tegen paarden in tuinen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

tegen paarden in tuinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 14:51


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:53

Kan me er wel wat bij voorstellen.
paard heeft te weinig ruimte en de buren zullen er ook niet zo dol op zijn lijkt me.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:21

Lijkt mij ook een goed idee. Helemaal na dat bericht wat hier heeft gestaan over iemand die een pony op zijn dakterras wilde houden. Mensen onderschatten vaak de ruimte die een paard/pony nodig heeft.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:37

Tja, en wat is een tuin? Wij wonen binnen de bebouwde kom ... en hebben anderhalve hectare weiland achter de deur. Lijkt me niet bepaald een tuintje, maar toch?

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:12

het lijkt mij toch dat de gemeente wel onderscheid maakt in tuin en weiland, maar ik kan begrijpen dat de buren een paard vlak naast hun huis niet leuk vinden. het lijkt me ook niet echt prettig voor zo'n paard.

suusjuhh

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Egmond aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:23

jah, ik vind het aan de ene kant wel logisch..maar zoals mijn opa, die heeft een hele hele grote tuin, , een stal, en nog een los landje, als ze dat ok als een tuin zien, vind ik het belachelijk, maar als het echt om kleinere tuintjes gaat, vindnik het wel goed, je maakt een paard er ook niet gelukkig mee denk ik.
hoewel, op mijn vorige stal, was iemand, die ging dan een ritje maken en tussen de middag even naar huis.en dat zette ze dan in haar tuin, zodat ze even een plukje gras kon eten, kijk als ze dat ok gan verbieden, i bedoel...dat kan toch wel?
grotejes, suus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:54

Het paard van een vriendin van mij staat ook in de tuin. Maar dat was eerst een hele grote groentetuin waar ze een weiland en een bak e.d. van gemaakt hebben.
Bovendien heeft iedereen daar in de straat hetzelfde stuk grond en ze hebben daar allemaal paarden staan. Scheve mond

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:59

Ik vind het ook niet goed als een paard in een gemiddelde tuin gehouden wordt.
Ook een bakoppervlakte als weiland vind ik nog te krap.
Ook voor de buren is het niet prettig, want hoe veel mest je ook weghaalt; vliegen heb je altijd!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:36

ik denk dat ze kijken na mensen met een kleine tuin en daarin een paard hebben staan. dan vind ik het een goede maatregel, maar sommige hebben een giga tuin dat je bijna een weiland kunt noemen en dan is het gewoon goed te doen, lijk me. het ligt er gewoon aan hoe groot deze tuinen zijn.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:40

Ik hoop dat het een beetje gaat lukken.
Alleen voor tuinen die echt te klein zijn idd.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:02

Al die arme pennymeisjes die dromen over een paard in huin achtertuin van een rijtjeshuis Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:40

gabyfedde schreef:
Ik vind het ook niet goed als een paard in een gemiddelde tuin gehouden wordt.
Ook een bakoppervlakte als weiland vind ik nog te krap.


Welnee, als je een bak aanlegt en je paard daar overdag lekker in los gooit is er plek genoeg en komt hij zeker geen beweging tekort. Wij hadden de paarden voorheen ook in de tuin en er hebben er maximaal 5 gestaan. Kon makkelijk hoor.

Er zijn genoeg paarden die het minder getroffen hebben en 24 uur op stal staan.

Wij hadden trouwens om de bak heen ook nog wel wat ruimte over. Hierdoor konden we als we gingen rijden de andere paarden (waar we geen stal voor hadden) in mini-paddockjes kwijt. We hadden 2 normale boxen en de pony's hadden buiten een hele grote schuilstal. De buren hadden echt geen last van de paarden en vonden het zelfs erg leuk dat ze er waren.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:36

CCCCorine"]
[quote="gabyfedde schreef:
Ik vind het ook niet goed als een paard in een gemiddelde tuin gehouden wordt.
Ook een bakoppervlakte als weiland vind ik nog te krap.


Welnee, als je een bak aanlegt en je paard daar overdag lekker in los gooit is er plek genoeg en komt hij zeker geen beweging tekort. Wij hadden de paarden voorheen ook in de tuin en er hebben er maximaal 5 gestaan. Kon makkelijk hoor.

Er zijn genoeg paarden die het minder getroffen hebben en 24 uur op stal staan.

