfde avond was er ook een span dat een hindernis in de vernieling reed en daardoor moest wachten tot het terug opgebouwd was. De menner had echter het signaal van de jury om weer te starten niet gehoord waardoor de tijd liep. De jury heeft dan wel een aantal seconden terug afgetrokken.
Sorry, dat het zo vaag is, maar ik weet dat Ijsbrand door pech niet vooraan in het klassement eindigde, maar weet niet meer juist welke pech het was.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:18

Waar heb je gekeken?? In Goes of in Mechelen??
Maar natuurlijk heeft iedereen welleens pech, maar met indoormarathons heeft Ijsbrand nog niet vaak TOP gepresteert.... in het volgende bericht een paar uitslagen...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:23

*Jumping Amsterdam 1998
1. Harry de Ruyter 0,00
2. Koos de Ronde 2,44
3. IJsbrand Chardon 4,70
4. Jos Verhoeven 14,55
5. Leo Kraaijenbrink 29,43
6. Ad Aarts 29,51
7. Ton Monhemius 43,72

*Indoor Brabant 1999
1. Koos de Ronde 149,39
2. IJsbrand Chardon 150,21
3. Harry de Ruyter 152,00
4. Mark Weusthof 158,98
5. Jos Verhoeven 169,22
6. Ad Aarts 174,82
7. Ton Monhemius 175,10

*Indoor Bathmen 2000
1. Koos de Ronde 237,42
2. IJsbrand Chardon 244,42
3. Mark Weusthof 260,93
4. Ton Monhemius 285,77
5. Ad Aarts 286,35

Misschien een beetje oude maar meerdere kon ik niet vinden...

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:47

Sjonniej schreef:
Waar heb je gekeken?? In Goes of in Mechelen??
Maar natuurlijk heeft iedereen welleens pech, maar met indoormarathons heeft Ijsbrand nog niet vaak TOP gepresteert.... in het volgende bericht een paar uitslagen...


In Mechelen natuurlijk Haha! Knipoog

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:06

okay Lachen heb je daar uitslagen van of niet?? of weet je nog wie er toen meededen?

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:14


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:07

okay Lachen dankje!!