***-UPDATE-*** Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:46

runningkawa schreef:
Jij mag het te gemakkelijk vinden...hier een hondje hebben zitten dat geen 2 weken meer geleefd had vind ik bewijs genoeg dat er nog steeds niks veranderd is daar.

Ik ken ook weer veel goede dingen die dankzij de LID zijn gedaan, heb ze ook zelf meegemaakt, dus wat dat betreft Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:50

Super, vindt ik echt Ja
Maar elk dier dood wat niet had gehoeven is er toch echt 1 teveel.
Kijk waar ze niks weten kan niks gedaan worden.
Maar als je weet dat er regelmatig aam de bel is getrokken maar je ziet geen aktie....nee dank je
En voor mij was deze keer het hondje de druppel..de laatste...
Je hebt mij hiervoor nooit zoveel kwaadheid horen vertellen over hen, want ook ik riep, ja maar ze doen ook goed...Daarom doneerde ik ook.
Bij mij is de weegschaal gewoon omgeslagen, teveel niks doen tegen een paar goede dingen, die dan op de site staan....
Net wat ThePast03 zegt, als ze het goed op de rails gaan hebben, ben ik weer van de partij Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:19

MSQuincyTE schreef:
LCharlotte schreef:
Dat het paard nog niet gestikt was in die modderpoel.

Daar zat ik ook al over na te denken toen ik die foto's zag

Dat is maar hoe je het bekijkt. Het paard lag al in Coma. Dus dan is hij in mijn ogen al bijna gestikt. Je raakt niet vor niets in coma lijkt me?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:20

Hij beweegt dus lijkt me niet dat hij comateus is Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:25

katiavl schreef:

Duidelijk niet het hele topic gelezen....

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:30

comateus?

misschien in shock en uitgeput,maar dan heeft het dier nog recht op vrij ademhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:31

Volgens de DA was hij in coma, dat was de reden van inslapen
Vond dat hij daarvoor op het filmpje ook teveel bewoog.
Later kan ik me wel voorstellen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:31

WinBinChes schreef:
katiavl schreef:

Dat kan ik voor mezelf uitmaken, en heb het wel gelezen dank je

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:38

runningkawa schreef:
Volgens de DA was hij in coma, dat was de reden van inslapen
Vond dat hij daarvoor op het filmpje ook teveel bewoog.
Later kan ik me wel voorstellen.

o,echt?
waar staat al die info,dit topic heb ik geheel doorgelezen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:48

katiavl schreef:
WinBinChes schreef:
[

Dat kan ik voor mezelf uitmaken, en heb het wel gelezen dank je

Nou dan lag ie toch in coma Verward Nu snap ik je helemaal niet meer. Maakt ook niet uit. Ze hadden wat moeten doen en dat hebben ze niet gedaaan. In plaats daarvan gaan ze filmen. geen wonder dat het dier in coma is geraakt die kon het zelf ook niet meer aanzien. Grmbl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:57

Citaat:
o,echt?
waar staat al die info,dit topic heb ik geheel doorgelezen.

Citaat:
De bijgeroepen dierenarts kon enkel maar vaststellen dat het paard was uitgeput en in comateuze toestand verkeerde. Er kon dan ook niks anders dan het paard te euthanaseren.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:04

aha,bedankt,maar te erg dat het zover heeft moeten komen.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:18

Heb geen enkel respect voor de DB, komen hier wel zeuren als er een zieke koe in de wei ligt. Het dier was onder Da-behandeling, voer en drinken voorhanden en in de schaduw. Probeer je zo'n koe nog een kans te geven. Zeuren ze over meldingen die ze hebben gekregen, moeten we het dier maar binnen leggen. Stelletje hypocrieten Boos! zieke dieren komen net zoveel voor als zieke mensen!

Een dorp verder op wonen een stel aso's in een kraakpand, daar lopen altijd broodmagere dieren tussen de rotzooi. Nu zelfs een paar muilezels en die eten gewoon de verdroogde JKK-planten op en het slootwater staat zo laag dat ze amper kunnen drinken. Ze komen er zo vaak langs, maar gaan nooit aan, want die aso's meppen ze van het erf. Dus wel zeuren bij makkelijke mensen en niet zoiets doen, triest gewoon Huilen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:18

Durf het filmpje niet eens te kijken, maar als ik het hier lees kan je er alleen maar kwaad om worden. Scheve mond Bah, dan ben je van de verdomde Dierenbescherming en dan ga je op je dooie gemakje lopen filmen hoe zo'n dier lijdt ? Bah, die mensen moeten ze verdomme laten lijden. Boos!

