Aangifte tegen koetsier wegens mishandeling paarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Aangifte tegen koetsier wegens mishandeling paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 12:10

http://www.destentor.nl/veluwewest/article1607655.ece
destentor.nl

Een 65-jarige koetsier wordt beschuldigd van dierenmishandeling tijdens de 23ste Ringrijderij in Ermelo - afgelopen zaterdag. Tijdens diezelfde ringrijderij raakte een andere, 42-jarige Ermelose koetsier zwaar gewond.

De man zou zijn paarden eerst met een zweep en vervolgens met een stuk hout op het hoofd in hebben geslagen. De man was een van de laatste deelnemers die van start mocht op het zomerevenement. De paarden wilden echter niet luisteren. De man werd vervolgens zeer kwaad en mishandelde zijn dieren. Dat was een zeer schokkerend gezicht, aldus Jelko de Ruijter van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID).

Lees hier het hele bericht.

Cayenne

Re: Aangifte tegen koetsier tegen mishandeling paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 12:11

Citaat:
ERMELO - Een 65-jarige koetsier wordt beschuldigd van dierenmishandeling tijdens de 23ste Ringrijderij in Ermelo - afgelopen zaterdag. Tijdens diezelfde ringrijderij raakte een andere, 42-jarige Ermelose koetsier zwaar gewond.

De man zou zijn paarden eerst met een zweep en vervolgens met een stuk hout op het hoofd in hebben geslagen. De man was een van de laatste deelnemers die van start mocht op het zomerevenement. De paarden wilden echter niet luisteren. De man werd vervolgens zeer kwaad en mishandelde zijn dieren. Dat was een zeer schokkerend gezicht, aldus Jelko de Ruijter van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID).

,,Er is inmiddels door een persoon een officiële aanklacht ingediend tegen de man. Maar dat is voor ons niet voldoende om de zaak aanhangig te maken. We zijn op zoek naar meerdere omstanders die willen getuigen van wat er is gebeurd. Er zouden zo’n dertig mensen bij aanwezig zijn geweest.’’

De man zou zijn twee zwarte paarden tijdens het inspannen op het hoofd en lichaam hebben geslagen met een rijzweep en een houten staaf. Dat gebeurde bij Paardensportvereniging Het Veluws Ros aan de Fazantlaan. De man is hierna gediskwalificeerd voor verdere deelname.

Volgens De Ruijter sloeg de man zo hard dat het stuk hout brak. De LID wil via het telefoonnummer 088–8113113 graag in contact komen met omstanders die ook iets gezien hebben.

Het is het tweede incident van de ringrijderij in Ermelo. Afgelopen weekeinde moest het ringsteken voortijdig worden beëindigd omdat een rijcombinatie het publiek inreed en daarna tegen een auto botste. De ruiter werd zwaargewond naar het ziekenhuis afgevoerd. Zijn toestand lijkt vooralsnog stabiel. Ook een vrouw die werd aangereden raakte gewond. De paarden bleven ongedeerd.

malouuu

Re: Aangifte tegen koetsier wegens mishandeling paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:12

afschuwelijk, ik snap niet dat sommige mensen zo ver gaan in het starffen van hun paard.
ik voel me al schuldig als ik mn paard een harde mep heb gegeven...

Daf

Re: Aangifte tegen koetsier tegen mishandeling paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:13

Pffff heb dit allemaal gemist (gelukkig) ben benieuwd wat de consequenties zullen zijn voor volgend jaar.

Weet je ook wie het was die is gediskwalificeerd...??

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:13

Ohhh sorry, zie net dat het een algemeen bericht is.

wernimsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:23

...ze moeten precies het zelfde met hem doen al wat hij bij zijn paarden heeft geflikt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:25

Misschien zou die man in therapie moeten voordat hij zijn paarden nog eens aanraakt.. ik hoop dat ze in beslag genomen worden.
Wel een simpel figuur, de meeste dierenbeulen doen zoiets als niemand kijkt.

Fijn dat ie is aangepakt. Weer eentje minder.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:28

Ik hoop dat er meer omstanders gevonden worden en er iets tegen deze man gedaan kan worden.. hoe haalt iemand het in zijn hoofd zeg...

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:29

Vreselijk! Stoom uit je oren Ze moeten die man z'n paarden afnemen en dit kan natuurlijk niet ongestraft blijven. Je zult er ook maar bij staan als toeschouwer. Ik was geloof ik uit mijn vel gesprongen van woede...Hij heeft met z'n rare fratsen heel wat veroorzaakt, bah! Boos!

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:31

Waarom greep er dan niemand in als dit als zo schokkend ervaren werdt?
Sorry hoor, maar als ik dit zou zien en ik stond erbij, dan zou ik die vent toch eens even mijn vuisten van heeel dichtbij laten zien! Dan mogen ze denken wat ze willen van me..maar dierenleed gaat er bij mij niet in en vooral niet als iemand zich zo misdraagt!

Walgelijk dat er zulke mensen op deze wereld bestaan...gatver.

Arme paarden...jammer genoeg is 1 melding niet voldoende om zo'n vent zijn dieren af te laten nemen.Zielig eigenlijk dat er zo mee wordt omgesprongen...paarden moeten zeker eerst worden doodgeslagen en dan krabbelt er zich misschien iemand achter zijn oor van "kan dit wel?"

