Ziek veulentje in bos gedumpt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Ziek veulentje in bos gedumpt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 09:35

[VN] Ziek veulentje in bos gedumpt!
www.dvhn.nl

borger-odoorn - De kans dat de gemeente Borger-Odoorn zomaar een veulentje in de schoot krijgt geworpen, is niet denkbeeldig. In de bossen van Papenvoort is dinsdagmiddag een ziek veulentje van een jaar aangetroffen. De eigenaar van het dier is niet bekend.

Een familie die op de camping Meindertsveen staat, maakte een wandeling en hoorde zacht hoefgetrappel. Na even zoeken vond de familie een sterk vermagerd veulentje en nam het dier mee naar de camping.

Paardenkliniek

Daar werden diverse instanties gebeld. De politie en een dierenarts wilden echter niet komen en de dierenambulance was niet berekend op een veulen. Uiteindelijk ontfermde een inspecteur van de Dierenhulpdienst Noord- en Midden-Drenthe zich over het beestje, dat werd overgebracht naar de paardenkliniek Aa en Hunze in Schoonloo.

Bij het veulentje, waarschijnlijk een Welsh hengst, werd een keelontsteking geconstateerd. Het paardje krijgt inmiddels medicijnen en is aan de beterende hand.

De eigenaar moet zich binnen twee weken melden, anders gaat het dier naar de gemeente Borger-Odoorn. Camping Meindertsveen ligt namelijk nog net in de gemeente Borger-Odoorn.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 07:33

wat is DAT nou toch weer....het moet ook niet gekker worden, en de politie en (vooral) de dierenarts wilden niet komen?? Lekkere dierenarts zeg, daar heb je wat aan!!!

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 07:33

tja, ik had het al een keer gelezen maar het blijft erg, wat zeg ik, afschuwelijk, dat mensen dit doen!!! Boos! en ook wat ze vooral NIET doen... maar wel hadden moeten doen!!!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 07:55

Paintje schreef:
Daar werden diverse instanties gebeld. De politie en een dierenarts wilden echter niet komen en de dierenambulance was niet berekend op een veulen.


Dit vind ik dus ronduit belachelijk he???? Boos! Boos! Je kan er dus niet meer van uitgaan dat dit soort instanties je komen helpen... Scheve mond

Hoop dat het beestje snel opknapt en dat het een beter baasje krijgt...

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:33

Waar slaat dat nou weer op, het wordt steeds gekker hier!
En dat de politie en dierenarts enz. niet wilde komen vind ik ook heel raar.
Ik hoop dat 't beestje snel beter wordt en een leuk baasje krijgt!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 08:47

Ach joh het word zo'n beetje normaal tegenwoordig.
Snijd maar een schaap open
Mishandel maar een pony
Schiet maar een kat neer als je die irri vind
En ach, dump je veulen maar in het bos als ie ziek is, is doodgewoon...

GRRRR!!! vind het belachelijk, vooral die instanties, hadden ze er ook nog een reden voor dat ze niet wouden komen of was de koffie gewoon te lekker ??

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:07

Ik vind dat dus echt niet normaal, ook niet van de dierenambulance. Een veulentje is toch niet veel groter dan een Sint Bernard, wel? Gelukkig is hij gevonden, maar een veulen dumpen omdat 'ie ziek is gaat mijn pet echt te boven..

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:30

mazzeltje schreef:
wat is DAT nou toch weer....het moet ook niet gekker worden, en de politie en (vooral) de dierenarts wilden niet komen?? Lekkere dierenarts zeg, daar heb je wat aan!!!


Ik ben het er ook absoluut niet mee eens, dat wil ik voorop stellen... Maar er is een soort regel dat dierenartsen geen dier behandelen zonder toestemming van de eigenaar. Die was in dit geval onvindbaar. Waarschijnlijk heeft het met zoiets te maken.

Ik vind het wel belachelijk dat de eigenaar nog 2 weken de tijd krijgt om zich te melden en dan vervolgens het veulen zo weer mee naar huis mag nemen. Zo iemand moeten ze gewoon in een hele hoge boom hangen! Hopelijk komt ie niet opdagen!.

Heeft iemand enig idee wat er met dat andere achtergelaten veulen (zonder oogjes) is gebeurd?

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:35

Citaat:
Britty"][quote="mazzeltje schreef:
wat is DAT nou toch weer....het moet ook niet gekker worden, en de politie en (vooral) de dierenarts wilden niet komen?? Lekkere dierenarts zeg, daar heb je wat aan!!!