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:53

Ik zie gelijk dat dit echt verschikkelijk is is ik maar een paar seconden gekeken en kon het niet verder aan zien.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:09

Ik heb een reactie van 1 van de inspekteuren van de Dierenbescherming.
Uit privacyredenen wordt de naam van deze inspecteur niet openbaar gemaakt. Voor reacties (evt PB) kun je alles aan mij richten. Dan zorg ik dat het op de juiste plaats terecht komt Lachen

Citaat:
ik ben dus een inspekteur van de Dierenbescherming en wilde toch wel de keerzijde toelichten:
ik word er niet goed van, ik weet hoe hard de betreffende inspekteur in deze zaak zelf ook knokt voor de beesten, en dat hem dat ook niet in de koude kleren gaat zitten,
ik durf gerust wel te zeggen dat deze inspekteur het allermeeste werk verzet bij BLID, maar dat weten alleen de mensen die er echt met de neus bovenop zitten.

waarom kan het ene dier wel weggehaald worden, en een andere niet, nou heel simpel, dat heeft zeker niets te maken met gebrek aan inzet door de vrijwillige inspekteurs, maar met gebrek aan wetgeving, en dan ben je nog afhankelijk van de plaatselijke instanties, als je net in een plaats zit waar de politie niet wil meewerken, omdat het ze niets interesseert, sta je eerst eens met de rug tegen de muur, als de eigenaar je bijv. niet binnen wil laten, en niet bereid is een afstandsverklaring te tekenen, en dan, je mag je zelf ook niet op glad ijs begeven, bedoel ik mee, dat je je zelf vooral aan alle wettelijke regels moet houden, (en niet denken, ik loop wel gewoon even via de achteringang binnen, ben je zelf strafbaar) we zijn met een half wetboek op zak onderweg, anders bereik je al helemaal niets, op eigen kracht en kosten, hier staat voor elke klachtmelding (ook de onzinnige, waar je dan voor niets aan het rijden bent, maarja had evengoed wel menens kunnen zijn, dus je gaat wel iedere keer op pad) nul vergoeding tegenover, de benzine/diesel,telefoonkosten etc. betaal je zelf, als je bedenkt dat er in heel België zo'n 15 Blid inspekteurs zijn, waarvan er denk ik een harde kern van een 7 of 8 man/vrouw die heel fanatiek zijn, allemaal vrijwilligers die er dit nog bij een gewone baan naast doen, zo ongeveer al hun vrije tijd en energie aan bescherming van dieren besteden, nou dan weet je wel hoe hard die paar mensen moeten knokken, om tenminste een aantal dieren te kunnen helpen, geen mens heeft er dan een idee van hoe frusterend dat is, als je soms gewoon met alle inzet uiteindelijk niets bereiken kan, soms denk ik ook wel eens je kunt het beter opgeven, maar uiteindelijk ga je door, en graag, je geeft om dieren, en daar doe je het uiteindelijk voor,

ik zou graag willen, dat in plaats van zich op bokt druk te maken, zich meer mensen bij de LID/BLID als inspekteur aanmelden, dat zou pas zoden aan de dijk zetten, zelf iets doen, ipv alleen kritiek leveren,

er zijn zo hard mensen nodig, niet alleen maar een bedrag wat gedoneerd wordt vanaf de gemakkelijke warme luie stoel, niet dat donaties onbelangrijk zijn, maar ik doneer en doe wat,

ik zou ook liever meer met mijn eigen beesten doen, in plaats daarvan ga je dan na je werk, en in de weekeindes op pad voor BLID, maar als wij de handdoek in de ring gooien, wie gaat er dan nog voor, een enkele uitzondering misschien daargelaten, die wel de moed heeft er zelf op af te gaan, waarbij dan wel weer het punt om de hoek komt, dat mensen van BLID tenminste iets van regelgevingen afweten, en weten bij welke wettelijke instanties ze kunnen aankloppen, alleen lukt het niet altijd zoals je gehoopt had, als ik een politie agent niet zo ver kan krijgen ter plaatse te gaan........ in België werkt dat heel burocratisch helaas, je bent maar een vrijwilliger, en geen ambtenaar!

het bewuste filmpje is in eerste instantie hard nodig als bewijsmateriaal, dat is de harde en pijnlijke les die ik als eerste geleerd heb, zonder keihard bewijs kun je helemaal niets voor een dier doen, iedereen die denkt dat je dat emotieloos kan doen, zit er echt mijlenver naast, het doet je elke keer ontzettend verdriet en pijn, je zult dan uiteindelijk in het belang van het dier je verstand even op nul moeten zetten, uithuilen doe je dan maar later thuis,

ten tweede, het is belangrijk mensen wakker te schudden, te sensibiliseren, dat men meekrijgt dat dit soort zaken aan de gang zijn, ik ben er bij dit bewuste paard niet bijgeweest, maar het is zeker niet zoals nu gesuggereerd wordt, dat het arme dier maar gedurende minuten aan zijn lot overgelaten is, laat diegenen die dat beweren, maar zelf eens hulp gaan bieden, op het moment dat het gebeurt, eens zien of ze alles adeqaat en natuurlijk alles direkt geregeld krijgen, politie, brandweer, stro, mankracht, FOD/AID, rondbellen, en vooral het bewijsmateriaal niet te vergeten, en dan wel allemaal tegelijk hè, ook al sta je daar alleen, dat is een van de belangrijkste aspecten, voor een eventuele latere rechtszaak, allemaal dingen waar een penny zich niet mee bezighoudt, en vooral geen dingen fout doen, anders wordt je op de vingers getikt door alleman die het beter kan (maar het niet doet)

als mensen met vragen aan BLID zitten, mail dan gewoon direkt zelf, en ga eens op de site kijken,
sorry, dat moest ik toch even kwijt hoor, en nee ik ben geen pas nieuw aangemeld lid!

