Valt het doek voor het Friesche Paard??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Valt het doek voor het Friesche Paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 10:17

http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.htm ... %2C00.html
Dagblad van het Noorden

Drachten - Vrijdag gaat het gebeuren. Dan valt in Drachten de ultieme beslissing over het oudste paardenstamboek van Nederland. Door mismanagement en onderlinge verdeeldheid is de toekomst van het Friesch Paarden Stamboek en het nog maar enkele jaren oude Fries Paarden Centrum, beiden in Drachten gevestigd, uiterst penibel geworden. De meesten van de ongeveer 8000 leden houden hun adem in, anderen weigeren hun mond te houden.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:25

Ik neem toch aan dat dit alleen het FPC betreft en niet het stamboek. Dan zouden alle friezen ineens stamboekloos zijn. Dat zou me een stunt zijn.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:47

En geheel strategisch wordt de vergadering niet in Drachten gehouden, want het bestuur vreest de houding van de noordelijke leden. Het schijnt dat de leden van onder de rivieren wat meer naar hun hand staan...

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:06

het lijkt mij wel heel erg...

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:35

oh nou lekker dan.........

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:46

dat zou mooi zijn zeg...
al die prachtige meneren met al hun kennis die hun eigen stamboek om zeep helpen....
in en in triest

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:01

Ik nen nog zo'n stamboek...... NSHS (nederlandse Shire Horse Society) Die heeft ook al het kabinet nagedaan. Wij hebben ook vrijdag een vergadering, hoe het nu verder moet. Is dit mode ofzo?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:06

Het is niet hun kennis (of gebrek aan) die het FPS de das om dreigt te doen, maar vooral het gegraai in de kassa...puur bedrog dus.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 10:29

Ben ik blij dat ik die verplichte extra 50 euro niet heb betaald... Daar kan iedereen straks mooi naar fluiten. Wat een boevenbende zeg!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 12:39

Tip: koop een fjord, hihihi
Nee echt, dit is echt heel triest dat dit gebeurd maar wel enigszins te verwachten. Dit speelt al jaaaaaren....
Maar ga voor de stamboekleden wel duimen dat het toch nog goedkomt.
Viv

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:37

Tja.. ik vind het een beetje ongenuanceerd.. voor zover ik gister op tv fryslan heb meegekregen gaat er een holding opgericht worden, die neemt het fpc op zich zodat in elk geval het stamboek gered kan worden. Dat lijkt me ook wel het minste.
Bovendien zijn er genoeg serieuze fokkers in frl en daarbuiten om het Friesche Paard als zodanig in stand te houden

Wat ik ook even kwijt wil is dat voor zover ik weet het theaterspektakel Kening Lear van tryater ( www.tryater.nl) gewoon door gaat in het fpc.
Een voorstelling met minstens 2o friese paarden..... komt dat zien!!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:22

Ik rij zelf bij het F.P.C Lachen en ben er dagelijks en het bericht klopt inderdaad. Kening Lear gaat inderdaad door en daar wil het F.P.C veel geld mee verdienen. De lessen enz gaan wel door. Ook al ben ik er elke dag en ken zowat iedereen toch snap ik nog steeds niet wat er precies gaat gebeuren. Vrijdag beslissen ze niet persee of ze failliet gaan of niet maar welke bestuursleden er bijkomen en welke blijven en gaan. Noujah ik wens de Friezeneigenaars veel suc6!!! En dat van vippie klopt: *LOL* *LOL* KOOP EEN FJORD *LOL* *LOL* ...Lol

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:07

Wat is dit nou voor gezever zeg! Ik las dat ze wilden dat de friezeneigenaren een donatie moeten doen van 600 euro ofzo om de boel te redden? Achterlijk zeg, kunnen zij ze gaan redden zeker! Kom op. Wat een flutorganisatie. Ik hoop dat ze het morgen even rechtbreien!

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 21:13

ik heb dus ook niet betaald.
dat ze lekker bij bea aankloppen, die is tenslotte beschermvrouwe van het friesche paarden stamboek.
dat centrum is gewoon een grote flop geweest, wel jammer...
maar om daar nou de leden voor op te laten draaien vind ik wel erg ver gaan hoor.
en het stamboek is zo "dom" geweest om geld door te sluizen naar het centrum Frusty
ik hoop dat het allemaal goed komt, iig met het stamboek.
toedeledoki
gillian

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 10:03

Dat centrum moeten ze gewoon verkopen aan iemand die WEL rendement uit vastged kan halen.
Dan blijft het stamboek vrij van schulden achter (hoop ik) en gaat idd het FPS niet verloren.