Ik ben het er ook absoluut niet mee eens, dat wil ik voorop stellen... Maar er is een soort regel dat dierenartsen geen dier behandelen zonder toestemming van de eigenaar. Die was in dit geval onvindbaar. Waarschijnlijk heeft het met zoiets te maken.


Ik vind dat een dier in nood (ziek in dit geval) ALTIJD geholpen of behandeld moet worden! Toestemming of niet!
Lijkt me wat anders als de eigenaar echt "nee" zegt....maar in dit geval was er geen eigenaar om het aan te vragen en dan vind ik dat ze de plicht hebben om hulp te verlenen!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:50

Onze buren vonden ooit eens een hond langs de kant van de weg met een behoorlijke wond aan zijn pootje. Die gingen er ook mee naar een dierenarts, maar toen moest echt eerst de eigenaar opgezocht worden.

Zoals ik al zei: ik ben het er ABSOLUUT NIET mee eens, ik vind het ook niet kunnen.

nattetas

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: denhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 09:51

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! geen worden voor,wat ik alleen wilt zeggen,DIT IS TOCH NIET NORMAAL MEER.

aurian

Berichten: 269
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:06

5 jaar geleden vond mijn vader mijn kat in het bos. Vretend van zijn reeds dode broertjes en zusjes. De dierenarts waar wij toen aanklopten was werkelijk super en heeft hem totaal opgelapt.
Blijkbaar is de stap naar het dumpen van een veulen tegenwoordig net zo groot als het dumpen van een nest kittens.
Gepaste straf: in mijn visie, castratie
Je vraagt je af wanneer je de eerste bejaarde gaat tegenkomen, gebonden aan een boom net voor de vakantie, en of de instanties dan ook zo laks zijn.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:57

Tjonge ik vind het toch wel schandalig dat de dierenarts niet wilde komen en dat de dierenambulance er niet op berekend was.
Ik ging er eigelijk altijd vanuit dat elke dierenambulance ook een trailer had. In Den Haag is dat in elk geval wel zo.



Citaat:
Je vraagt je af wanneer je de eerste bejaarde gaat tegenkomen, gebonden aan een boom net voor de vakantie, en of de instanties dan ook zo laks zijn.




Ook dit gebeurt. Alleen kom je ze niet tegen in het bos.
Het gebeurt regelmatig dat kinderen hun demente moeder mee op ''bezoek'' nemen in een verpleeghuis, en ze vervolgens daar achter laten.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 11:41

Jenna schreef:
Tjonge ik vind het toch wel schandalig dat de dierenarts niet wilde komen en dat de dierenambulance er niet op berekend was.
Ik ging er eigelijk altijd vanuit dat elke dierenambulance ook een trailer had. In Den Haag is dat in elk geval wel zo.


De dierenambulance in Amsterdam heeft geen trailer en in 't Gooi ook niet. Een schaap of zo kun je nog wel vervoeren in die bus. maar als je dat met een veulen gaat proberen gebeuren er de grootste ongelukken.

Het is echt niet normaal dat die eigenaar nog 2 weken de tijd krijgt om z'n dier op te halen Boos! Lang leve de nederlandse wet. (waarin dieren nog steeds voorwerpen zijn)

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:22

Echt belachelijk!! Hmm hier heeft de direnambulance ook geen trailer maar toen wij met onze pony's een auto-ongeluk hebben gehad (werden van achter aangereden door een auto terwijl we met een karretje op de weg reden) kwamen die wel mooi gelijk, en hebben ergens een trailer geleend en die hebben terwijl ze ons naar het ziekenhuis brachten, onze ponies naar een dierenkliniek gebracht.
Ik snap wel dat ze eerst toestemming van een eigenaar willen hebben maar een dier in nood help je toch?

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:30

Primair is de "eigenaar"van dit veulen de grote kwaaddoener en behoort het veulen, indien de eigenaar wordt opgespoord of zich meldend, onteigend en "de voormalige eigenaar" mede fors beboet te worden. Het niet willen opdraven van politie/dierenarts is mede rijp voor een berisping, want waar hulp wordt gevraagd moet gevolg aan deze noodkreet worden gegeven!

denxxxise

Berichten: 30
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:31

Boos! Boos! Boos! Boos! ongelooflijk geen woorden voor ,,, Boos! Boos! Boos! Boos!

IK hoop echt dat de eigenaar weg blijft ,,en dat het veulentje een lief baassie krijgt


groetjes denise

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 12:55

Ik hoop maar dat het een list is, dat de eigenaar zich binnen twee weken kan melden en het diertje zo mee kan nemen.

Ik hoop dat ie komt en dat ze zo weten wie het is, en wie het gedaan heeft. Boos!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:24

Dit is echt DIEPtriest.

Niet te geloven wat mensen doen met dieren.