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 12:33

Ik snap het eigenlijk niet. Als de man is gediskwalificeerd en er waren zoveel mensen bij, dan moet het toch niet moeilijk zijn om meer getuigen te vinden? Misschien is deze man wel een bekende in de streek en durven mensen geen aangifte te doen.

Ik hoop in ieder geval dat het goed gaat met de dieren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:35

Mmm.. ermelo en omgeving zijn kleine dorpjes waar niet iedereen heel open is en meteen zijn bek opentrekt en ik denk dat mensen mekaar niet in elkaars vaarwater willen zitten; "ons kent ons"..

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik dat goed vind hoor!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:47

wernimsa schreef:
...ze moeten precies het zelfde met hem doen al wat hij bij zijn paarden heeft geflikt

Inderdaad!!! Walgelijk!!!

xxLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:02

Dat mensen daar zo ver in kunnen gaan Boos!
Inderdaad wel sukkel dat hij dat doet waar iedereen het kan zien. Gestoord

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:35

BAH Boos! wat een walchelijke vent is dat zeg!
Hoe kan je zoiets doen?
Ze moeten eens precies hetzelfde bij hem doen als wat hij zijn paarden heeft aangedaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:52

Ik hoop dat ze op deze man de hoogste straf voor dierenmishandeling loslaten. Minstens 10 jaar geen dieren meer mogen houden...
Belachelijk zeg

sanderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:09

BrittKitt schreef:
Ik hoop dat ze op deze man de hoogste straf voor dierenmishandeling loslaten. Minstens 10 jaar geen dieren meer mogen houden...
Belachelijk zeg

die straf is daar zelfs te laag voor Boos! Boos! Boos! het is toch een Whoosh! Whoosh! voor die paarden. als ze die man nou eens 10 jaar celstraf geven Haha!. hoe laag kun je zinken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:13

Ik kan zulke walgelijke mensen niet begrijpen. Verward Verward Verward
Wat bezielt iemand om zo tekeer te gaan tegen zijn paarden?
Ze luisteren niet en dus ram je ze met een stuk hout in elkaar?
Mafketel (en dan hou ik me nog in)!!!!!! Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:20

Wat een felle reacties allemaal.
Ik ben er niet bij geweest dus ik kan er niet over oordelen, maar ik kan je wel vertellen dat sommige omstanders die geen ervaring met dieren hebben alles zielig vinden en als zeer schokkend ervaren.
Zo wordt mijn buurman boos als ik mijn paarden laat zweten, vindt hij belachelijk!
En met een demonstratie paard warm beslaan belde iemand zwaar geshokeerd de dierenbescherming en de politie omdat er gebrand werd.
Het verhaal kan best heel erg zijn aangedikt dus oordeel niet te snel.

Vivjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:22

wernimsa schreef:

Ja! Inderdaad, dat moeten ze toch echt gaan toepassen, voelt hij ook eens was die paarden meegemaakt hebben, door wat hijzelf notabene gedaan heeft.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:28

Dit was op een paardenevenement diessel.. Lijkt me niet dat er zo ontzettend veel paardenleken daar lopen en het zeilig vinden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:32

Diessel, sorry hoor, maar wij reageren op dit bericht. Als deze man gewoon een tik had uitgedeeld, zou de DB geen moeite doen om meerdere getuigen te zoeken, denk je niet?
Het hele verhaal klinkt mij enorm naar in mijn oren en als het waar is, mag die man voor mij keihard aangeklaagd worden, ja!! Ja

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:44

Ik kijk niet naar de reacties van omstaanders, maar wel naar de inhoud van het bericht. En als daar staat dat de man zo hard sloeg dat een houten plank brak, dan maak je mij niet wijs dat het maar om een 'correctie' ging die alleen mensen zonder paardenkennis als zielig ervaren wordt. Dat hoort imo wel degelijk onder mishandeling.

Citaat:
Waarom greep er dan niemand in als dit als zo schokkend ervaren werdt?

Is een heel normale menselijke reactie hoor. Genoeg experimenten die hebben bewezen dat mensen indien ze niet oog in oog met het gevaar staan, vol zekerheid durven beweren dat zij het wel zullen durven. Maar als puntje bij paaltje komt wacht de een gewoon op de andere om te reageren. De èchte durvers zijn maar heel dun gezaaid Knipoog .

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:45

Vaak sta je ook stijf van ongeloof en verbijstering dat iemand dat kan doen Nagelbijten / Gniffelen

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:47

Ik vind het verhaal persoonlijk absoluut niet aangedikt.

Ik was ook aanwezig op deze mendag en zat binnen op de kar terwijl die man begon met slaan van zijn paarden met een zweep. Later stapte de man van de kar en zat er een meisje op de bok die doorging met slaan. Tevens sloeg de man toen het paard op de hoofd met een ringsteekstok. Die overigens geheel doormidden geslagen was.

Er waren behoorlijk veel omstaders en er is absoluut door meerdere personen iets van gezegt. Daarop hield de man ook op. Ik zal nog eens kijken op de startlijst maar volgens mij was het niet iemand die ook op de club rijdt.

Ik heb trouwens al gebelt naar de info lijn!