Hebben ze daarmee gezichtsverlies geleden? Jammer dan, dat is echt eigen schuld dikke bult

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:55

Marijn4045 schreef:
Ben ik blij dat ik die verplichte extra 50 euro niet heb betaald... Daar kan iedereen straks mooi naar fluiten. Wat een boevenbende zeg!

hoe heb jij dat gedaan? ook de acceptgiro terug gestuurd? Ik heb hem terug gestuurd met de mededeling dat ik genoodzaakt was om mijn lidmaatschap op te zeggen, dat ik weigerde mee te betalen aan hun wanbeleid! Ik heb niets meer gehoord! en die 50 euro was maar het begin! Lips are sealed

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:58

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, ondanks mijn goede voornemens, helemaal niets heb gedaan.... Ik heb de boel genegeerd en ik heb er niets meer van gehoord. Ik wilde namelijk niet meteen mijn lidmaatschap opzeggen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 11:59

Dikke kans dat de leden straks weer het geldinfuus moeten leggen, in de LC van deze zaterdag stond dat er werd gedacht aan een donatie van 3 a 400 euro per lid...eenmalig....zeggen ze dan...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:46

En de leden van het stamboek mogen dan indirect het FPC gaan redden... erg krom allemaal. Laat dat FPC maar failliet gaan en overnemen door mensen die er wél kaas van gegeten hebben....
Heel zonde van het stamboek overigens.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 13:41

Dees schreef:
Dikke kans dat de leden straks weer het geldinfuus moeten leggen, in de LC van deze zaterdag stond dat er werd gedacht aan een donatie van 3 a 400 euro per lid...eenmalig....zeggen ze dan...


Staat ook in de Bit ja! belachelijk toch?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 16:36

Het is hun eigen schuld, en nu moeten idd de leden veel geld ophoesten, maar dan zo'n 200 euro, bijna 3 x zoveel als het leden geld van het kwpn.

Ik hoop dat het goed komt, en dat ze hier een wijze les uit getrokken hebben.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:31

Leuk, ik heb net een Friese merrie gekocht.... die nog drachtig is ook Scheve mond !
Om haar op mijn naam te kunnen laten overschrijven (en daardoor ook de mogelijkheid te hebben het veulen in het stamboek op te laten nemen!), moet ik lid worden van het FPS. Ik dénk dat ik daarmee nog maar even wacht Clown .....

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:28

Sterre schreef:
Leuk, ik heb net een Friese merrie gekocht.... die nog drachtig is ook Scheve mond !
Om haar op mijn naam te kunnen laten overschrijven (en daardoor ook de mogelijkheid te hebben het veulen in het stamboek op te laten nemen!), moet ik lid worden van het FPS. Ik dénk dat ik daarmee nog maar even wacht Clown .....


Misschien wel ja Knipoog

ik hoorde het ook net op tv , ik kan m'n oren niet geloven Bloos

Dat zou dus kunnen betekenen dat als het stamboek ook failliet gaat je ineens ook waardeloze papieren bij je Fries hebt?
Of hoe zit het dan?

Nou lekker dan voor het Friesche paard (ik kan geen Fryslan Haha! )

Schandalig ja Boos!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 20:46

Ja het klopt idd dat als het FPC gaat dat dan het FPS ook gaat en dat is echt heel erg, de prijzen van de anders zo dure friezen zullen dalen heel erg dalen die zijn haast niks meer waard zometeen, want je kan er verder eigenlijk helemaal niks mee. Maar weet iemand al wat meer over de situatie nou??

JA het is heel erg sneu, maar ik denk toch echt dat ze het niet gaan redden met zijn allen.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 19:07

Voor de fokkers is de situatie heel beroerd; als het stamboek ophoudt te bestaan zal de prijs van de Fries dalen naar de reeële marktwaarde en dat houd op dit moment niet over.
Aan de andere kant; de prijs van een Fries is véél te hoog, net wat Sakkia zegt:" je kan er verder eigenlijk helemaal niks mee" Cool