Boos! Boos! Boos! ECHT BELANCHELIJK Boos! Boos! Boos!

Waar haal je het smerige lef vandaan om een veulentje te dumpen.
Wat nog ziek is ook.
Verdomme houdt het nou nooit op. Huilen

Hoe kan je zo'n hulpeloos beessie nou dumpen. Huilen
Je kan hem toch helpen.

Gelukkig hebben mensen hem gevonden en komt hij goed terecht.
Bij een leuk gezinnetje die hem alles van de wereld gunnen.


Zouden die mensen hetzelfde doen met hun eigen kinderen doen ?

Nu alleen nog hopen dat hij gepakt wordt, een VETTE boete krijgt en dat al zijn andere dieren worden weggehaald.

Wat hij is ze totaal niet waard. Boos!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:52

is het weer zover...

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:18

GODSAMME wat een klote eigenaar heeft dat arme beestje... ik hoop dat het allemaal goed komt!!!
Wat kan ik hier toch kwaad over worden he Stoom uit je oren
Wie doet zo een arm jong dier dat aan!!!
dan spoor je toch niet Boos! .....ik hoop dat dat beesteje nooit meer bij die eigenaar terecht komt
En dat die dierenarts niet wilde komen waar zit je verstand.. word dan geen dierenarts
Arm ding Verdrietig
Laatst bijgewerkt door danifur op 22-09-03 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:20

Noureyev schreef:
Dit is echt DIEPtriest.

Niet te geloven wat mensen doen met dieren.

Boos! Boos! Boos! ECHT BELANCHELIJK Boos! Boos! Boos!

Waar haal je het smerige lef vandaan om een veulentje te dumpen.
Wat nog ziek is ook.
Verdomme houdt het nou nooit op. Huilen

Hoe kan je zo'n hulpeloos beessie nou dumpen. Huilen
Je kan hem toch helpen.

Gelukkig hebben mensen hem gevonden en komt hij goed terecht.
Bij een leuk gezinnetje die hem alles van de wereld gunnen.


Zouden die mensen hetzelfde doen met hun eigen kinderen doen ?

Nu alleen nog hopen dat hij gepakt wordt, een VETTE boete krijgt en dat al zijn andere dieren worden weggehaald.

Wat hij is ze totaal niet waard. Boos!



maar zo denken schijnbaar niet alle mensen erover Boos! .....
die arme beesten moeten alleen maar presteren en showen zodat ze duur verkocht kunen worden, en zodra ze wat krijgen kunnen ze oprotten Verdrietig Verdrietig
t is echt diep en dieptriest.... ik heb er geen andere woorden voor

Quid

Berichten: 44
Geregistreerd: 28-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:43

Britty schreef:
Onze buren vonden ooit eens een hond langs de kant van de weg met een behoorlijke wond aan zijn pootje. Die gingen er ook mee naar een dierenarts, maar toen moest echt eerst de eigenaar opgezocht worden.

Zoals ik al zei: ik ben het er ABSOLUUT NIET mee eens, ik vind het ook niet kunnen.


Gelukkig zijn er ook veeartsen die eerst aan de dieren denken. Een paar jaar geleden liep er een aangereden labrador op de weg. Veel mensen erom heen en niemand die iets deed. Hij bloedde uit zijn mond. Ik heb een deken op de achterbank gegooid hond in de auto getild en naar de dichts bij zijnde dierenarts gescheurd. Daar heb ik gezegd dat ik de verantwoording nam voor eventuele behandeling. Maar dat was niet nodig zei de veearts, zij heeft de hond behandeld, alleen is hij 's nachts in een shock geraakt en alsnog overleden aan zijn inwendig letsel. 1 maand later had er zich nog steeds geen eigenaar gemeld. Waarschijnlijk omdat de hond schade had gemaakt bij de auto. Het was echt triest hoe dat beest verdwaast op de weg liep terwijl het verkeer gewoon langs hem door reed. Ik wordt er nog niet goed van, als ik er aan denk.

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:05

wat ziek zijn die gene die dat hebben gedaan!!
Echt heel .....!!!

je kunt zo'n veulen toch niet om z'n lot laten over gaan

als ik die mens(en) in mijn hande krijg dan dan !! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

miss_abo
Berichten: 153
Geregistreerd: 21-09-03
Woonplaats: Rouveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:41

Boos! Boos! Het is toch niet normaal meer!!! Boos! Boos! Hoe vaak hoor je tegenwoordig wel neit meer dat er beesten worden opgesneden, mishandeld door vreemden of wat dan ook. En nu dit weer! Echt te erg voor woorden!!
Echt niet begrijpbaar dat mensen dit kunnen.