Paardenpaspoort verplicht vanaf januari 2004

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 01:48

Elise schreef:
volgens mij (weet het niet zeker maar als ik het zo eens aan de Da vroeg) moet je in dit geval blij zijn met papierloze paarden!! Ik heb een KWPN-er maar wil eigenlijk niets met het KWPN te maken hebben (rijdt geen wedstrijden, rijdt western dus ja..) Nu moet ik eerst het paard op mijn naam laten zetten (wat kost dat??) Dus moet ik eerst lid worden van het KWPN (wat kost dat??) En dan nog eens dat paspoort (en evt. een chip) kopen..... Pfffff helemaal geen zin in. Ze reageren bij het stamboek niet eens op mijn mail.
Waar moet je het aanvragen als je een papierloos paardje hebt? En moet je het persee bij je eigen stamboek aanvragen en niet bij het PVE ofzo?
Grr wat een gedoe opeens.


Zo vraagt u een paspoort aan:

neem contact op met een paspoortuitgevende organisatie. Bij voorkeur het stamboek van het ras van uw dier. Ze staan genoemd in de lijst paspoortuitgevende instanties. De betreffende organisatie zorgt er voor dat na een afspraak uw dier een paspoort krijgt en wordt gechipt. U hoeft hiervoor geen lid te worden. U kunt ook uw paardendierenarts vragen te chippen en te schetsen. Alle veulens moeten vanaf januari 2004 binnen zeven maanden na geboorte een paspoort met chip hebben. Voor de overige paarden geldt een overgangstermijn. Ze moeten in elk geval een paspoort hebben als ze in Nederland worden vervoerd.


opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:15

Natasha schreef:
NOODKREET!!!!!!!!!!!!!!
iK KREEG UIT BETROUWBARE BRON TE HOREN DAT SOMMIGE SHETLANDHOUDERS HUN VEULENS DOODSLAAN IVM DE KOSTEN DIE ZE KWIJT ZIJN AAN PASPOORT EN CHIPPEN!

Geef mij maar die namen en adressen van die shetlandhouders en je betrouwbare bron. Hoever kan een mens dalen Boos! . Nee dit is zo grof, dat ik het niet geloof.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv en 71 bezoekers