[VIDEO] Wielrenner stopt paard tijdens de koers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14068
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO] Wielrenner stopt paard tijdens de koers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 20:11

Bokt.nl
Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Dit is niet het paard uit het artikel.
Foto: Renate Zuidema Fotografie


Afgelopen woensdag vond in de Belgische provincie Luxemburg de beloftekoers Arden Challenge plaats. Dit jaar verliep de wielerwedstrijd anders dan gepland: op minder dan 10 kilometer van de finish kwam er ineens een paard zonder ruiter het peloton in lopen. De 23-jarige Lars Daniëls bedacht zich geen moment en ging naast het paard fietsen. Hij greep de teugels en remde zo hard mogelijk, om zo het paard tot stilstand te brengen. Niet lang daarna kwam een motoragent het paard van Lars overnemen, en dankzij de volgwagens kon de wielrenner van Antwerp Cycling Team Kontich vrij snel weer aansluiten bij het peloton. Hij is erg nuchter onder de einduitslag: “ik deed toch niet mee voor de prijzen. Het ging daar gelukkig net bergaf, en dankzij de volgwagens ben ik vlot weer kunnen aansluiten bij het peloton. Uiteindelijk ben ik dus samen met de rest van de groep kunnen binnenrijden”.

Lars Daniëls is niet onbekend met paarden. “Ik heb inderdaad wel wat ervaring met paarden. Als klein manneke ben ik groot geworden op een paardenmanege, en vandaag ga ik nog mee naar jumpings en heb ik wel wat vrienden die nog steeds vaak paardrijden.”

Strade Bianche Donne
Dit was niet de eerste keer dat een viervoeter zich bij een peloton voegde. Vorig jaar kwam tijdens de Strade Bianche Donne ook een paard tussen de wielrenners. Het dier kwam voor de Nederlandse Demi Vollering de weg op. Die schreeuwde het uit, in de hoop het paard daarmee weg te jagen.





Gebruikte bronnen:

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VIDEO] Wielrenner stopt paard tijdens de koers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:13

Dappere fietser, heel erg goed gedaan en om dan ook nog een mogelijke winst af te staan om het paard te redden. Pluim! En hij zegt wel dat hij niet voor de prijzen reed, maar toch.

Rocamor

Berichten: 10882
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VIDEO] Wielrenner stopt paard tijdens de koers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:23

Geen wonder dat dat paard zo op hol sloeg, die probeerde weg te komen bij die auto van de slagerij...

Ik zag het filmpje al. Goed gedaan door die renner

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [VIDEO] Wielrenner stopt paard tijdens de koers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 22:02

Ik vraag me dan vooral af of er iemand op zat op dat paard en hoe het daar dan nu mee is.

pluisje88

Berichten: 8080
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [VIDEO] Wielrenner stopt paard tijdens de koers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 06:58

Wat mooi! Zacht en gecontroleerd maar toch duidelijk. Je kunt zien dat hij er gevoel voor heeft. Grappig om te zien hoe mooi het paard in de “fietserskudde” past.

Adrija

Berichten: 1896
Geregistreerd: 28-11-01

Re: [VIDEO] Wielrenner stopt paard tijdens de koers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:12

Wielrenner is opgegroeid op een manege las ik ergens.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [VIDEO] Wielrenner stopt paard tijdens de koers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:21

Goed gedaan inderdaad.

Ik vind het altijd fascinerend hoe sterk het instinct bij paarden is om mee te willen rennen met de kudde, ook als het een kudde van wielrenners is. Het komt vaker voor, in de Tour zie je het vaak in de velden langs het parcours en er zijn ook al wat paarden in het parcours beland geloof ik. Heel netjes opgevangen hier in elk geval. En ik hoop maar dat de ruiter ok is.

pol013

Berichten: 9001
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 13:23

Fijn dat er eens zo'n mooi positief plaatje is van wielrenners en paarden.

Top gedaan van deze wielrenner!

Ook al ga je niet voor de winst, spreekt het nog voor je dat je oog hebt voor anderen midden in je prestatie.

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VIDEO] Wielrenner stopt paard tijdens de koers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:28

Mee eens, fijn dat er iemand meefietste die oog had voor het paard en deze zo rustig kon stoppen.

Lalladidoo
Berichten: 83
Geregistreerd: 06-03-24

Re: [VIDEO] Wielrenner stopt paard tijdens de koers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:12

Toen ik de tekst las, verwachtte ik iemand die halsoverkop remt en dat paard een ruk in de mond geeft, maar het ging met heel veel beleid. Prachtig dat er zulke mensen zijn :j