KNHS Selectiewedstrijden nu vanaf 1 april

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

KNHS Selectiewedstrijden nu vanaf 1 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 20:43

De hoefslag
De hoefslag

Via een ontheffing van de KNHS kunnen regio’s in het vervolg hun selectiewedstrijden voor de jaarlijkse kampioenschappen (Hippiade) al vanaf 1 april houden in plaats van 1 mei. Er zijn inmiddels gesprekken geweest met vertegenwoordigers van de regio’s Limburg en Brabant, die uit onvrede met de gang van zaken waren weggelopen uit een eerdere vergadering van het wedstrijdplatform. Tijdens de ledenraadsvergadering van vorige week waren de dissidente regio’s weer van de partij.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:32

Jeetje, 1 april vind ik wel erg vroeg. Dan mogen ze wel komen met aanvullende regels voor overgang naar nieuwe klasses.
Stel dat je je half april al in de L1 geselecteerd hebt, dan kun je in september wel al M2 rijden.
En als je alleen maar naar de L2 over mag moet je misschien zelfs wel stoppen met wedstrijden rijden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:33

fijn en bedankt, ik heb in april alleen een net bevallen merrie die ik graag in de springselectie wilde starten.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 10:54

Belachelijk, hoe kan je nu selecties rijden als het nieuwe seizoen net is begonnen?

Net als de AMEV hippo, tegen de tijd dat de mensen eindelijk de finale kunnen rijden zijn ze vaak al gepromoveerd en zo mogen de meest interessante combinaties niet meer meerijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:50

Ik heb nog altijd selectie gereden in april.
Jij niet dan Lielle?
7 juli was vorig jaar de laatse selectie wedstijd bij ons.
De 1e selectie op 14 april (viel dat op een zondag?)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:52

ja, bij het NKB wel, al was dat toch ook vaak pas in mei. De oude NBVR deed dat echt anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 11:57

Aha vandaar het verschil.

Meestal hebben wij april, mei en juni.

Maar we hebben er ook al eens 2 in april gehad.
Dus voor mij niets nieuws onder de zon.

Voor promoveren is het idd erg lastig.
Je kunt daardoor wel eens een tijdje verpicht moeten stoppen wil je de kampioenschappen willen rijden.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 12:22

Bij de NBVR en KNF was het meestal zo dat je je moest selecteren op 1 wedstrijd, bij de NBVR regiokampioenschappen genaamd en bij de KNF de Provinciale Kampioenschappen.
Deze werden meestal in de maand juli gehouden.