Cayenne; ik kan het alleen niet onder mijn Boktaccount posten, omdat ik anders helaas wel eens in minder veilige situaties terecht kan komen, mensen kunnen aan de hand van mijn account weten waar ik woon, vooral in de paarden/veehandel zitten soms echt louche types, ik heb ook geen zin in beledigende PB's, en ik heb tenslotte nog de bedoeling langer als Inspekteur op pad te blijven,als er een mogelijkheid is dat je het anoniem voor me kan plaatsen is dat ok, mits je het een zinvolle toevoeging vindt, ik vind dat hier nu vele reakties alles uit zijn verband halen, zonder dat mensen de andere kant van het verhaal zien.
Spijtig, uiteindelijk weer tenkoste van de dieren, zoals bijv. de mensen die zeggen geen donaties meer aan de DB te doen, krijg daar een beetje het gevoel bij van "omdat ik niet mee mag spelen" ik zou zeggen, grow up en ga eerst eens het minder plezante veldwerk doen. Dan kun je meepraten, en weet je waarover je het hebt.

Jolliegirl

Re: *-UPDATE-* Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:13

zo, amen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:16

mag ik hier van gaan kotsen, vooral de laatse allinia
Op zulk bericht kun je idd beledigende reacties krijgen...

jammer dat men niet gewoon een bericht plaats onder eigen naam, beetje laf, niemand kan ip's zien (behalve mods) of een adres achter halen

Nu ben ik er helemaal klaar mee

en veldwerk, denk dat ik wel vaker dingen heb gezien die niet zo fijn waren...
Aan de bel heb getrokken...

Ben nu klaar met dit topic Misselijk
En als ze hier volgende week aan de deur staan, nee geen geld meer...
En opvang regel ik (zoals eerder wel buiten de DB om, schiet harder op...

Jolliegirl

Re: ***-UPDATE-*** Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:18

runningkawa : jammer, want hier doet de DB zó veel!
jammer dat je je door dit misgeval zo laat wegruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:19

lees mijn berichten beter door aub
Gaat niet alleen hierom...

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:19

runningkawa schreef:
mag ik hier van gaan kotsen, vooral de laatse allinia
Op zulk bericht kun je idd beledigende reacties krijgen...

jammer dat men niet gewoon een bericht plaats onder eigen naam, beetje laf, niemand kan ip's zien (behalve mods) of een adres achter halen

Nu ben ik er helemaal klaar mee

en veldwerk, denk dat ik wel vaker dingen heb gezien die niet zo fijn waren...
Aan de bel heb getrokken...

Ben nu klaar met dit topic Misselijk
En als ze hier volgende week aan de deur staan, nee geen geld meer...
En opvang regel ik (zoals eerder wel buiten de DB om, schiet harder op...

Ik vind het heel goed wat die mensen doen, veel respect!!! Ik doneer wel!!!
Waarom reageer jij zo???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:20

runningkawa schreef:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:20

Daar is niets lafs aan. Mensen moeten nog langer hun werk doen, en zeker in een beroep als dit wordt je dan snel erop aangekeken en wil je dat nog langer uitoefenen. Ik weet dat deze persoon al meerdere malen is bedreigd, dan kijk je wel uit. Alleen omdat je dan als Inspekteur je werk doet, ben je automatisch ook een vijand van mensen die het er niet mee eens zijn wanneer er ingegrepen wordt.

Ik vind het een nette reactie en ben het er mee eens. Nu krijg je antwoorden en ben je er opeens klaar mee? Dat vind ik erg jammer. Een tegenantwoord was te verwachten en er werd om gevraagd. Ik ben blij dat er een inspekteur is die de moeite neemt.
Ik had nieteens de moeite genomen denk ik Erg kinderachtig dit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:21

runningkawa schreef:
runningkawa schreef:

als dat ook op mij slaat.
nee dat ga ik niet doen, ik walg al van jou reactie.
Direct maar alle DB's ten negatieve stellen Lachen
lekkere dierenliefhebber ben je dan. ofnie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:23

Die laatste allinia is duidelijk richting mij en enkele andere gedoeld

Terwijl deze persoon totaal!!!! niet!!! weet wat ik allemaal doe/ gedaan heb en gezien heb. Dus geeft een oordeel over iets wat die niet weet.

Ja dan ben ik er klaar mee, dat is gewoon vies steek werk.

Ik heb alleen maar berichten geplaatst uit ervaringen, dat die minder positief zijn ligt niet aan mij..zo simpel is het

en ja, dan ben ik er klaar mee
Deze meneer of mevrouw wil ook daarover niet in discussie anders poste die zelf wel.
En ja dan ben je snel klaar...