Wij hadden trouwens om de bak heen ook nog wel wat ruimte over. Hierdoor konden we als we gingen rijden de andere paarden (waar we geen stal voor hadden) in mini-paddockjes kwijt. We hadden 2 normale boxen en de pony's hadden buiten een hele grote schuilstal. De buren hadden echt geen last van de paarden en vonden het zelfs erg leuk dat ze er waren.
[/quote]

helemaal mee eens. een tuin van zeg een paar 100 m2 zou paardonvriendelijk zijn, maar een stál van 3x3 kan wel?!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:54

Tja, hangt er idd vanaf wat ze omschrijven als tuin... Maar met al die paardenmishandelaars die er momenteel rondlopen... Als ik mijn paard op de wei zou hebben staan en ik hoor van gevallen in de buurt dan zet ik mijn paardje s'nachts toch ineens wel in de tuin. Maakt me dan niks uit of de buren er last van hebben, maar ik zou niet rustig slapen als ze met zo'n maniak in de buurt in een weiland ver weg staan...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:53

ik vind het ook beter dat ze dat verbieden,maar betekent het dan ook dat ik mijn shet nooit meer een uurtje in onze tuin kan laten grazen..het is immers een uurtje en geen lang tijdsverblijf voor het beestje....

suusjuhh

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Egmond aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:39

rodeogirl?
was dat; "ach die sarme pennymeisjes die dromen vann hun eigen paard in de tuin" op mij gericht? ik woon nl op een flat, dus ik realiseer me heekl goed dat dat een volkomen onmogelijke "Wens" zou zijn.....
misschine vat ik het weer eens te persoonlijk op hoor, ik eet het niet...
groetjes, suus

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:04

ik vindt het goed dat ze hier wat aan willen doen. maar waar ligt de grens of het een tuin of een weiland is.

in de plaats waar ik werk, woont een hoefsmit gewoon midden in een woonwijk en die heeft ook een paard in z'n achtertuin. ik kwam 1x in de week bij zijn buren om te helpen in de huishouding en had pas na een paar weken door dat er een paard stond. je had helemaal geen last van dat paard. rook verder ook geen mest of zo. ik hoorde hem toevallig een paar x briezen. het leuke was dat mijn moeder de dag ervoor nog had gezegd dat ik alleen maar aan paarden kon denken en dat dat niet "gezond"was. toen ik dat paard hoorde briezen dacht ik inderdaad dat die paarden een beetje teveel in m'n hoofd zaten. Schijnheilig
totdat de mw. waar ik was, vertelde dat de buren een paard hadden.
die man had een gewone maat achtertuin met een stal. hij haalde een paar keer per dag de mest eruit en dat werd meteen afgevoerd. het paard liep vaak los. was een soort paddock. hij ging vaak lange ritten met hem maken en overdag werd hij naar een weiland verderop gebracht. hij werd in weze super verzorgt. had het prima naar z;n zin. geloof dat hij er nu trouwens nog steeds staat.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:16

hahaha, zie het al voor me... Een paard in onze tuin... Die ligt de volgende dag op de barbecue bij de buren

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:44

Tja ik zie het nut er wel in maarja als je paard doodziek is en je hbet geen stal alleen een weiland met schuil stal tja dan snap ik wel dat je hem in de gaten wil houden maarja.. Ik zie het nut er wel voor zin Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:02

Tja een paard in de tuin vind ik geen oplossing Verward Paard/pony heeft veeeel meer ruimte nodig! Vooral de jonge paarden! Iemand bij ons (rijtjeshuisje) heeft wel eens een merrie thuis gehaald en in de carport geplaatst, maar dit alleen omdat de merrie moest bevallen en er op de stal geen 24 uurs bewaking was. Maar hij heeft snel mest enzo weg gehaald om klachten van de buren te voorkomen. En alles is goed gegaan! Z'n vrouw was er eerst tegen, maar wilde niet dat het veulen weer weg ging Haha! Helemaal verkocht..... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:08

Citaat:
Tja, hangt er idd vanaf wat ze omschrijven als tuin...

Er zal dan wel een aantal vierkante meters grond voor staan.

En voor normaal vee geld er een stankcirkel van X aantal meter, dat je van de bebouwing af moet liggen.
Misschien dat er ook wel zoiets in die regel komt, de stal en wei moeten zoveel meter van de huizen af liggen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:14

Denk dat het dan ook nog afhangt van de maat van zo'n paard. Een minishet of een Shire maakt ook nog een groot verschil in ruimte (en qua hoeveelheid mest ook)

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 11:41

voor de gemeentes die dat willen gaan verbieden boeit het niet of er tien hectare tuin is of een kwart, ze willen gewoon niet meer dat dat soort dieren binnen de bebouwde kom gehouden worden.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:22

paarden en pony's okay maar een tuin met een mini paardje kan van mij best als je het paardje maar genoeg ruimte geeft enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:00

Ik vind het raar. De stal waar ik sta/rij is ook bij iemand in de achtertuin en daar passen ook gewoon een bakje in en 5 stallen. Er zijn goede afspraken met de buren enzo en er zijn nooit problemen geweest. Dit alles gewoon in de bebouwde kom. Ik vind dat er ook onderscheid moet worden gemaakt in wat voor dorp het is, want die stal is in een echt boerendorp met veel boerderijen en in die stijl gebouwde Huizen en de helft heeft daar zowat paarden.