Cer schreef:Starten de meeste mensen trouwens op de manege waar t paard gestalt staat?
Ik niet, maar toen ik nog op een manege stond, startte ik daar ook elke maand. Bij ons krijg je dan jammer genoeg geen extra korting.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cer schreef:Starten de meeste mensen trouwens op de manege waar t paard gestalt staat?

Cer schreef:Maar heb je daar een auto/trailer voor nodig, of kan je erheen wandelen?

).
Sjonniej schreef:1 vraag; Wie wil hier nu wedstrijden rijden?
Niet de KNHS en niet de organiserende verenigingen, maar de ruiters/menners onder ons. Voor deze grote groep mensen worden de wedstrijden georagniseerd, er is geen enkele vereniging die wedstijden organiseerd omdat ze niets beters te doen hebben. Dus wie moet er voor de kosten op draaien? De gebruiker lijkt mij, en dat is in dit geval de ruiter.
Tsja, paardensport is duur, dat weet je van tevoren. Voor je een paard aanschaft kan je precies berekenen wat het kost en zo ook voor de wedstrijden. Wordt het te duur om iedere week een proefje te rijden, dan zal je minder wedstrijden moeten gaan rijden, lijkt me simpel.
Natuurlijk is het vervelend dat de prijzen omhoog gaan, maar alles kosten moeten wel gedekt worden. Wanneer de verenigingen verlies draaien op wedstrijden, is het met een paar jaar gedaan met alle wedstrijden.
En niet iedereen heeft 20 setjes in de kast liggen, maar 9 van de 10 keer zijn dit wel de grootste blazers als het gaat om verhoging van tarieven van enkele euro's.
Tulandro schreef:Hoe bedoel je? Nu moet ik er met de auto + trailer heen, daarvoor hoefde ik alleen mijn stal uit te lopen.. * weet even niet welke kant je op wil met deze vragen*
Echwel schreef:Organiseer nou zelf eens een wedstrijd, en kom daarna terug om over het kostenplaatje te praten.
!
ik ben tegen! waxweazle schreef:Ik vind het ronduit belachelijk! je doet het allemaal voor je plezier proberen ze er soms winst op te maken ofzo? de ziektekosten verzekering gaat volgend jaar ook al omhoog maar mij salaris ho maarik ben tegen!