Citaat:
ik ben dus een inspekteur van de Dierenbescherming en wilde toch wel de keerzijde toelichten:
ik word er niet goed van, ik weet hoe hard de betreffende inspekteur in deze zaak zelf ook knokt voor de beesten, en dat hem dat ook niet in de koude kleren gaat zitten,
ik durf gerust wel te zeggen dat deze inspekteur het allermeeste werk verzet bij BLID, maar dat weten alleen de mensen die er echt met de neus bovenop zitten.
waarom kan het ene dier wel weggehaald worden, en een andere niet, nou heel simpel, dat heeft zeker niets te maken met gebrek aan inzet door de vrijwillige inspekteurs, maar met gebrek aan wetgeving, en dan ben je nog afhankelijk van de plaatselijke instanties, als je net in een plaats zit waar de politie niet wil meewerken, omdat het ze niets interesseert, sta je eerst eens met de rug tegen de muur, als de eigenaar je bijv. niet binnen wil laten, en niet bereid is een afstandsverklaring te tekenen, en dan, je mag je zelf ook niet op glad ijs begeven, bedoel ik mee, dat je je zelf vooral aan alle wettelijke regels moet houden, (en niet denken, ik loop wel gewoon even via de achteringang binnen, ben je zelf strafbaar) we zijn met een half wetboek op zak onderweg, anders bereik je al helemaal niets, op eigen kracht en kosten, hier staat voor elke klachtmelding (ook de onzinnige, waar je dan voor niets aan het rijden bent, maarja had evengoed wel menens kunnen zijn, dus je gaat wel iedere keer op pad) nul vergoeding tegenover, de benzine/diesel,telefoonkosten etc. betaal je zelf, als je bedenkt dat er in heel België zo'n 15 Blid inspekteurs zijn, waarvan er denk ik een harde kern van een 7 of 8 man/vrouw die heel fanatiek zijn, allemaal vrijwilligers die er dit nog bij een gewone baan naast doen, zo ongeveer al hun vrije tijd en energie aan bescherming van dieren besteden, nou dan weet je wel hoe hard die paar mensen moeten knokken, om tenminste een aantal dieren te kunnen helpen, geen mens heeft er dan een idee van hoe frusterend dat is, als je soms gewoon met alle inzet uiteindelijk niets bereiken kan, soms denk ik ook wel eens je kunt het beter opgeven, maar uiteindelijk ga je door, en graag, je geeft om dieren, en daar doe je het uiteindelijk voor,
ik zou graag willen, dat in plaats van zich op bokt druk te maken, zich meer mensen bij de LID/BLID als inspekteur aanmelden, dat zou pas zoden aan de dijk zetten, zelf iets doen, ipv alleen kritiek leveren,
er zijn zo hard mensen nodig, niet alleen maar een bedrag wat gedoneerd wordt vanaf de gemakkelijke warme luie stoel, niet dat donaties onbelangrijk zijn, maar ik doneer en doe wat,
ik zou ook liever meer met mijn eigen beesten doen, in plaats daarvan ga je dan na je werk, en in de weekeindes op pad voor BLID, maar als wij de handdoek in de ring gooien, wie gaat er dan nog voor, een enkele uitzondering misschien daargelaten, die wel de moed heeft er zelf op af te gaan, waarbij dan wel weer het punt om de hoek komt, dat mensen van BLID tenminste iets van regelgevingen afweten, en weten bij welke wettelijke instanties ze kunnen aankloppen, alleen lukt het niet altijd zoals je gehoopt had, als ik een politie agent niet zo ver kan krijgen ter plaatse te gaan........ in België werkt dat heel burocratisch helaas, je bent maar een vrijwilliger, en geen ambtenaar!
het bewuste filmpje is in eerste instantie hard nodig als bewijsmateriaal, dat is de harde en pijnlijke les die ik als eerste geleerd heb, zonder keihard bewijs kun je helemaal niets voor een dier doen, iedereen die denkt dat je dat emotieloos kan doen, zit er echt mijlenver naast, het doet je elke keer ontzettend verdriet en pijn, je zult dan uiteindelijk in het belang van het dier je verstand even op nul moeten zetten, uithuilen doe je dan maar later thuis,
ten tweede, het is belangrijk mensen wakker te schudden, te sensibiliseren, dat men meekrijgt dat dit soort zaken aan de gang zijn, ik ben er bij dit bewuste paard niet bijgeweest, maar het is zeker niet zoals nu gesuggereerd wordt, dat het arme dier maar gedurende minuten aan zijn lot overgelaten is, laat diegenen die dat beweren, maar zelf eens hulp gaan bieden, op het moment dat het gebeurt, eens zien of ze alles adeqaat en natuurlijk alles direkt geregeld krijgen, politie, brandweer, stro, mankracht, FOD/AID, rondbellen, en vooral het bewijsmateriaal niet te vergeten, en dan wel allemaal tegelijk hè, ook al sta je daar alleen, dat is een van de belangrijkste aspecten, voor een eventuele latere rechtszaak, allemaal dingen waar een penny zich niet mee bezighoudt, en vooral geen dingen fout doen, anders wordt je op de vingers getikt door alleman die het beter kan (maar het niet doet)
als mensen met vragen aan BLID zitten, mail dan gewoon direkt zelf, en ga eens op de site kijken,
sorry, dat moest ik toch even kwijt hoor, en nee ik ben geen pas nieuw aangemeld lid!
Cayenne; ik kan het alleen niet onder mijn Boktaccount posten, omdat ik anders helaas wel eens in minder veilige situaties terecht kan komen, mensen kunnen aan de hand van mijn account weten waar ik woon, vooral in de paarden/veehandel zitten soms echt louche types, ik heb ook geen zin in beledigende PB's, en ik heb tenslotte nog de bedoeling langer als Inspekteur op pad te blijven,als er een mogelijkheid is dat je het anoniem voor me kan plaatsen is dat ok, mits je het een zinvolle toevoeging vindt, ik vind dat hier nu vele reakties alles uit zijn verband halen, zonder dat mensen de andere kant van het verhaal zien.
Spijtig, uiteindelijk weer tenkoste van de dieren, zoals bijv. de mensen die zeggen geen donaties meer aan de DB te doen, krijg daar een beetje het gevoel bij van "omdat ik niet mee mag spelen" ik zou zeggen, grow up en ga eerst eens het minder plezante veldwerk doen. Dan kun je meepraten, en weet je waarover je het hebt.